Posts
˝نقاشان معاصر ایران˝ به نگارخانه وصال شیراز می‌آیند

˝نقاشان معاصر ایران˝ به نگارخانه وصال شیراز می‌آیند

نقاشان معاصر ایران,نگارخانه وصال , شیراز , نمایشگاه نقاشی
کارشناس هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از بر پایی آثار ˝نقاشان معاصر ایران˝ که همگی صاحب نام هستند و سبک و شیوه‌های ماندگار را رقم زده‌اند، در نگارخانه وصال شیراز خبر داد.

کوشیار ضیایی در این باره گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، هشتم مهرماه ساعت ١٨ آیین گشایش نمایشگاهی از آثار هنرمندان مطرح کشور را در نگارخانه وصال شیراز، برگزار خواهند کرد.

وی افزود: آثار یادشده ابتدا از تاریخ ٢٧ شهریور تا ١ مهر در نگارخانه سبز لارستان با حضور علیرضا آدم بکان و واهیک هارطونیان برگزار شد و در ادامه تا ١٨ مهرماه ٩٥ برای علاقمندان شیرازی در نگارخانه وصال، افتتاح و نشستی نیز به منظور نقد و بررسی آثار برپا خواهد شد.

به گفته کارشناس هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نمایشگاه آثار "نقاشان معاصر ایران" با ٢٥ اثر از هنرمندانی همچون هانیبال الخاص برگزار می‌شود. در این میان آثار هنری هانیبال الخاص جای بسی خرسندی دارد، چون وی از نقاشان نوگرای معاصر ایران بود که بیش از سی و پنج سال از زندگیش را در آموزش سپری کرد، اما همواره نقاشی بر کارهای دیگرش سایه افکنده بود. او آغازگر طراحی فیگوراتیو در نقاشی نوگراست و یکی از تاثیرگذارترین نقاشان و مدرسان هنری بر جریان هنر معاصر نقاشی ایران بود.

ضیایی ادامه داد: همچنین، در این نمایشگاه تولیدان هنری سمیرا اسکندرفر، علیرضا آدم بکان، علیرضا جُدَی، خسرو خسروی، لیلی درخشانی، باسم رسام، رزیتا شرف جهان، حامد صحیحی، فرهاد گاوزن و واهیک هارطونیان به نمایش در خواهد آمد که همگی از هنرمندان نقاش صاحب نام در ایران و جهان هستند.

کارشناس هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: امیدواریم این نمایشگاه بتواند مقدمه‌ای باشد تا با نمایش آن علاقمندان به هنر نقاشی بتوانند آثار هنرمندان مطرح را از نزدیک ببینند چرا که معتقدیم دیدن هر چه بهتر آثاری از این دست می تواند تاثیری متفاوت در دید بصری هنرمندان و علاقمندان داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در تلاش‌ایم تا برای نیمه دوم سال ٩٥ بتوانیم شاهد اجرای جشنواره‌ای در حیطه هنرهای تجسمی با رویکرد ملی و در خور نام شیراز باشیم؛ افزود: هم اکنون در حال تدوین و برنامه‌ریزی هستیم و در آینده نزدیک نیز جزییات آن را از طریق رسانه‌ها به اطلاع عمومی علاقمندان خواهیم رساند.

ضیایی خاطر نشان کرد: آدم بکان که در این سفر حضور داد در بالغ بر ٤٠ نمایشگاه گروهی حضور موثر داشته است که در میان آنها نمایشگاه ١٠٠١ رنگ هنر معاصر ایران در نیویورک امریکا در سال ١٣٨٨ و آرت اسپیس لندن ١٣٨٦ دیده می شود و در سال های اخیر در آرت فرهای بین المللی معتبری در اروپا و منطقه خاورمیانه درخشیده است. آثار وی در آرت فر بین المللی استامبول در دو سال پیاپی ١٣٨٩ و ١٣٩٠ دریچه ای تازه از نقاشی معاصر ایران را به تماشا گذاشته است.

کارشناس هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان ابراز داشت: واهیک هارطونیان، نیز ما را در این نمایشگاه همراهی می‌کند و نقاش ارمنی تبار و متولد ۱۳۴۳ در ایران است که نقاشی و طراحی را از سال ۱۳۶۶ نزد استاد هانیبال الخاص آغاز کرده است و تاکنون موفق به برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی، کسب مقام‌های متعدد در فستیوال‌های بین‌المللی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی شده است.

بر پایی آثار "نقاشان معاصر ایران" که همگی صاحب نام هستند و سبک و شیوه‌های ماندگاری را رقم زده اند، در نگارخانه وصال شیراز هشتم مهرماه ساعت ١٨ گشایش می یابد. 

منبع: هنرآنلاین

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments