Posts
گفتگو با " غلام رضا نامی " در نمایشگاه ایرانشهر

گفتگو با " غلام رضا نامی " در نمایشگاه ایرانشهر

غلام رضا نامی ,آرتیبیشن , نمایشگاه مجازی ایرانشهر
غلام رضا نامی هنرمند خوب کشورمان طی گزارشی از نمایشگاه مجازی "ایرانشهر" که به همت گروه هنری آرتیبیشن برگزار شده است، می گوید.

غلام رضا نامی هنرمند خوب کشورمان در گزارشی از نمایشگاه مجازی "ایرانشهر" که به همت گروه هنری آرتیبیشن برگزار شده است، می گوید:

به نظر شما نمایشگاه چگونه بود؟

نمایشگاه بسیار امیدوار کننده است و مهمترین موضوع این است که هنرمندان شهرستانی که جایی برای بروز و ظهور ندارند در اینجا توانستند که حضور داشته باشند. آثار بسیار خوب است. البته بعضی هنرمندان باید بیشتر تحقیق و مطالعه کنند و کمبودها و مبانی و موارد دیگر را برطرف کنند. اما این مسائل قابل اصلاح هستند و هنرمندان بسیار خوش فکر و با تکنیک  هستند.

در این نمایشگاه اثری وجود داشت که شما پسندیده باشید؟

آثار زیادی وجود نداشت اما  توان هنرمندان جوان را خو ب دیدم. بعضی از آنها  از قدرت خوبی برخوردارند  و تکنیکی هستند و مشخص است که هنر را می شناسند ولی ضعف‌هایی نیز مشاهده می‌شود. انشاءالله اگر شهرداری یا ارشاد افرادی که اینچنین هستند را دعوت کنند به سمینارهای دو سه روزه و با استفاده از اساتید مبانی و.. اینها را در اختیارشان بگذارند بسیار مفید است و اینها هنرمندان خوبی خواهند بود و با استعداد هستند.

ادامه این راه را چگونه می بینید؟

بسیار خوب است زیرا نباید همه چیز  فقط در تهران متمرکز شود و در خارج از آن نیز باید وجود داشته باشد. البته در خیلی از شهرستان‌ها هنرمندان خوبی دیده می‌شود. مثلا مشهد و قم هم هنرمندانی عالی دارند یا هنرمندانی که ده سال پیش در کرمان دیدم اکثرشان رئالیست بی هنر ماهر بودند، اما الآن هنرمندان خوبی را در کرمان می‌بینم.                                                                                                      

فروش آثار را چطور ارزیابی می کنید؟

به طور کلی اقتصاد هنر در زمینه هنرمندان  جوان شهرستانی کاری انجام نداده است. این دوستان نیز در این نمایشگاه قیمت‌ها را زیاد گذاشته اند. هنرمندی که  بهترین هنرمند جهان هم باشد هنگامی که برای  اولین بار کار خود را ارائه می کند و کسی او را  نمی‌شناسد، قیمت اثر خود را باید معقول  بگذارد .قیمت‌های 10میلیون و 8میلیون زمانی باید گذاشه شود که مانند هنرمندان خوبمان بعد از مدت 10سال ارائه آثار، این قیمت‌ ها را می گذارند. اما این قیمت‌ها برای هنرمندان جوان زیاد است، در حالی که باید با قیمت پایین بفروشند تا در خانه ها دیده بشود و درخواست اضافه بشود.

در مورد فروش آنلاین چه نظری دارید؟

من آنگونه  که باید اثر بخش باشد، ندیدم. زیرا اقتصاد هنر در سبد هیج خانوار ایرانی تعریف نشده است. شب عید می گوییم لباس بخریم و پسته بخریم و.. این ها درسبد خانوار ایرانی وجود دارد اما ولی خرید کتاب، خرید  اثر هنری و ... تعریف نشده و ضعف مالی نیز بیشتر در این مسئله تاثیر می‌گذارد. به هرحال امیدواریم  روزی  بهتر شود.

فضای فروش داخل کشور به نظر شما چطور است؟ افق روشنی در آینده می‌بینید؟

بسیار بهتر از 7-8 سال گذشته است و بطور کلی این مسئله به اقتصاد جامعه مربوط است و اینکه اقتصاد جامعه تحول پیدا بکند بیشتر از اینکه جامعه تحول پیدا بکند. بعضی از افراد آنقدر پول دارند که برای اینکه پول خود را خرج کنند مهمانی‌های مختلف می دهند ولی فرهنگ سازی نشده است. در گذشته خریدن فرش برای ما تبدیل به یک فرهنگ شده بود. الآن کسی به این افراد و جامعه و دولتمردان و جراید نتوانسته تفهیم کند که اثر هنری نیز همان مقدار ارزش افزوده  دارد که فرش دارد و هنر کاربردی است. امیدوارم به جایی برسیم که اقتصاد بهتری داشته باشیم و دولت سعی کند در بخش فرهنگ سازی  بودجه بیشتیر بگذارد در واقع بودجه لازم  آن را بگذارد و بیشترین بودجه را اختصاص بدهد و به تبلیغات وآگاه سازی جامعه روی آورد و تعلیم و تربیت را از پایه درست کند...

لازم به ذکر است که نمایشگاه مجازی "ایرانشهر" تا 20 دی ما در سایت آرتیبیشن دایر می باشد. برای بازدید از نمایشگاه از لینک زیر استفاده نمایید:

نمایشگاه مجازی ایرانشهر 

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments