Posts
نهمین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی الجزایر گشایش یافت

نهمین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی الجزایر گشایش یافت

 جشنواره بین‌المللی خوشنویسی , الجزایر
نهمین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی، مینیاتور و تذهیب الجزایر با حضور وزیر فرهنگ این كشور و هنرمندانی از 22 كشور گشایش یافت.

به نقل از اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی، مینیاتور و تذهیب الجزایر با حضور عزالدین میهوبی، وزیر فرهنگ الجزایر، کشکاش، رییس جشنواره، رضا عامری، سفیر و سید عبدالامیر موسوی‌بدر، رایزن فرهنگی ایران، هنرمندان ایرانی به سرپرستی استاد فلسفی، میهمانان خارجی از 22 کشور از جمله عراق، سوریه، لبنان، کویت، مصر، هند، پاکستان، اندونزی، فرانسه، ایتالیا و ... و نمایندگان سفارتخانه‌های سوریه، کویت و ترکیه و همچنین مسئولان محلی در سالن مفدی زکریای کاخ فرهنگ ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ، برگزار شد.

عزالدین میهوبی، وزیر فرهنگ الجزایر در این مراسم در سخنرانی خود اهمیت هنرهای خوشنویسی، مینیاتور و تذهیب را برای ارتباط ریشه‌ای و عاطفی بین ملت‌ها مورد تأكید قرار داد و از خط نستعلیق فارسی و مینیاتور و تذهیب ایرانی، تجلیل کرد. وی گفت: هر نمایشگاهی که تابلوهای خط و مینیاتور و تذهیب ایرانی را نمایش دهد، آن را برجسته و متمایز می‌كند.

وزیر فرهنگ الجزایر در پایان سخنانش از رضا عامری، سفیر ایران تجلیل و شعار این جشنواره را به وی اهدا كرد.

در بخش پایانی مراسم هم وزیر و میهمانان این جشنواره از تابلوها بازدید كردند. عزالدین میهوبی در بخش آثار ایرانی این نمایشگاه، توقف ویژه‌ای داشت و با هنرمندان ایرانی به گفت‌وگو پرداخت.

نهمین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی، مینیاتور و تذهیب الجزایر به مدت 6 روز با برگزاری كارگاه‌های هنری و آموزشی برای علاقمندان دایر خواهد بود و در پایان، بهترین آثار هنری در سه رشته توسط داوران انتخاب و جوایزی تقدیم برندگان خواهد شد.

بنا بر اعلام این خبر، هنرمندان ایرانی سال گذشته و در جریان هشتمین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی، مینیاتور و تذهیب الجزایر كه در شهر قسنطنیه برگزار شد، جوایز اول در رشته‌های مینیاتور و تذهیب را به خود اختصاص دادند.

1

منبع: هنرآنلاین

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments