Posts
نمایشگاه چقاشی های کاوه یاری با عنوان " آهنین‌جانان "

نمایشگاه چقاشی های کاوه یاری با عنوان " آهنین‌جانان "

نمایشگاه چقاشی , کاوه یاری , گالری هپتا
نمایش آثار کاوه یاری در گالری هپتا

نمایشگاه «آهنین‌جانان» مجموعه‌ای از چقاشی‌های کاوه یاری، روز جمعه دهم دی ماه در گالری هپتا گشایش می‌یابد. چقاشی، لغت برساخته‌ای که کاوه یاری خود برای کارهایش برگزیده است، ترکیب واژگان چکش و نقاشی است که بر روش و نوع کار متفاوت کاوه یاری دلالت دارند؛ کارهای او نقاشی‌هایی است که با چکش ودیگر ابزارها بر روی فلز شکل گرفته اند. در استیتمنت این نمایشگاه چنین آمده است:

«چرخه تولید و استفاده و زوال؛ تکرار این چرخه؛ و بازتولید و بهره‌مندی و زوالی دیگر.

گویی هر تولیدی برای زوال شکل گرفته است. گویی سنتز نهایی زوال است.

اما کاوه در برابر این سنتز می‌ایستد. برای او زوال آن‌چه زمانی ابژه شکوهمندی بوده است، یا متعلق شناخت انسانی ما قرار گرفته، نابخشودنی‌ است. او چکش می‌زند و می‌جنگد. چَقاشی می‌کند و می‌ایستد، تا «آهنین‌جانان» تن‌آور گردند و کنار او بایستند.»

در روز افتتاحیه در کنار نمایش آثار، فیلم کوتاهی به نام «چقاشی‌» که درباره زندگی و هنر کاوه یاری است، به کارگردانی آروین ایل‌بیگی در محل گالری هپتا به نمایش در می‌آید.

نمایشگاه پیشین کاوه یاری در گالری گلستان با استقبال هنرمندان و هنردوستان برگزار شد. رضا کیانیان درباره نمایشگاه چنین نوشته بود:

«نقش برجسته‌های کاوه یاری آدمی را با خود به اساطیر می‌برد.به دنیایی که تازه آدمی به خلاقیت دست یازیده بود. روزگاری که آدمی با آن‌چه در دسترس داشت، خیال خود را می‌ساخت. این نقش‌برجسته‌ها تا آن‌جا که به سلیقه‌های رایج وصل نشده اند، بسیار شخصی و خلاقانه اند. فلز و به ویژه مس بوم‌های کاوه هستند، که بیشتر به صورت‌هایی تبدیل می‌شوند که به ما خیره می‌مانند. همین نگاه است که ما را به گذشته‌های دور، خیلی دور متوجه می‌کند. گذشته‌هایی قبل از ما و قبل از تاریخ... همان زمان‌ها که استنلی کوبریک استخوانش را به آسمان پرتاب کرد و در آسمان می‌چرخید و هنوز به شکل سفینه به سوی ما بازنگشته بود.

امیدوارم کاوه هرچه بیشتر به همان سرچشمه متوجه باشد؛ به سمت ذات ما و هرگز با آن سفینه به زمین بازنگردد.»

نمایشگاه «آهنین‌جانان» از جمعه دهم دی ماه تا چهارشنبه 15 دی ماه هر روز در گالری هپتا برقرار است. گالری هپتا در خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکو‌شهر، شماره 3، طبقه همکف واقع شده است و هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

نمایشگاه چقاشی های کاوه یاری با عنوان

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments