Posts
نمایشگاه حجم های شکیبا پرورش با عنوان " رهین و رهینه "

نمایشگاه حجم های شکیبا پرورش با عنوان " رهین و رهینه "

نمایشگاه حجم , شکیبا پرورش , گالری شیرین
نمایش آثار شکیبا پرورش در گالری شیرین

" رهین و رهینه "

رهین و رهینه، تفسیری جدید از مشی و مشیانه‌ای است که گرچه در داستان آفرینش چنان همسان و همبالایند که تمیز «نر» از «ماده» ناممکن است، اما گویی با فاصله‌ای نه چندان دور از افسانه‌ها و هنوز هم در زندگی واقعی، چنین نیست. هر یک از دو مفهوم «مرد» و «زن»، همواره در درازنای تاریخ، منفعت خویش را از دیگری به گرو گرفته و یا با گرو گذاشتن دیگری، یک‌چندی رهایی یافته‌است.

رهین و رهینه، تفسیر بدفهمی‌ها، پیش‌داوری‌ها، فرصت‌‌سوزی‌ها و مهرطلبی‌های یک‌سوی بشری در قالب تفسیری مبتنی بر جنسیت از دیگر سوی بشری است؛ آنجا که مرد «مالک» می‌شود و زن به ناگزیر نقش «مملوک» را می‌پذیرد؛ یا آنجا که زن در جایگاه «مادر» ، «مردی مالک» می‌پروراند و این دستمایه‌ای برای ستاندن «حقوقی» می‌شود که از پسین هزاره‌ها «گمان» می‌رود «پایمال» شده است …  .

این کشمکش به‌ظاهر پایان‌ناپذیر تاریخی، گرچه به اقتضای «این‌مکانی» و «این‌زمانی»‌های ناگریز و ناگزیر، به‌نوعی بازی سرگرم‌کننده اما دردناک تبدیل شده است، اما …

فاصله اگر بگذاری

و از بار سنگین « این‌همینی» آن رها شوی

به بازیچه‌های من می‌رسی که تمامی تلاششان «عبور تو» از فاصله‌ای است که بیگاه و ناگاه در «میانه» نشسته است

عبورکن...

این نمایشگاه از ۲۴ دی ماه در گالری شیرین واقع در تهران، خيابان كريمخان زند، خيابان سنايي، كوچه ي سيزدهم، پلاك5 افتتاح می شود و تا ۶ بهمن ماه دایر خواهد بود.

ساعت بازدید جمعه ها از ساعت 16 الی 20 و شنبه تا پنج شنبه از ساعت 11 الی 19 می باشد.

گالری دو شنبه ها تعطیل اســـــت.

 

نمایشگاه حجم های شکیبا پرورش با عنوان

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments