Posts
مبادلات آثار هنریِ حراج‌خانه‌ها و گالری‌ها با آرت‌نت

مبادلات آثار هنریِ حراج‌خانه‌ها و گالری‌ها با آرت‌نت

گالری های برتر دنیا ارت نت ارتنت  artnet  آرت نت آرتنت آرتیبیشن arthibition artibition خانه حراج گالری های دنیا گالریهای دنیا   10 گالری برتر دنیا
از بین 10 گالری برتر دنیا، هشت گالری در عضویت آرتنت هستند، آرت‌نت به عنوان بزرگترین محل مبادله آثار هنری و همچنین محلی برای عرضه، نمایش و خرید و فروش آثار هنری؛ نه تنها منبع کسب‌درآمدی برای گالری‌های سراسر جهان شده، بلکه در طول سال‌های مختلف به موزه‌ای آنلاین تبدیل شده است.


آرت‌نت به عنوان بزرگترین محل مبادله آثار هنری و همچنین محلی برای عرضه، نمایش و خرید و فروش آثار هنری؛ نه تنها منبع کسب‌درآمدی برای گالری‌های سراسر جهان شده، بلکه در طول سال‌های مختلف به موزه‌ای آنلاین تبدیل شده است و در طول این مدت چیزی حدود 800 خانه حراج را به عضویت خود درآورده است، خانه‌حراج‌های مشهوری چون:

 خانه حراج Sotheby’s که یک حراج‌خانه چند ملیتی آمریکایی و از بزرگترین حراجی‌های آثار هنری و جواهر است که 90 مرکز در 40 کشور دارد و آخرین اخبار از تعداد کارکنان آن در سال 2011 بوده که  1446 کارمند داشته است.

خانه‌حراج Christie’s بزرگترین خانه حراج دنیا که در سال 1766 برای اولین بار در دنیا در لندن تشکیل شده است که این خانه حراج دارای 85 شعبه در 43 کشور است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به شعبات نیویورک، پاریس، لس انجلس، دبی، آمستردام، هنگ کنگ، رم و برلین اشاره کرد.

مبادلات آثار هنریِ حراج‌خانه‌ها و گالری‌ها با آرت‌نت

خانه حراج باترفیلد یا Bonhams که در قرن 19 در سان‌فرانسیسکو تاسیس شده و از سال 1935 هم‌تراز خانه‌های حراج لندن شد و در سال 2002 با شرکت انگلیسی بونامز ادغام شد و سومین خانه حراج بزرگ دنیا شد که اغلب در زمینه عتیقه‌جات فعالیت دارد.

خانه حراج Phillips که در قرن هجدهم در انگلستان تاسیس شده و اکنون شرکتی چند ملیتی با مشارکت فرانسوی‌ها و آمریکایی‌هاست و موفقیت آن‌ها نیز با فروش آثار امپرسیونیستی و آثار هنر مدرن آمریکایی است، اگرچه به طور سنتی در حراج ساعت و جواهرات فعال است.

علاوه بر این نمونه خانه‌حراج‌های عضو آرت‌نت، گالری‌های ویژه‌ای نیز از سراسر دنیا را به خود جذب کرده است. که در این نوشتار تنها به معرفی بخشی از گالری‌های عظیم پیرو آر‌ت‌نت، می‌پردازیم؛ آرت‌نت در دسته‌بندی‌های روزانۀ خود گالری‌های معتبر و جوان ویژه‌ای را معرفی می‌کند اما در کنار کار این گالری‌های جوان گالری‌های بزرگ و بین‌المللی با شعبات پراکنده در جهان وجود دارند در ذیل از بین 10 گالری برتر دنیا، هشت گالری در عضویت آرت‌نت هستند که به هرکدام از آنها اشاره‌ای گذرا داریم:

Paula Cooper:

گالری پائولا کوپر با حدود 50 سال سابقه فعالیت اولین گالری هنری بود که در نیویورک در سال 1968 با یک نمایشگاه در دفاع از پایان دادن جنگ ویتنام و با تمرکز بر هنرمفهومی شروع به کار کرد. در میان هنرمندانی که در آن فعالیت کردند اسامی هنرمندان بزرگی چون کارل آندره، دن فلاوین، دونالد جاد، رابرت مانگولد و رابرت رایمن به چشم می‌خورد.

مبادلات آثار هنریِ حراج‌خانه‌ها و گالری‌ها با آرت‌نت

David Zwirner:

گالری هنر معاصری با وسعت بیش از 9000 متر مربع در نیویورک، که از سال 1993 درهایش گشوده شد و در انواع رسانه‌های هنر پیشگام است و نمایندگی هایی در سراسر جهان گسترده است و نام هنرمندان بزرگی چون دن فلاوین، مته کلارک، مک کراکن، آلیس نیل، جیسون رودز، فرد و ال تیلور را همواره با خود به همراه داشته است.

مبادلات آثار هنریِ حراج‌خانه‌ها و گالری‌ها با آرت‌نت

Sloane Gallery of Art:

که در سال 1981 درآمریکا تاسیس شد و به عنوان یکی از نمایندگی‌های اصلی هنر معاصر روسیه از 36 سال پیش شناخته شده است و بیش از 50 هنرمند سرشناس روسیه، آمریکا و هنرمندان دیگر اتحاد شوروی سابق را داراست که در آن آثار متفاوتی در  سبک‌های مختلف از جمله سوررئالیست، مفهومی، آوانگارد، انتزاعی و.... را نمایش می‌دهد.

مبادلات آثار هنریِ حراج‌خانه‌ها و گالری‌ها با آرت‌نت

PACE:

یکی از مهمترین گالری‌های قرن جدید در بوستون که در سال 1960 تاسیس و بیش از 800 نمایشگاه در کارنامه خود دارد و شعبات مختلفی در سراسر دنیا منتشر کرده است از جمله سه گالری در نیویورک، دو گالری در کالیفرنیا و همچنین در لندن، پکن، هنگ کنگ و پاریس.

Hauser & Wirth:

شرکت بزرگ جهانی در سوئیس، که شعبات آن در لوس آنجلس، زوریخ، لندن، نیویورک سامرست برپاست و 60 هنرمند اروپایی و آمریکایی مشهور و آوانگارد را در لیست هنرمندانش دارد و اکنون علاوه بر گالری و مجموعه آثار هنری یک ناشر و متخصص کتاب در هنر مدرن و معاصر است که بیش از 100 عنوان کتاب را نیز منتشر کرده است.

مبادلات آثار هنریِ حراج‌خانه‌ها و گالری‌ها با آرت‌نت

Saatchi Gallery:

 از بزرگترین گالری‌های لندن و جهان با قدمتی 32 ساله که توسط چارلز ساتچی در 1985 افتتاح شد و همواره به نمایش آثار جنجالی و بحث‌برانگیز از هنر معاصر توسط هنرمندان ناشناخته پرداخته است.

مبادلات آثار هنریِ حراج‌خانه‌ها و گالری‌ها با آرت‌نت

Lazarides :

این گالری‌ که در نوع خود از متمایزترین، آوانگاردترین گالری‌های جهان است که در لندن و فضایی وسیع در چهار طبقه تاسیس و باعمر کوتاهش(تاسیس در سال 2006 ) جزو 10 گالری برتر دنیا قرار گرفته است.

White Cube:

 بزرگترین گالری و سایت هنری جهان است که فضایی بیش از 5 هزار متر مربع شامل سه فضای نمایشگاه بزرگ برای آثار خود دارد. همچنین شعباتی در سراسر اروپا گسترده است.

مبادلات آثار هنریِ حراج‌خانه‌ها و گالری‌ها با آرت‌نت

 

 از گالری‌های دیگر که تمامیشان جزو لیست 100 گالری برتر جهانند اسامی گالری‌های بزرگ دیگری به چشم می‌خورد، همچنین می‌توان اسامی گالری‌های ایرانی را نیز در بین گالر‌های بین المللی دید، از جمله:

گالری "شیرین" که در سال 2005 در تهران تاسیس و دارای دو فضای بزرگ نمایش در یک ساختمان دو طبقه بود و در سال 2013 شعبه دیگرش در نیویورک تاسیس گردید و اکنون مشغول توسعه هنر خاورمیانه و کوشش برای درک بین‌المللی هنرایرانی به جهان است.

گالری "اثر" که به‌صورت تخصصی به هنر معاصر ایران می‌پردازد و فعالیت خود را از آبان 1999 آغاز و تمرکز عمده‌اش بر روی هنر مدرن ایران قرار گرفته است که هنرمندانی چون ایمان افسریان، محمد حسین عماد رضا لواسانی و... در آن مشغول به فعالیت هستند.

مبادلات آثار هنریِ حراج‌خانه‌ها و گالری‌ها با آرت‌نت

گالری آرتیبیشن نیز که به تازگی به مجموع گالری‌های آرت‌نت پیوسته است، از نخستین گالری­های آنلاین ایران است که در سال 1392 در تهران تاسیس شد. آرتیبیشن همزمان که به جذب هنرمند و برپایی نمایشگاه­ و فروش آثار هنری می‌پردازد، با انتشار اخبار و نشر مقالات و تحلیل آثار و بازار آن، زیست‌بومی فرهنگی و هنری را شکل داده است که اعتماد مخاطبان و چهر­ه‌­های شاخص هنر ایرانی را جلب کرده است. این گالری در آغاز فعالیت خود با تعداد 10 هنرمند شروع به کار کرد اما در طول عمر کوتاه خود توانست توجه گسترده­ای از نهادهای فرهنگی و هنرمندان پیشکسوت را جلب نماید و اکنون حدود 4000 عضو پیوسته، 1000 عضو هنرمند و 150 هنرمند برجسته در سطح بین‌الملل در سامانه خود جذب کرده است.

مبادلات آثار هنریِ حراج‌خانه‌ها و گالری‌ها با آرت‌نت

گالری آنلاین آرتیبیشن تعامل با هنرمندان سراسر دنیا را درکارنامه خود دارد و هم‌اکنون با هنرمندان بسیاری از نقاط دنیا در حال مراوده است. هنرمندانی که به طور مداوم در نمایشگاه‌های بزرگ بین­المللی گنجانده و موفق به کسب نشان‌های بین‌المللی شده­اند. گالری آرتیبیشن همچنان به رشد و تعالی خود و بالابردن کیفیت و موفقیت خود و هنرمندانش اهتمام می‌ورزد و امیدوار است بتواند یکی از ستون های اقتصادی در بازار هنر ایران و بین الملل باشد.

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments