Posts
هنر برای حفاظت

هنر برای حفاظت

سفر تعدادی از هنرمندان به پارك ملي توران در استان سمنان با هدف حفظ محیط زیست

حفظ محیط زیست، پاسخ به یکی از نیازهای امروز جامعه برای نگاهداری بیش‌تر از محیط زیست و رعایت حقوق عمومی است تخریب و استفاده‏های غلط از طبیعت و از بین بردن زیستگاه جانوران به عمد ویا  به غیر عمد  یکی از عوامل از بین رفتن این طبیعت زیبا برای حال و اینده  میباشد.

هر قشری از جامعه مسول این حفاظت است. نقش دولت ورسانه ها و گروههای زیست محیطی و هنرمندان بسیار پررنگتر است و میتواند الگویی باشد برای دیگراقشار جامعه .

شعار گروه فرهنگی هنری جان زمین  " هنر برای حفاظت " است و اهدافی چون - تقویت جایگاه طبیعت در عرصه هنر- پیوند هنرمند و طبیعت و شناخت گونه های جانوری را در سرلوحه فعالیتهای خویش قرار داده است.

سفر هنرمندان به پارك ملي توران

بر همین اساس این گروه فرهنگی هنری مانند دو دوره قبل  با برگزاری همایشی در خصوص حفاظت از محیط زیست واسیبهای وارده به بخشهای مختلف آن و چگونگی برخورد با اسیبها ونوع نگاه هنرمندان به این اسیبهای زیست محیطی از جمله مواردی بود که  دکتر کیومرث کلانتری مدیرکل اموزش محیط زیست کشور با هنرمندان شرکت کننده در پروژه جانوران بیابان و کویری و محیط زیستشان  با عنوان " جان کویر " در سالن همایشهای سازمان محیط زیست تهران روز چهارشنبه 3/6 /1395 مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 این گروه فرهنگی با انتخاب هنرمندان پیشکسوت و جوان  شاخص در زمینه نقاشی ، عکاسی، و مجسمه سازی  و دعوت ایشان برای شرکت در این پروژه و تدارک سفر به پارک ملی توران و رصد جانوران و خزندگان این منطقه و محیط زیستشان، بتوانند گامی موثر در جهت حفط آن با قلم ، نوع نگاه و دستان هنرمندانه شان بردارند . این فعالیت فرهنگی هنری  با حمایت سازمان محیط زیست تهران و سازمان محیط زیست استان سمنان انجام می گیرد و همانند دو دوره گذشته  نمایشگاهی فاخر از آثار هنرمندان و نیز چاپ کتاب از مجموعه اثار و ساخت مستند از این فعالیت فرهنگی هنری توسط شرکت رسانه ای پی مدیا  تلاشیست که در این زمینه صورت میگیرد.این سفر تحقیقاتی ازتاریخ  9 تا 12 شهریور 1395 با همراهی هنرمندان  و عوامل گروه به منطقه توران در استان سمنان میباشد.

سفر هنرمندان به پارك ملي توران

اسامی هنرمندان

 اساتید : خسرو سینایی ، حسین محجوبی ، گیزلا وارگا سینایی، بهرام دبیری ،بهزاد شیشه گران ، رضا کیانیان ،  تاها بهبهانی،  مصطفی دشتی ، ناصر پلنگی ،  بهنام کامرانی ، بهداد لاهوتی، طاهره صمدی طاری، ،سعید احمدزاده ، بیتا وکیلی ، علی ندایی ، محمد حمزه ایی ، محمد انصاری ،  سهیل عالمی ، فریده زریو ،  قدرت الله عاقلی ، ،  فریدون امیدی، شیما خشخاشی ،حجت امانی ، جمشید حقیقت شناس ، امیر اصغرزاده ، مونا پاد ، سیمین اکرامی ، بهناز جلالی ، زهرا قیاسی ،

فیلمبرداران : عباس عبداللهی ، مهسا زینلی

مدیراجرایی گروه جان زمین : مینا محیطیان

 

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments