Posts
نمایشگاه نقاشی مهرناز غفوریان با عنوان "سیاه و سفید"

نمایشگاه نقاشی مهرناز غفوریان با عنوان "سیاه و سفید"

نمایشگاه نقاشی , مهرناز غفوریان , گالری نگر
نمایش آثار مهرناز غفوریان در گالری نگر

مهرناز غفوریان در تازه ­ترین کارهایش از دغدغه های قبلی خود دور نمی افتد. هنوز با حوصله و وسواس پرتره هایی بزرگ اندازه را نقش می زند. برای انتخاب سوژه هایش به سراغ عکس های قدیمی می رود، آنها را از بستر پیشین شان بیرون می کشد، و در ترکیب و آرایشی نو با رنگ هایی نه چندان آشنا از نو تصویر می کند. او در دلبستگی اش به بازگوییِ باز آفرینی های تصویریِ هویت های فردی با زبان نقاشی کوتاه نمی آید؛ شاید شوریده وار شیفتۀ نگاه خیرۀ آدم هایی ست که زمانی تمام هستی شان در کسری از ثانیه به کلیک عکاسی در عکسی ثبت شده و به یادگار مانده است. حالا او در مقام نقاش، مفتونِ جان بخشیدنِ دوباره به نقش و نگاه آنها می شود. عامدانه از سیاه و سفید بودنِ عکس هایی که دستمایۀ  خلق نقاشی هایش شده اند می گریزد – و بازیگوشانه از آن تنها به برگزیدنِ عنوان کارنمایِ پیشِ رو بسنده می کند – تا با رنگ گزینی هایی نامعمول، بر سویۀ گاه غریبِ چهره های نقش زده بیافزاید.

تصویر گری های واقع نمایانۀ مهرناز – که دقیق پردازانه و پُر وسواس، نشان از تسلط او بر رسانۀ مورد استفاده اش دارند – گاهی در بعضی از ترکیب بندی ها، به مدد نشانه ای خُرد شاید برگرفته از فرهنگ عامه، به رنگی درخشان و پُرتلالو، جلوه ای طنز آلود و کنایه آمیز می یابند. تلاش او برای توجه دادنِ مخاطب به لایه ای پنهان، و شاید ناگفتنی، از هویت زنانه یا مردانۀ تصویر شده، به یاری همین اشارات ظریف و شیطنت آمیز موفق می نماید. نقاش در بازگوییِ روایتِ چند و چونِ آدمهایی که نقاشی می کند،این بار حتی پیشتر می رود، و با ترکیب بندی هایی از پرتره های گروهیِ جشن ازدواج و کودکان، می خواهد که بیننده را بیش از پیش به تامل بر سوژه کانونیِ کارهایش ناگزیر سازد.

رزومه مهرناز غفوریان رحمتی

تاریخ تولد : 19/01/1362

تحصیلات : فوق لیسانس نقاشی از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد

لیسانس نقاشی از دانشگاه سوره تهران

لیست نمایشگاه ها :

نمایشگاه انفرادی 1395 گالری نگر

 نمایشگاه گروهی 1394 گالری نگر

نمایشگاه گروهی 1393 گالری 26

 شرکت در نمایشگاهBritish portrait award   2013  انگلستان

شرکت در نخستین اکسپوی نقاشی دانشجویی دانشگاه سوره 1386

شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی دامونفر 1385 فرهنگسرای نیاوران

شرکت در دوسالانه ی نقاشی 1385

این نمایشگاه از30 مهر ماه  از ساعت 16 الی 21 در گالری نگر واقع در تهران، خیابان قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی شرقی کوچه دلارام شماره 23 زنگ 3 افتتاح می شود و تا 5 آبان ماه دایر خواهد بود.

1

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments