Posts
پهلوانان زورخانه روی بوم نقاشی جان گرفتند

پهلوانان زورخانه روی بوم نقاشی جان گرفتند

نمایشگاه نقاشی , محمدتقی جلیلی , خانه منوچهری کاشان
محمدتقی جلیلی نقاشی‌های خود را با موضوع ورزش زورخانه‌ای و با هدف گرامیداشت یاد جهان‌پهلوان تختی به‌نمایش می‌گذارد.

محمدتقی جلیلی درباره برپایی نمایشگاه «از خانه به زورخانه» توضیح داد: در این نمایشگاه، ۳۱ اثر رنگ روغن با موضوع فتوت، جوانمردی و ورزش زورخانه‌ای به‌نمایش گذاشته می‌شود. در این تحقیق تصویری، این موضوع بیان شده که در گود مقدس زورخانه، پهلوانان بسیاری از پوریای ولی گرفته تا جهان‌پهلوان تختی شکل گرفته‌اند.

او اظهار کرد: این نمایشگاه به‌مناسبت بزرگداشت جهان‌پهلوان تختی در «خانه منوچهری» که یکی از خانه‌های سنتی کاشان است، برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه در خانه این است که اعلام کنیم پهلوانانی که به گود مقدس زورخانه وارد شدند، از درون معرفت همین خانه‌ها به‌وجود آمدند و این خانه‌ها محل تولد و پرورش پهلوان‌ها بوده است. در واقع خانه‌ها جایگاهی برای هنر، معرفت، عشق و جوانمردی افراد بودند.

این هنرمند همچنین گفت: نمایش این نقاشی‌ها همچنین اشاره‌ای به ورزش زورخانه‌ای است که متأسفانه روبه فراموشی رفته است. من براساس یک تصادف با این ورزش آشنا شدم و بعد تصمیم گرفتم نقاشی‌هایم را با این موضوع خلق کنم. پیش از این، دو نمایشگاه از آثار من با این موضوع در فرانسه و کره جنوبی برگزار شده است.

جلیلی ادامه داد: مخاطب این نمایشگاه می‌تواند همراه با دیدن آثار هنری، ورزش باستانی زنده را هم تماشا کنند. همچنین از روز دوم نمایشگاه فیلم اجرای روز افتتاحیه در سالن نمایش خانه برای علاقه‌مندان پخش می‌شود.

این نقاش در بخش دیگری از سخنانش درباره به کار بردن خطوط و نوشته‌های تابلوهای نقاشی‌اش، گفت: این خطوط به دست‌نویس‌های قدیمی در خانه‌ها اشاره دارد که یکی از معرفت‌های پنهان در خانه‌هاست.

نمایشگاه نقاشی «از خانه به زورخانه» روز پنج‌شنبه ۱۶ دی‌ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در خانه منوچهری کاشان به نشانی خیابان محتشم، کوچه شهید ثابت، کوچه عمارت هفتم، شماره ۴۹ افتتاح می‌شود و تا ۳۰ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments