Posts
پرتره مشاهیر سینما و تئاتر ایران در گالری «آریانا» رونمایی شد

پرتره مشاهیر سینما و تئاتر ایران در گالری «آریانا» رونمایی شد

 پرتره های مشاهیر سینما و تئاتر ایران , هیوا پاشائی , گالری آریانا
آئین رونمایی از پرتره مشاهیر سینما و تئاتر ایران با مشارکت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و با مدیریت هنری هیوا پاشائی عصر جمعه ۲۱ آبان‌ماه در گالری «آریانا» برگزار شد.

 آئین رونمایی از پرتره های مشاهیر سینما و تئاتر ایران که برای نخستین بار با به کارگیری رشته هایی افشان از مهره های چوبی خلق شده با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر از جمله آتیلا پسیانی، اکبر عالمی، مجید مظفری، امین تارخ، فرهاد آئیش، قطب الدین صادقی، بهزاد فراهانی، داریوش اسدزاده، هانا کامکار و سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار شد.

امین تارخ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مدرس رشته بازیگری که در مراسم افتتاحیه حاضر بود بیان کرد: مشخصا پدید آورندگان چنین پرتره هایی مقصود خاصی را که همان تقدس هنر و بازیگری است، دنبال می کردند چرا که در فرهنگ ما تسیبح یادآور تقدس است

قطب الدین صادقی نیز در سخنانی  گفت: برگزاری نمایشگاه ۱۰۰ چهره  سرشناس سینما – تئاتر ایران ابتکار خوب و قابل توجهی بود. تاکنون خلاقیتی در این سطح و بعد ندیده بودم از این رو این نمایشگاه برایم قابل احترام است. امیدوارم در سایر حوزه ها همچون ادبیات، ورزش و ... نیز شاهد باز آفرینی چنین کارهایی باشیم. همانطور که انتظار می رفت کارها با استفاده از  خطوط، تصویر و رنگ به خوبی درآمده اند.

اکبر عالمی که از اعضای شورای سیاستگذاری این نمایشگاه است نیز در مراسم افتتاحیه با اعلام این مطلب که انتخاب صد چهره از هنرمندان سینما و تئاتر با دقت و وسواس بسیاری انجام شد اظهار کرد: ما ۵ هزار چهره در حوزه سینما و تئاتر ایران داریم که از این میان این چهره هایی که از سرمایه های اصلی هنرهای نمایشی محسوب می شوند، انتخاب شدند. همانطور که  حدس می زدم این نمایشگاه طبق انتظاراتم به خوبی توانست پرتره هنرمندان را به شیوه ای نو در معرض دید عموم قرار دهد.

فرهاد آئیش بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر نیز پس از بازدید از پرتره خود در سخنانی برگزاری چنین نمایشگاه هایی را بسیار جذاب و خوب عنوان و بیان کرد: جذابیت این نمایشگاه از این رو که من هیچ شناختی از آن و چگونگی خلق آثار را نداشتم بسیار جالب بود. انتخاب هنرمندان مختلف توانسته به موفقیت این نمایشگاه کمک بزرگی بکند

آئیش با ذکر این مطلب که تسبیح جزئی از فرهنگ ایران است، ادامه داد: از این رو خلق آثار بدین شکل بسیار جذاب است. آدم کنجکاو می شود تا به اصل موضوع بیشتر فکر کند چراکه شما با یک تصویر روبه رو نیستید بلکه با یک ایده و فکر روبه رو می شوید .

نمایشگاه ۱۰۰ چهره  سرشناس سینما – تئاتر ایران  دستاورد تلاشی گروهی است که با مشارکت ۱۰۰ هنرمند حوزه هنرهای تجسمی از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و پس از ۶ ماه تلاش جمعی با خلق ۱۰۰ اثر به ثمر نشسته است و پرتره چهر هایی همچون عباس کیارستمی، اصغر فرهادی، علی حاتمی، رویا نونهالی، مهران مدیری، محمد علی کشاورز ، جمشید مشایخی و ...  ساخته شدند.

مدیریت هنری این پروژه با هیوا پاشایی است و اکبر عالمی، اصغر همت، سید عباس سجادی، اشکان قازانچایی، مهدی ساروخانی و هانا کامکار اعضای شورای سیاست گذاری به شمار می روند. همچنین حسن مطهری مدیر روابط عمومی این پروژه هنری است.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه و تا تاریخ پنج شنبه  ۲۷ آبان‌ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری آریانا به نشانی خیابان الهیه، انتهای مریم شرقی، ابتدای فرشته ( شهید فیاضی ) پلاک ٩ مراجعه کنند.

پرتره مشاهیر سینما و تئاتر ایران در گالری «آریانا» رونمایی شد

پرتره مشاهیر سینما و تئاتر ایران در گالری «آریانا» رونمایی شد

منبع: مهر

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments