Posts
مراسم اختتامیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران با حضور وزیر ارشاد برگزار می شود

مراسم اختتامیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران با حضور وزیر ارشاد برگزار می شود

اختتامیه , دوسالانه خوشنویسی , قزوین
مراسم اختتامیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران پنج شنبه 25 شهریورماه، ساعت 16:30 در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، آیین اختتامیه چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران، پنج شنبه، 25 شهریورماه، ساعت 16:30 با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولین استان و اعضای انجمن خوشنویسان ایران در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

دوسالانه خوشنویسی که به گفته دست‌اندرکاران آن ارتقای سطح کیفی هنرمندان خوشنویس را به دنبال دارد یکی از مهم‌ترین رخدادهای خوشنویسی در کشور است که چهارمین دوره آن با عنوان "خواجه اختیار" معروف به منشی گنابادی از ششم شهریور در مجموعه سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین برپا شد.

همچنین در این رویداد هنری انجمن خوشنویسان ایران و مرکز هنرهای تجسمی همکاری داشتند و پیشکسوتان و اساتید برجسته این هنر اسلامی همچون غلامحسین امیرخانی، عباس اخوین، یدالله کابلی خوانساری، محمد سلحشور، محمدحسین عطارچیان، مجتبی ملک زاده، علی اشرف صندوق آبادی، علی شیرازی، احمد عبدالرضایی، ایرج نعیمایی، صداقت جباری، احمد پیله‌چی در برپایی این رویداد نقش داشتند.

لازم به یادآوری است؛ 668 اثر به دبیرخانه چهارمین دوسالانه خوشنویسی در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث ارسال شد که با حساب آثار نفیس هنرمندان پیشکسوت و شاخص و داوری آنها این تعداد به 432 اثر رسید که گفته می‌شود در نوع خود از لحاظ کمی و کیفی کم نظیر است. از میان آثار رسیده به دبیرخانه، 247 اثر در بخش نستعلیق مربوط به 178 هنرمند به نمایش درآمد. همچنین 115 اثر در بخش شکسته نستعلیق و 53 اثر در بخش نسخ و ثلث به نمایشگاه چهارمین دوره دوسالانه خوشنویسی راه یافتند.

آئین معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز و تجلیل از هنرمندان چهارمین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین 25 شهریور ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع: هنرآنلاین

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments