Posts
نمایشگاه «الگوی خودانگیخته» در نیویورک برپا می‌شود

نمایشگاه «الگوی خودانگیخته» در نیویورک برپا می‌شود

نمایشگاه فرش
نمایشگاه آثار میر مولا ثریا با عنوان «الگوی خود انگیخته» در گالری شیرین نیویورک افتتاح می‌شود.

میر مولا ثریا در این نمایشگاه با نمایش قالی های دستباف خود کانسپت قالی بافی را به عنوان یک فرم و مدیای هنر معاصر معرفی و تبیین کرده است.

آثاری که با قطع بزرگ در این نمایشگاه عرضه می شوند بیانگر رسوم سنتی قالی بافی مانند ظرافت و آذین بندی سنگین و از طرفی صنعتی سازی هنر مدرن هستند. ثریا در آثارش نقش تاریخی و اجتماعی قالی باف را بررسی می کند و تعریف قالی را از خلال چیدمان و فرم آثارش به چالش می کشد.

ثریا در این باره می گوید: تصاویر بافندگی من ریشه در داستان‌هایی در گذشته دارد که مرا تا امروز دنبال کرده و جایی در آینده منتظر من در اتفاقی کمین کرده است.

در بسیاری از جهات ثریا تجربیات یک قالی باف را مانند یک نقاش توصیف می کند. او می گوید: من به الیاف نگاه می کنم و مانند زمینی که جوانه های تصور بر آن می روید آن را کشف می کنم.

نمایشگاه «الگوی خودانگیخته» که مجموعه ای از آثار اخیر ثریاست از ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۶ مصادف با ۲۵ شهریور ما در شهر نیویورک افتتاح می شود.

میرمولا ثریا متولد ۱۳۵۷ در شهر رامسر هنرمند و طراح ایرانی است که همزمان از دو دانشگاه آزاد اصفهان و دانشگاه میراث فرهنگی تهران در رشته کارشناسی فرش و هنرهای دستی فارغ التحصیل شده است. ثریا تا به حال چند نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و کشورهایی همچون امارات و کویت برگزار کرده و این اولین نمایشگاه انفرادی او در شهر نیویورک است.

منبع: مهر

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments