Posts
نمایشگاه نقاشی­های رضا افسری با عنوان " زمان بازیافته "

نمایشگاه نقاشی­های رضا افسری با عنوان " زمان بازیافته "

 نمایشگاه نقاشی­ , رضا افسری , گالری ساربان
نمایش آثار رضا افسری در گالری ساربان

گالری ساربان از یکم تا یازدهم بهمن ماه 95 میزبان نمایشگاهی از جدیدترین آثار رضا افسری خواهد بود.

این نمایشگاه شامل تابلوهایی با تکنیک ترکیب مواد در اندازه­ های متفاوت است که با عنوان «زمان بازیافته» عصر روز جمعه، یکم بهمن ماه، ساعت 16 افتتاح می­شود.

این مجموعه­ نقاشی­های اخیر رضا افسری که در گالری ساربان به نمایش در می­ آید، در امتداد نگاه خاص وی به جهان پیرامون شکل گرفته و دستمایه­ ی آن عناصر طبیعت است. چنان که رضوان صادق­ زاده درباره­ ی آثار وی نوشته است: «سنگ، ساقه­ ی گیاه، برگ، طرح گرته­ ای یک گل و دست­ نوشته­ هایی گنگ، در کنار اشکالی هندسی چون مربع، لوزی و نقاط پراکنده، کلیدواژه­ های تصویری رضا افسری در این مجموعه هستند. این واژگان ارجاعی، ضمن اینکه از نظر استقلال فضایی زندگی خاص خود را دارند، از منظر ساختاری دارای عملکردی پویا و در رابطه با یکدیگرند. چنین است که هندسه­ ی پنهان، اجزاء پراکنده­ ی یک کل را به واحدی منسجم و سرزنده تبدیل می­ کند.

رضا افسری که در سال 1347 هجری شمسی چشم به جهان گشود، دانش آموخته­ ی کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. او مدرس دانشگاه­های هنر تهران، دانشگاه سوره تهران، دانشگاه سپهر اصفهان و نیز دانشکده صدا و سیما است. افسری سابقه شرکت در بیش از 200 نمایشگاه گروهی در ایران، فرانسه، آمریکا، روسیه، آذربایجان، ترکیه، هند و مراکش را در کارنامه­ ی خود دارد و نفر برگزیده­ ی پنجمین دوسالانه ­ی نقاشی تهران در سال 1379 بوده است. وی تا کنون 10 نمایشگاه انفرادی نیز داشته است.

نمایشگاه «زمان بازیافته» از یکم تا یازدهم بهمن ماه 95 برقرار بوده و گالری ساربان همه روزه به جز سه­ شنبه ­ها، از ساعت 16 تا 20، پذیرای هنرمندان و هنردوستان خواهد بود.

علاقمندان می ­توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه به جز سه ­شنبه­ ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 88504226 تماس حاصل نمایند.

 

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments