Posts
A solo show of Ali Rostgar's works in Artibition online

A solo show of Ali Rostgar's works in Artibition online

A solo show of Ali Rostgar's works in Artibition

"Bondahesh" journey has begun
Ali Rastegar's works titled "Bandesh" are displayed online on the Artibition website.

"Bondahesh" exhibition includes 10 works from two collections of Ali Rostgar, which includes paintings and drawings of this artist. An important part of the works of this exhibition goes back to the second late collection of Rostgar, which was created after his many trips to more than 20 cities.
 
آثار علی رستگار با عنوان «بندهش» به صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن به نمایش درمی‌آید. 
 
نمایشگاه «بندهش» شامل 10 اثر از دو مجموعه‌‌ی علی رستگار است که نقاشی و طراحی‌های این هنرمند را در برمی‌گیرد. بخش مهمی از آثار این نمایشگاه به دومین مجموعه‌ی متاخر از رستگار برمی‌گردد که در پی سفرهای متمادی او به بیش از 20 شهر خلق شده است. 
 
در توضیح این نمایشگاه آمده:«مجموعه‌ی علی رستگار حاوی دو مفهوم کلی سلول و جاذبه از دیدگاه علمی عرفانی است که در نهایت برهم منطبق و متحد هستند. بخش مهمی از مکاشفه‌ی رستگار برای خلق این آثار از سفرهای او در دورانی طولانی به بیش از ۲۰ شهر ناشی می‌شود و این هنرمند همچنان در حال طی مسیر  و تکمیل آثار است.
سلول ساده ترین شکل ارگانیسم زنده نیست بلکه پیچیده‌ترین اشکال در طبیعت هم به طور کل و جزء در قالب یک سلول قرار می‌گیرند و از تمام اجزاء ضروری سلول(غشاء، هسته و روزنه) بهره‌مند هستند. (مفهوم عرفانی وحدت و کثرت) یا نظم از بیرون و بی نظمی از درون.
با این تعریف یک کهکشان و حتی یک جهان لایتنهاهی سلولی بزرگ است. هسته حاوی راز یک سلول است و مرکز باز تولید و مبدل انرژی سلول و خلق نور‌. 
نوری که از بلور بی‌آلایش و تطهیر شده‌‌ی آدمی جریان می‌یابد و جاذبه می‌شود.
و سوی دیگر نور، عشق است. این مفهوم به صورت نمادین در اثری با عنوان «شهرزاد» برای علی رستگار معنا می‌یابد. گویی کلیدواژه‌ی اولین عشق‌ها برای او با شهرزاد به مثابه آفرینیش و خلق تداعی می‌شود. 
نمایشگاه «بندهش» به معنای آنگاه که رستن آغاز شد بر گرفته از متون قدیمی در کتاب‌های ایرانی نام‌گذاری شده است».
 «بندهش» از جمعه 3 شهریور الی یکشنبه 12 شهریور به صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن به نمایش در می‌آید.
Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments