Posts
مهمترین و مشهورترین آرتفر ها و آرت اکسپو های دنیا

مهمترین و مشهورترین آرتفر ها و آرت اکسپو های دنیا

آرتفر آرتفیر، آرت فر، آرت فیر، ارتفر، ارتفیر،
ما در اینجا گلچینی از بهترین نمایشگاه‌های هنری، آرت فیرها، آرت اکسپوهای موجود در سرتاسر جهان را که ارزش دیدن و سفر کردن داشته باشند را برای کلکسیونرهای حرفه‌ای و هنرمندان مصمم و حتی افراد معمولی اما کنجکاو را انتخاب کرده‌ایم. تا بتوانند بهتر برای شرکت در انها و یا بازدید از آنها تصمیم بگیرند.

هرروز بر میزان اهمیت و وسعت هنر معاصر و مدرن در صحنه‌های بین‌المللی افزوده می‌شود و همین امر باعث به وجود آمدن آرتفرها، بینال‌ها و آرت اکسپوهای جدید در سطح جهانی شده است. اگرچه این خود خبری خوش برای هنردوستان است اما در این بازار پر از نمایشگاه، فستیوال و گالری و... تشخیص نمایشگاه بهتر و با کیفیت‌تر کار سختی شده است. اما نباید فراموش کنیم کمیت هیچگاه با کیفیت برابر نیست و اهمیت کیفیت یک گالری و یا یک آرتفر بسیار مهم‌تر از تعداد نمایشگاه‌های موجود است.

در قرن 19 آرتفرها عموما هر دو و یا هر سه سال یکبار برگزار می‌شد اما تمایل و خواست هنر معاصر و انسان قرن 21ام که تمرکز زیادی بر روی هنرهای زیبا و آرتفرها داشته، باعث شده است آرت‌فرها هر ساله در سرتاسر جهان برپا ‌شود. آرتفرها معمولا چند روزه‌اند و صاحبان گالری‌ها در این آرتفرها غرفه‌های مورد نظر را برای نمایش آثارشان چند روز اجاره می‌کنند. آرتفیرها با لوازم آنتیک و فستیوال‌هایی که تعداد بسیار زیادی از آثار و کارهای هنری را در معرض دید عموم قرار می‌دهند، سودآوری فراوان برای صاحبان آثار، غرفه‌دارها و... را به همراه دارند.

ما در اینجا گلچینی از بهترین نمایشگاه‌های هنری، آرت فرها، آرت اکسپوهای موجود در سرتاسر جهان را که ارزش دیدن و سفر کردن داشته باشند را برای کلکسیونرهای حرفه‌ای و هنرمندان مصمم و حتی افراد معمولی اما کنجکاو را انتخاب کرده‌ایم. تا بتوانند بهتر برای شرکت در آنها و یا بازدید از آنها تصمیم بگیرند.

Art Basel

از کهن‌ترین آرتفرهای دنیا آرت بازل است که در سال1970 توسط یک گروه از هنرمندان هنری محلی تاسیس شد و اکنون بزرگترین آرتفر معاصر در جهان محسوب می‌شود. شعبه های دیگر این نمایشگاه در میامی و هنگ کنگ برپا شده است. آرت بازل طی یک دورۀ پنج روزه در ماه ژوئن در بازل سوئیس و همچنین در ماه دسامبر در میامی و در ماه مارس در هنگ کنگ برگزار می‌شود.

آرتفر بازل

این نمایشگاه هزینۀ بالای غرفه‌های اجاره‌ای‌اش را برای صاحبان گالری به وسیلۀ حضور عظیم بازدیدکنندگان این آرتفر جبران می‌کند. به عنوان مثال در سال 2010، حدود 60،000 بازدیدکننده از نمایشگاه آرت بازل دیدن کردند. اکنون این نمایشگاه عجیب و غریب دارای دو شعبه در شهرهای "میامی" از سال 2002 و "هنگ کنگ" از سال 2011 است. شما می‌توانید در این نمایشگاه از آثار پیکاسو و یا هر هنرمند  بزرگ دیگری بازدید و یا بسته به میزان بودجه‌تان خریداری کنید. یکی از جلوه‌های این نمایشگاه که حتی افراد عادی را به حضور در آن تشویق می‌کند حضور افراد مشهور و سلبریتی‌هایی چون بیانسه، لئوناردو دیکاپریو، مایکل دوگال، مارتا استوارت و بسیاری دیگرند. یکی از مهم ترین آرتفر های حال حاضر در دنیاست که نزدیک به 280 غرفه و گالری دارد که در خود  آثار 4000 هنرمند را در خود جای داده و به نمایش می‌گذارد.

 زمان برگزاری :June 15 - 18

 آدرس سایت:www.artbasel.com/basel

FIAC ارتفیر

 Frieze London  

می‌توان گفت اولین نمایشگاه جامع و بزرگ هنری در بریتانیا، فریز لندن بود که در سال 2003 توسط ناشر مجلۀ فریز، آماندا شارپ و متیو اسلوتور افتتاح شد. مجله بین‌المللی هنری فریز در سال 1991 تاسیس و به هنر معاصر اختصاص دارد. این آرتفر یکی از  معدود آرتفرهاییست که تمرکز آن تنها بر روی هنر معاصر و هنرمندان زنده است و دارای بیش از 170 نمایشگاه از جذابترین هنرهای معاصر جهان است. مکان برگزاری این نمایشگاه در پارک رجنت لندن است و سه بخش اصلی زیر را داراست:

بخش گالری‌های مهم و اصلی که مهم‌ترین بخش این نمایشگاه است.

بخش استعدادیابی که مربوط به گالری‌دارهای جوان است.

بخش زندۀ نمایشگاه، بخشی که شرکت‌کنندگان حین نمایشگاه به خلق اثر می‌پردازند. یکی از بخش‌های بسیار محبوب این نمایشگاه بخش مجسمه‌ها است که همواره مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. شعبۀ دیگر این نمایشگاه در جزیرۀ رندل در نیویورک از سال 2011 برگزار می‌شود.

ارت فیر نادا

در هر دوی این نمایشگاه‌ها هر سال تعدادی مجسمه برای نمایش عموم قرار داده می‌شود. در سال 2012 برای اولین بار گالری‌هایی که آثار آن‌ها در ارتباط با فریز لندن بود و قبل از سال 2000 خلق شده بودند به نمایش درآمد.

زمان برگزاری:May 5-7

 آدرس سایت :friezenewyork.com      

TEFAF Maasstricht 

این نمایشگاه در سال 1970 به‌عنوان نمایشگاه هنرهای زیبا picture fine art fair تاسیس شده این نمایشگاه در ماستریخ هلند برگزار شده و به‌عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های هنری و گالری‌های آثار آنتیک محسوب می‌شود. آرتفر تفاف در سال 1996 به‌عنوان بنیاد هنرهای زیبای اروپایی (TEFAF) نام‌گذاری شد،  نمایشگاه تفاف شامل 260 نماینده از معتبرترین‌های هنر و عتیقه‌فروش‌های جهان از 16 کشور است. اما بعدا نام این نمایشگاه به the European fine art foundation  تغییر پیدا کرد. روند معمول در این نمایشگاه نمایش آثار قدیمی و با ارزش با حداقل با 250 سال سن از کشورهای مختلف است. برای مثال سرامیک‌های قدیمی چینی و یا آثار با ارزش فرانسیس بیکن و... در این نمایشگاه عرضه می‌شود. در سال 2014 نزدیک به 30,000 اثر به ارزش 5.5 بیلیون دلار به نمایش گذاشته شده بود. می‌توان گفت معتبرترین نمایشگاه حال حاضر دنیاست که شاهکارهای هنری و آثار آنتیک متعلق به صده های گذشته را در خود جای می‌دهد. بسیاری از دلال و خریداران حرفه‌ای برای خرید این آثار راهی این نمایشگاه می‌شوند.

زمان برگزاری :March 10-19

 آدرس سایت:www.tefaf.com

independenthq آرتفیر

Artissima

ارتیمیسا یکی از قدیمی ترین و مهم ترین  آترفیرهای هنرهای معاصر اروپا محسوب می‌شود. آرتیسیما که در سال 2013 بیستمین سالگرد تاسیسش را جشن گرفت یکی از قدیمی‌ترین آرت فیرهای اروپاست.  این نمایشگاه هر سال در تورین ایتالیا برپا می شود و همواره رسانه و مردم زیادی را جذب خود می کند.در سال 2014 این نمایشگاه به تنهایی نزدیک به 50000 بیننده و 1500 خبرنگار را جذب غرفه‌های خود کرد. با وجود اینکه عمده کارهای هنری این نمایشگاه آثار رسیده از هنرمندان اروپایی و بریتانیایی است اما در برخی از بخش‌ها آثاری از برزیل، چین، اسرائیل، ژاپن، روسیه و ایالات متحده نیز پذیرفته می‌شود. در پنج سال گذشته محل برگزاری نمایشگاه در تورین واقع بوده است. این نمایشگاه پنج بخش عمده و اصلی دارد اما همه ساله بخش‌های عمومی و یا خصوصی دیگری نیز در حومۀ برگزاری نمایشگاه دایر می‌شوند. مثل نمایشگاه هنرهای معاصر در کاستلودی ریولی.
آدرس سایت:www.artissima.it/site

آرت فیر آرتیسیما

Foire international D’art contemporain: FIAC

شروع به کار این آرتفر در سال 1974(همزمان با آرتفر بازل) بوده است. مکان نمایشگاه بین‌المللی هنرهای معاصر در قصر بزرگ در تولریس است و افتتاحیه شعبۀ دیگر این آرتفر در سال 2015 در لس‌آنجلس انجام گرفت. باتوجه به اینکه پاریس همواره خانه‌ای برای موزه‌های بزرگ دنیا بوده است، وجود نمایشگاه‌های هنری در این شهر قدیمی تعجبی ندارد. نمایشگاه fiac هر ساله در ماه اکتبر با شرکت 25 کشور از جهان برگزار می‌شود. اولین دورۀ برگزاری این نمایشگاه در سال 1970 است. این نمایشگاه صرفا محلی برای خرید کلکسیونرهای بزرگ نیست. بعضی از اوقات افراد عادی نیز صرفا با مبلغ کمی مثل 100 یورو می‌توانند آثار منحصربه‌فردی را بخرند. شعبۀ دیگر این نمایشگاه از سال 2016 در لس آنجلس شروع به کار کرده است.
آدرس سایت: www.fiac.com

Art Brussels آرتفر

Nada

نادا آرتفری است که موسسه‌های جهانی، موزه‌دارها، منتقدین و کلکسیونرها منتظر برگزاری آن هستند. آرتفر نادا نمایشگاهی مستقل از مجموعه‌ای از هنرمندان، گالری‌ها و موسسه‌هاست  که شعبه‌های مختلفی در نیویرک، هادسن، کلن و میامی دارد. در میان دنیای روشن فکری  هنرهای معاصر، نادا به استقلال و متفاوت بودن خود افتخار می‌کند البته گسترۀ رقابت برای گذر از مرحلۀ رقابت برای حضور در این آرت‌فیر برای هنرمندان و گالری‌دارهای جوان کاری بس دشوار است.

آدرس سایت: www.newartdealers.org

آرتفر و مجله ی هنری فریز

Art Brussels

یکی دیگر از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های هنری اروپا آرت بروسل است که در سال 2015 سی‌ودومین سالگرد و یا به نوعی سی‌و‌دومین نسخۀ نمایشگاه خود را برگزار کرد. این نمایشگاه چهره‌ای بسیار فعال از هنرهای معاصر را در بلژیک و هلند به نمایش می‌گذارد که در اکثر مواقع به دلیل محبوبیت و حضور گروه‌های قدیمی هنر بصری (هنرهای بومی و قبیله‌ای) نادیده گرفته می‌شود.

آدرس سایت: www.artbrussels.com

Volta

در سال‌های اخیر آرت فیر هنری ولتا به یک مرکز بین‌المللی بسیار هیجان‌انگیزی برای شکوفایی استعدادهای جدید و جوان تبدیل شده است. شروع به کار این نمایشگاه از سال 2005  بود و به نوعی خواهر نمایشگاه ولتانی محسوب می‌شود که سه سال بعد از تاسیس ولتا  برگزار شده است. اگرچه آثار و هنرمندان حاضر در این نمایشگاه معروف و یا میلیونر نیستند اما فضای حاکم بر این نمایشگاه باعث حضور آثار منحصرفرد در آن شده و قابل خرید توسط عموم است.

آدرس سایت: www.voltashow.com

آرتفیر ولتا

 Art Basel Miami Beach, Florida

نمایشگاه آرت بازل در ساحل میامی از تاریخ 1 دسامبر 2010 شروع به فعالیت کرده است. نمایشگاه آرت بازل میامی در سال 2010 تاسیس و هر ساله در ماه دسامبر و قبل از شروع تعطیلات برگزار می‌شود. این رویداد هم  خواهر آرتفر بین‌المللی هنری بازل در سوئیس است که در سال 1970 تاسیس شده است.

نمایشگاه هنری بازل اولین نمایشگاه رسمی و گسترده در ساحل میامی است که در خیابان‌های منتهی به ساحل میامی برپا می‌شود. ایت نمایشگاه را می‌توان به نوعی اولین نمایشگاه برپا شده در این منطقه محسوب کرد. فضا و تزیین غرفه‌ها برعهدۀ شرکت معماری معروف کی|آر با مدیریت جف لاسون باعث شده است که فضای نمایشگاه قابل دسترس‌تر وغرفه‌های گروهی و فضاهای جالبی ایجاد کند. برای مثال افراد حاضر در نمایشگاه برای شارژکردن گوشی خود داخل یک عروسی دریایی پا درهوا معلق می‌شوند. این نمایشگاه آثاری از گالری‌های معروف  هنرهای معاصر در آمریکای شمالی,آمریکای لاتین ,آسیا و آفریقا را در خود جای می‌دهد. البته در بخش‌هایی آثاری از هنرمندان جوان را نیز می توان مشاهده کرد.

 زمان برگزاری :December 7-10

آدرس سایت: www.artbasel.com/miami-beach

آرتفیر های بزرگ دنیا

Independent New York

یکی از عمیق‌ترین و تخصصی‌ترین و چالش برانگیزترین نمایشگاه‌های هنرهای معاصر "ایندپندت نیویورک" است که توسط تعدادی از گالری‌های بین‌المللی حاضر در لندن، نیویورک، استانبول و برلین بنا شده و اولین تاریخ برگزاری این نمایشگاه در سال 2010 بوده است. این نمایشگاه برای انسان‌های بلند پرواز و کسانی که توان خلق ایده‌های خاص هنر مدرن را دارند مناسب و زمان دسترسی به آن در هفتۀ اول و یا دوم ماه مارس است. این آرت فر همواره در کنار نمایشگاه و در طول برگزاری آن برای هنرمندان و علاقمندان به هنر، مذاکرات و نشست‌های هنری، تورهای رایگان و اجراهای تئاتری نیز برگزار می‌کند.

آدرس سایت: www.independenthq.com

Liste

"لیسته" را خواهر کوچک آرت فیر بازل در نظر می‌گیرند. این نمایشگاه که برای اولین بار در سال 1977 برپا شده و ویترینی از آوانگاردترین هنرهای بصری را با خود دارد که در طول تابستان در معرض دید عموم قرار می‌دهد. تعداد غرفه‌دارها و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه فقط 78 عدد است. مدیران لیسته هیچگاه قصد توسعه و یا ایجاد شعبۀ دیگری از این نمایشگاه را ندارند. به نوعی می‌توان گفت شعار این نمایشگاه "من از وضعیت فعلیم خیلی راضی هستم " شده است.

آدرس سایت: www.liste.ch/en/home.html

آرتفر های آمریکا

ARCO Madrid

نمایشگاه ARCO در  مادرید در سال 1982 تاسیس شد و یکی از نمایشگاه‌های برجسته و محبوب در اروپا است. علاوه بر گالری‌های نمایشگاهی (در سال 2011، 197 گالری هنری بین‌المللی در این نمایشگاه شرکت کردند)، مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و نمایشگاه‌های ویژۀ متمرکز نیز برگزار می‌شود.
آدرس سایت: www.ifema.es/arcomadrid

 India Art Fair, New Delhi

آرت‌فیر هند در سال 2008 برای اولین بار برگزار شد، نشست هنری هند که به عنوان نمایشگاه هنری هند تغییر نام داده، در چندین روز در ماه ژانویه در دهلی‌نو برگزار می شود.

نکتۀ روشن در این نمایشگاه هنری این است که بازار سنتی هنر غرب محور به سرعت در حال جابجایی مرزهای خود در راستای تبدیل هند به آوانگاردترین منطقه برای هنر معاصر است.

آدرس سایت: indiaartfair.in

 The Armory Show, New York

نمایشگاه آرموری که در سال 2000 تاسیس شده است، نمایشگاهی پیشرو در هنرهای زیبای آمریکاست که به مهمترین آثار قرن 20ام و 21ام توجه ویژه‌ای داشته است. هر ساله در ماه مارس هنرمندان، گالری‌ها، مجموعه‌داران، منتقدین و موزه‌داران از سراسر جهان نیویورک را مقصد خود قرار می‌دهند تا در طول هفته برگزاری این نمایشگاه از آن بازدید کنند.

زمان برگزاری:March 2-5

آدرس سایت: www.thearmoryshow.com

ارتفر  های امریکا و اروپا

 Art Dubai

آرتفر دوبی، مدرنترین نمایشگاه هنر معاصر است که در سال 2006 تاسیس شد و به محل اصلی جمع‌آوری مجموعه‌داران، هنرمندان و متخصصان هنر از سراسر خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای جنوبی و دیگر نقاط جهان تبدیل شده است. انجمن جهانی هنر دبی بر روی موضوعات مطرح خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا با بحث‌هایی که توسط متخصصان برجستۀ هنر در زمینۀ فرهنگ و هنر تمرکز دارد.

زمان برگزاری :Mar 15 - 18

 آدرس سایت :www.artdubai.ae

Scope Art Show

از سال 2000، SCOPE Art Show  جایگاه خود را به عنوان نمایشگاه برتر برای هنر معاصر بین‌المللی تثبیت کرده است. با داشتن نمایشگاه‌های هنری در میامی، بازل، نیویورک، لندن و همپتون، با  بیش از 100 میلیون دلار فروش و حضور بیش از 30،000 بازدید کننده  نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کرده است.

بنیاد SCOPE (یک  مرکز غیرانتفاعی هنرمند محور برای حمایت و تامین مالی هنر معاصر بین‌المللی) علاوه بر نمایشگاه جهانی هنر، کمک مالی را برای کارکنان مستقل و هنرمندان در حال ظهور فراهم می‌کند، به‌علاوه در ایجاد صحنه‌های هنری در  شهرهایی که نمایشگاه در آن برگزار می‌شود را کمک می‌کند.
آدرس سایت: scope-art.com

آرتفر چیست؟

زمان برگزاری بعضی از آرت‌فیرهای مشهور دیگر نیز که بازدیدکننده و شرکت‌کننده‌های زیادی دارند در زیر آمده است:  

Art Santa Fe

زمان برگزاری :July 13-16

 مکان:Santa Fe, USA

 آدرس سایت :www.artsantafe.com

Art Cologne

یکی دیگر از قدیمی ترین نمایشگاه در ارتباط با هنرهای معاصر  و مدرن قرن 20 و 21 می باشد.

 زمان برگزاری :April 26-29

 مکان: Cologne, Germany

 آدرس سایت :www.artcologne.com

art santafeآرتفر

New Zealand Art Show

زمان برگزاری :June 2-5, 2017

 مکان :Wellington, New Zealand

 آدرس سایت:www.artshow.co.nz

Sydney Contemporary

زمان برگزاری :September 7 - 10

 مکان :Sydney, Australia

 آدرس سایت :sydneycontemporary.com.au

آرتفر تهران در سال 2017

آرتفر تهران امسال با هدف معرفی و آشنایی هنر و فرهنگ مدرن و معاصر ایران به جهان و آشنایی ایرانیان با هنر جهانی، علاوه بر تقویت ارتباطات فرهنگی زمینه‌ساز تقویت اقتصاد هنر و جذب سرمایه‌های خارجی در زمینهۀ هنر خواهد شد. آرت‌فر تهران که توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود، مجموعه‌داران و گالری‌های هنری از سراسر دنیا برای اولین‌بار در کنار گالری‌داران ایرانی به عرضه آثارشان می‌پردازند.این نمایشگاه قرار است در یکی از مناطق تاریخی تهران برگزار شود.

گالری های بزرگ دنیا

علاقمندان به عرصه فرهنگ و هنر می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.tehranartfair.com ضمن کسب اطلاعات بیشتر، از جزییات برگزاری آرت‌فر تهران مطلع شوند.

کدام یک از این آرتفیرها بیشترین مخاطب را دارد؟

بر اساس آمار منتشر شده در روزنامۀ Timesمردم در سال 2014 ,7% کمتر از سال‌های گذشته در آرتفیرها شرکت کرده‌اند. براساس آمار سال 2014 نمایشگاه Arco  واقع در مادرید بیشتر مخاطب و بیننده را جذب خود کرده است. آرتفیرهای Armory  در نیویورک، آرت بازل در میامی FIAC  و بازل سوییس در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

به نظر شما کدام آرتفر بیشترین محبوبیت را دارد؟

پیش‌بینی شما از میزان استقبال و موفقیت آرتفر تهران چیست؟

آرتیبیشن برای هنرمندان خاص خود شرکت در بیینال‌ها و آرتفرها را به‌راحتی امکانپذیر می‌کند. برای عضویت در آرتیبیشن به اندازۀ یک کلیک با ما فاصله دارید. 

برای انتشار مقالات خود در بلاگ آرتیبیشن با ما در ارتباط باشید.

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments