Posts
نمایش آثار چوبی در «خراطی‌های نوین»

نمایش آثار چوبی در «خراطی‌های نوین»

نمایشگاه آثار چوبی , داود ملایی , گالری مس‌نگار
نمایشگاهی از آثار چوبی داود ملایی با عنوان «خراطی‌های نوین» گشایش می‌یابد.

محمدحسن گلچین‌پور درباره‌ی محتوای این نمایشگاه اظهار کرد: در تنوع هنرهای سنتی چوبی، عاملی که بیشتر جلب نظر کرده، هنرهای تزئینی چوب از جمله معرق، منبت و... بوده است. در این میان شاید کمتر به عامل ساخت توجه شده که خود هنر دیگری است. هنر خراطی، عملی است برای تزئین یک محصول با ساخت زمینه‌ای برای اجرای تزئینات توسط دیگر هنرها. هنر سنتی خراطی یکی از گرایش‌هایی است که در صنایع دستی چوبی وجود دارد. خراطی که در بیشتر جوامع بشری رد پایی از خود باقی گذاشته است، قدمتی بیش از سه‌هزار سال دارد.

داود ملایی - هنرمند و پژوهشگر عرصه هنرهای سنتی - تجربیات بیش از دو دهه فعالیت در زمینه چوبرا در این نمایشگاه عرضه کرده است. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار خراطی‌شده با طراحی‌های نوین ارائه شده که با استفاده از بافت و رنگ چوب و البته الحاقات و پرداخت‌های ویژه، اشکالی بدیع در هنر خراطی پدید آمده که سرآغازی برای ارائه هنری دیگر است.

نمایشگاه «خراطی‌های نوین» روز جمعه، دهم دی‌ماه، ساعت ۱۶:۳۰ در گالری «مس‌نگار» واقع در خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره ۵ افتتاح می‌شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments