Posts
نمایش آثار برگزیده فرشید مثقالی در تایوان

نمایش آثار برگزیده فرشید مثقالی در تایوان

تصویرگری های فرشید مثقالی در میان آثار برندگان ۵۰ سال جایزه هانس کریستین اندرسون در شهر تایپه کشور تایوان به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه به مناسبت پنجاهمین سالگرد مسابقه بین المللی هانس کریستین اندرسون کشور تایوان برپا شده و منتخبی از آثار تصویرگرانی که در این سال‌ها موفق به دریافت این جایزه شده اند، به نمایش گذاشته شده است.

آثار تصویرگری مثقالی، تنها برنده ایرانی این مسابقه نیز در میان این آثار قرار گرفته که این تصویرها از کتاب های «ماهی سیاه کوچولو»، «تو را من چشم در راهم»، «شهر ماران»، «من و خارپشت و عروسکم»، «جمشیدشاه»، «آرش کمان گیر»، «مازن»، «پسرک چشم آبی و قهرمان» انتخاب شده است.

نمایشگاه آثار برندگان ۵۰ سال جایزه هانس کریستین اندرسون به مدت دوماه از ۲۹ تیر تا ۳۰ شهریور ۹۵ (۱۹ جولای تا ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶) در شهر تایپه، کشور تایوان پذیرای بازدیدکنندگان است. همچنین  در ادامه، این نمایشگاه به مدت سه سال به  صورت سیار در کشورهای مختلف جهان برپا خواهد شد.

جایزه هانس کریستین اندرسون جایزه ای است که هر دو سال یک بار از طرف دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان(‌IBBY‌) در دو گروه به مولفان و تصویرگران ادبیات کودک تعلق می گیرد.

نمایشگاه سیار هانس کریستین اندرسن نیز در جهت رشد و ترقی هنرمندان راه اندازی شده و به تایید دفتر بین‌المللی کتاب (IBBY ) رسیده است. هدف این نمایشگاه آشنایی مردم جهان با اقدام‌ ای صورت گرفته از سوی دفتر بین‌المللی کتاب (IBBY) برای ترویج کتاب و کتاب خوانی در سراسر جهان است.

منبع: مهر