Posts
نمایشگاه نقاشی رضا حسینی

نمایشگاه نقاشی رضا حسینی

نمایشگاه نقاشی , رضا حسینی ,  گالری اعتماد
نمایش آثار رضا حسینی در گالری اعتماد

اگر رضا حسینی در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد در ترکیب تنش آمیز عناصرانتزاعی با عناصر بازشناختی (همچون مجسمه‌های نصفه و نیمه، انبوه مردم در حال فرار، و تل اجساد) نقاشی‌هایش را با تجربه زیست اجتماعی پیوند می‌داد، در آثار سال‌های اخیرش این تنش را در قالبی پیچیده‌تر به نمایش گذاشته است: او در این تصویرها از سویی بر قلم‌گذاری انتزاعی و وجه مادی رنگ تاکید می‌ورزد و از سویی دیگر با تکیه بر تداعی‌های فرم و رنگ، اشاره‌ای غیر مستقیم به پدیده‌های مشهود طبیعی یا انسانی دارد.
در این آبستره‌های طبیعت‌گرا قطعات دود مانند ارگانیک با بافت‌های حیوانی و سایه روشن‌های حداقل، در لبه‌هایی واضح و برنده، به سطح‌های وسیع‌تر تخت و خاکستری می‌رسند و کارزاری از نیروهای بصری را رقم می‌زنند. همزمان، حرکت پرتوان سطوح رنگی (معمولا از بالا به پایین)، هم غلتیدن بهمن، حرکت موج‌ها، توفان‌های صحرایی، و سحابی‌ها را تداعی می‌کند و هم انفجار‌های مهیب ناشی از فروافتادن بمب‌ها را. حسینی، به شیوه خود با رنگ‌گذاری برپایه الگوی جلوه‌های گوناگون ماده رنگی، عناصر و نیروهای بصری، و وجه انتزاعی و نمود طبیعی را نقاشی می‌کند. ما همچنان این تنش را به عنوان بیانی تصویری از تجربه‌ای اجتماعی معرفی می‌کنیم.
"علی گلستانه  آبان ۱۳۹۵"

رضا حسینی

متولد 1326 در اهواز

 فارغ‌التحصیل

کالج هنر آتلانتا، جورجیا و آمریکا است.

نمایشگاه انفرادی

او تا به حال بیش از 10 نمایشگاه انفرادی در دانشگاه شیراز، باشگاه گلف اهواز، لیک سیتی کالج، دانشگاه فلوریدا، نگارخانه‌های ایرانیان، گلستان، هفت‌ثمر، آریا، الهه و کوفا در لندن و... برگزار کرده است.

نمایشگاه گروهی

وی تا به حال چندین نمایشگاه گروهی در گالری هور، گالری هفت‌ثمر، گالری آتبین ، خانه هنرمندان، گالری فروهر، گالری پردیس، گالری اثر، گالری آریا، گالری بامداد ، موزه هنرهای معاصر، جورجیا تک و لیک سیتی کالج فلوریدا و... برگزار کرده است.

این نمایشگاه از جمعه 10 دی ماه از ساعت 15 الی 20 در گالری اعتماد واقع در تهران، نياوران، ميدان ياسر، خيابان ياسر، خيابان موسوي، خيابان بوکان، دوراهي سمت راست، پلاک 4 افتتاح می شود و تا 21 دی ماه دایر خواهد بود.

ساعت بازدید همه روزه از ساعت 15 الی 20 می باشد.

گالـــری دوشنبه ها تعطیل اســـــت.

نمایشگاه نقاشی رضا حسینی

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments