Posts
نگاهی جدید به زیورآلات سنتی

نگاهی جدید به زیورآلات سنتی

نمایشگاه زیورآلات سنتی , نگارخانه آریا , بهمن نامورمطلق
نمایشگاه زیورآلات سنتی با نگاهی جدید با نمایش ۵۸ اثر از هنرمندان و طراحان جوان کشور و با ارائه ایده‌های نو در زمینه زیورآلات، با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور افتتاح شد.

بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور - در افتتاحیه این نمایشگاه با اظهار خرسندی از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با حضور نسل جوان هنرمند کشور، گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها با رویکردهای جدید و طرح‌های نوین در صنایع دستی بسیار مهم و قابل توجه است.

او ادامه داد: در تولید صنایع دستی علاوه بر زیبایی باید به جنبه کاربردی و مصرفی بودن اثر نیز توجه شود، باید به رشد طرح‌ها و ایده‌های نو در زمینه طراحی صنایع دستی بیشتر کمک کنیم، با حضور طرح‌های نو از ورود اجناس خارجی و بعضا قاچاق جلوگیری می‌شود.

«جواهرسازی هنری معاصر» با رویکردی میان رشته‌ای با استفاده از قابلیت‌ رشته‌های تجسمی و کاربردی (مجسمه‌سازی، نقاشی، صنایع دستی، طراحی صنعتی، طراحی لباس و مد) و با تاکید بر تنوع مواد اولیه، تنوع ارائه، ارتباط با بدن، مساله اعتبارات اجتماعی جواهر به‌عنوان یک رسانه معاصر مطرح است.

همچنین معنی و مفهوم، مجسمه کوچک، هنر پوشیدنی، بدن به مثابه بوم از محورهای مورد توجه در جواهرسازی هستند که در این شیوه نوین جواهرسازی نیز به آن‌ها توجه می‌شود.

پس ازبرگزاری این نمایشگاه با هماهنگی‌های صورت‌گرفته قرار است آثار این هنرمندان جوان در شش‌ماه آینده در نمایشگاه میلان ایتالیا نمایش داده شود.

این نمایشگاه از ۱۷ دی تا ۵ بهمن ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در نگارخانه آریا واقع در خیابان ولی‌عصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوچه زرین، شماره ۱۰ برپاست.

منبع: ایسنا

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments