Posts
یادگاری‌نویسی روی بوم نقاشی به جای درخت‌ها

یادگاری‌نویسی روی بوم نقاشی به جای درخت‌ها

نمایشگاه نقاشی‌ ,  هادی تقی‌نسب , گالری مژده
نمایشگاه نقاشی‌های هادی تقی‌نسب که مفهوم یادگارنویسی و کنده‌کاری روی درخت را منتقل می‌کنند، افتتاح شد.

هادی تقی‌نسب در نمایشگاه انفرادی‌اش ۱۹ اثر را که با تکنیک رنگ روغن و ترکیب مواد روی بوم خلق شده‌اند، به‌نمایش‌ گذاشته است.

این هنرمند در تابلوهای آبستره خود، سطوحی از رنگ را نمایش داده است که برخلاف انتظار بیننده، نشانی از درخت در آن‌ها دیده نمی‌شود، اما با اندکی تامل می‌توان ستون‌های عمودی رنگ را به مثابه تنه درختانی دید که از زمین تا آسمان سرکشیده‌اند.

در همه این تابلوها عناصر یکسانی تکرار شده و تخیل بیننده را برای کشف مناظری پنهان تحریک می‌کنند. سطوح تابلوها با ترکیب مواد برجسته شده و روی آن‌ها را نوشته‌های ناخوانا و درهمی پوشانده‌ است که مفهوم یادگارنویسی و کنده‌کاری روی درخت را نمایان می‌کند. تابلوها ابعادی بزرگ دارند و رنگ‌های درخشان به کار رفته در نقاشی‌ها، تاش‌های رنگ سفید که طیف نور را به خاطر می‌آورند و چشم‌هایی که در تعدادی از تابلوها در میان درختان دیده می‌شوند، مخاطب را به کشف جهانی دیگر می‌کشانند.

تقی‌نسب درباره نحوه شکل‌گیری این مجموعه، گفت: وجه حسی این مجموعه برای من دست تکان دادن به کسانی است که از آن‌ها فاصله دارم و درعین حال خیلی برای من عزیز هستند. از سوی دیگر مفهوم یادگاری‌نویسی روی دیوار یا درخت را در نظر داشتم و به این فکر کردم که اگر قرار بود روی درخت چیزی بنویسم، چه می‌کردم. بنابراین این تابلوها را به درخت‌های خودم تبدیل کردم تا چیزهایی را که برایم مهم است، روی آن‌ها بنویسم. بعد این مفهوم را بسط دادم و واریاسیون‌های مختلفی برای آن در نظر گرفتم و مجموعه‌ای را شکل دادم که در عین این‌که هر کدام مستقل و به‌تنهایی می‌تواند دیده شود، ولی یک پیوستگی زیرین و عمیق میان آن‌ها وجود دارد و حتی می‌توان این مجموعه را یک کار مفهومی در نظر گرفت.

او با اشاره به این‌که هیچ درخت طبیعی در این تابلوها دیده نمی‌شود، اظهار کرد: من نقاش رئالیست نیستم و دلم می‌خواست درختانی را که در ذهنم دارم، نمایش دهم. در واقع مسأله من، درخت یا خاطراتم نیست، بلکه دلپذیری تماشای درخت‌های خاطر است. بنابراین درخت باید یک وجه ذهنی پیدا می‌کرد که شاخ و برگ و سایه و... ندارد. در این کارها از درخت فقط ستون‌هایی می‌بینیم و بازی‌های نور و رنگ باعث شد درختان وجه ذهنی پیدا کنند. حتی در عنوان نمایشگاه نیز تاکید شده است که «این درخت‌ها...» و منظور من این بود که درختان این مجموعه به دل آدمی نزدیک هستند، و نه هر درختی.

نمایشگاه «این درخت‌ها به دل آدم نزدیکترند...» تا ۲۰ دی‌ماه در گالری «مژده» به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، شماره ۲۷، زنگ ۱ برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۱ تا ۱۸ از این آثار دیدن کنند.

منبع: ایسنا

 

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments