Posts
نمایشگاه طرح، حجم

نمایشگاه طرح، حجم

محمدحسین عماد ,گالری امکان ,نمایشگاه مجسمه
نمایش آثار محمد حسین عماد در گالری امکان

محمدحسین عماد

آنکه با حجم خو گرفته است، به طراحی چگونه می­اندیشد؟ شاید این اولین دل‌مشغولی مخاطبان همیشگی مجسمه‌های عماد در مواجهه با چنین مجموعه­ای باشد که حاصل طراحی دیجیتال و سپس پیاده‌کردن آن در قالب چاپ است. فرایندی شبیه به خلق عکس و ظهور آن.

گویی در اغلب کارها تلاش شده‌است تا مجسمه به مرزهای ناممکن­اش نزدیک شود، آنجا که فقط با طرحِ ناب می­توان بیانش کرد. خطوطی آزاد و رها که روی هم سوار می‌شوند و هیئتی منسجم را شکل می­دهند. گاه نرم و درهم تافته، گاه تیز و جهت­دار. با این­حال می‌توان دغدغه­های اصلی هنرمند را، شاید واضح­تر از همیشه، در این کارها دنبال کرد. حجم در اغلب کارهای عماد نه محیطی حاضر-آماده و توپر، که حاصل تا خوردن و خم شدن فضاست روی خودش. کارهای او هیچ­وقت با دیدن سطحِ بیرونی اثر تمام نمی­شود. برخلاف رویکردهای غالب به مجسمه، در آثار او گویی کارکرد اصلی ِ بیرون آن است که درون را رویت­پذیر کند. حفره‌ها و شیارها همه اشاراتی به این سطح ِ دیگرند.

 با این‌حال چنان که در مجسمه­های او، این درون نه خلاء است و نه مملو از بیرونی دیگر. درون را در کارهای او تنها با اثرش بر عناصر بیرونی می‌توان دید. آنجا که نور را تاب می‌دهد و خطوط را به سوی خواستی نیرومند هدایت می‌کند. درونی پذیرنده و زایا که باید با تمامی حواس آن را لمس کرد و حضورش را دریافت.

شما هنردوستان عزیز می توانید برای تماشای این آثار از 2 تا 19 مهر ماه به گالری امکان واقع در هفت تیر، کوچه آقا محمدی، پلاک 77 مراجعه نمایید.

نمایشگاه طرح ،حجم

 

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments