Posts
مدرنیست‌ها در نگارخانه وصال شیراز گرد هم می‌آیند

مدرنیست‌ها در نگارخانه وصال شیراز گرد هم می‌آیند

نگارخانه وصال پس از نمایش آثار نقاشی‌خط استاد علیرضا کریم پور، میزبان آثار رضا یحیایی، هنرمند مدرنیست خواهد بود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مدیر نگارخانه وصال شیراز با اعلام این مطلب با یادآوری اینکه نمایشگاه نقاشی‌خط "ساقی نامه" توسط استاد علیرضا کریم پور، هنرمند خوشناوس شیرازی برداشتی از "ساقی نامه" رضی الدین آرتیمانی است، عنوان کرد: مجموعه آثار شخصی نقاشی خط علیرضا کریم‌پور با ۳۰ اثر به همراه نمایشگاه نقاشی "خیال‌اندیشی" و ویدئو آرت "اعداد انتخابی" تازه ترین نمایشگاه جاری این نگارخانه است که در ادامه پذیرای هنرمندی نوگراست.

فاطمه گلکارفرد برپایی نمایشگاه ویدئو آرت " اعداد انتخابی" از مجموعه آثار الیکا زارعی در این نگارخانه را مورد اشاره قرار داد و گفت: الیکا زارعی از ویدئوآرتیست‌های جوان کشور است که در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی خوش درخشیده است.

او با اشاره به اینکه ویدئو آرت یک هنر جدید است، بیان کرد: از سال گذشته کارگاه‌ها و نمایشگاه‌هایی برای آشنایی هنرجوبان شیرازی با این هنر در این نگارخانه برپا شده و در پاییز امسال نیز کارگاه‌های چندروزه در شیراز برگزار می‌شود.

مدیر نگارخانه وصال با بیان اینکه این کارگاه‌ها با هدف ایجاد خودباوری در میان هنرمندان جوان شیرازی برپا می‌شود، ادامه داد: این هنر تلفیقی از هنر تجسمی و هنرهای دیجیتالی است و امیدوارم که با راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف فضای جدیدی برای هنرمندان استان فارس فراهم شود.

او رویدادهای روزهای پایانی نگارخانه وصال در تیرماه جاری را برپایی نمایشگاه "من دیگر" با حضور مجسمه هاى رضا یحیایی از٢٠ تا ٣١ تیر جاری عنوان کرد و افزود: سالن شماره ۱ نگارخانه وصال به این هنرمند اختصاص یافته که ساعت بازدید از آن ۱۸ تا ۲۱ است.

گلکارفرد از برگزاری رویداد دیگری با عنوان "تراژدی در بیست پرده" در قالب پرفورمنس آرت خبر داد و افزود: در ادامه آنچه در پیوند با آثار و فعالیت های هنری رضا یحیاییدر نگارخانه وصال برنامه ریزی شده، روز ۲۰ تیرماه ساعت ۷ عصر نشست و گفتگو با استاد یحیایی نیز برگزار خواهد شد. این درحالیست که از ۲۱ تا ۲۳تیرماه از ساعت ۱۰صبح تا ۸ شب ، "تراژدی در بیست پرده" توسط هنرمند اجرا می شود.

مدیر نگارخانه وصال برنامه سالن شماره ۲ را در ۲۰ تیرماه ساعت ۷ عصر نشست و گفتگو با استاد رضا یحیایی ، در باره هنر اجرای نقاشی با موضوع ؛ "یحیی و سالومه" اعلام کرد و افزود: حضور برای عموم در روز - یکشنبه ۲۰ تیرماه - آزاد است. این درحالیست که ۲۱ تا ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۰صبح تا ۸ شب ، اجرای نقاشی در ۲۰ تابلو انجام خواهد گرفت.

نگارخانه وصال شیراز در چهارراه ۱۵ خرداد(پارامونت) ابتدای خیابان ذوالانوار قرار دارد. 

منبع: هنرآنلاین

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments