Posts
موزه هنر لس‌آنجلس میزبان آثار علی اکبر صادقی می‌شود

موزه هنر لس‌آنجلس میزبان آثار علی اکبر صادقی می‌شود

 علی اکبر صادقی , موزه هنر لس‌آنجلس
۶ دهه فعالیت هنری علی اکبر صادقی در عرصه نقاشی، تصویرسازی، فیلم و انیمیشن در موزه هنر شهر لس آنجلس (لکما) به نمایش درخواهد آمد.

نمایشگاه بزرگ آثار علی اکبر صادقی دوم آبان‌ماه (۲۳ اکتبر) در موزه هنر شهر لس‌آنجلس برپا می‌شود. این نمایشگاه که به همت گالری شیرین برپا خواهد شد، شامل نمایش آثار و پخش فیلم‌های و انیمیشن‌های این هنرمند است. همچنین مراسم رونمایی و جشن امضای كتاب مجموعه آثار علی‌اكبر صادقی از دیگر بخش‌های این رویداد است.

علی اکبر صادقی متولد ۱۳۱۶ در تهران است. او در دوران دبیرستان زیر نظر آواک هایراپتیان نقاشی آبرنگ را آموخت و در سال ۱۳۳۷ در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل خود را ادامه داد. سپس در سال ۱۳۳۸ سبک ویژه‌ای را در هنر ویتره‌ای یا شیشه‌بند منقوش با حال و هوای سبک ایرانی ابداع کرد. او سال‌ها به شیوه‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف نقاشی همچون ساختن آفیشن فیلم، گرافیک تبلیغاتی و جلد کتاب کار کرد.

صادقی پس از پایان تحصیل از دانشکده هنرهای زیبا به پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دست به ساخت چند فیلم نقاشی متحرک زد. وی فعالیت هنری را سال ۱۳۵۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فیلم نقاشی متحرک به نام "هفت شهر" آغاز کرد و برای چند کتاب تصویرگری کرد.

صادقی علاوه بر کارهای تصویری، در تهیه چند فیلم برای کانون شرکت داشت که در آنها از شیوه خاص نقاشی خود بهره گرفت. این فیلم‌ها در جشنواره‌های جهانی مورد استقبال فراوان قرار گرفت و ۱۵ جایزه را از آن خود کردند. او همچنین ۴ جایزه بین المللی برای تصویرگری کتاب نیز دریافت کرد. او در سال ۱۳۵۶ صادقی فیلم‌سازی را بکلی کنار گذاشت و به نقاشی روی آورد.

جایزه اول تصویرگران کتاب آسیا در سال ۱۹۷۸ برای کتاب "عبادتی چون تفکر نیست"، جایزه اول جشنواره لایپزیک در سال ۱۹۸۰ به عنوان زیباترین کتاب پیروزی و جایزه اول گرافیک برای بهترین تصویرگری کتاب سال تهران در سال ۱۳۶۸ از جمله جوایزی است که صادقی دریافت کرده است. 

لازم به یادآوری است؛ نمایشگاه بزرگ آثار علی اکبر صادقی به همت گالری شیرین  در موزه لکما برگزار می‌شود و پیش از این نیز بخشی از این آثار در اسفندماه سال گذشته در آرت دوبی و اردیبهشت ماه در گالری شیرین تهران به نمایش درآمده است.

نمایشگاه آثار علی اکبر صادقی دوم آبان ماه (۲۳ اکتبر) در موزه هنر شهر لس آنجلس؛ بزرگترین موزه هنری در غرب آمریکا که سالانه بالغ بر یک میلیون بازدید کننده برپا خواهد شد.

موزه هنر لس‌آنجلس میزبان آثار علی اکبر صادقی می‌شود

منبع: هنرآنلاین

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments