Posts
لیست هنرمندان هشتمین دورۀ حراج تهران منتشر شد

لیست هنرمندان هشتمین دورۀ حراج تهران منتشر شد

حراج تهران , هشتمین دوره حراج تهران
هشتمین دورۀ حراج تهران که در 22 دی برگزار خواهد شد، امسال نیز چون سال‌های پیشین در هتل پارسیان برگزار و پیش از برگزاری حراج، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 20 و 21 دی نمایشگاه این حراج افتتاح خواهد شد و بازدید از این آثار از ساعت 11 الی 21 برای عموم مردم امکان‌پذیر خواهد بود.

در این دوره از برگزاری حراج همانطور که پیش بینی شده بود، تعداد 120 اثر از 110 هنرمند جوان بنام و از پیشگامان هنر معاصر در آن حضور دارند. از 120 اثر ارائه شده 25 اثر در سال 1396 خلق شده اند آثاری از هنرمندانی چون: امپراتور مطرود واحد خاکدان، پرترۀ  کوروش شیشه‌گران، آشوب بهرنگ صمدزادگان، اثر کامبیز درم بخش، علیرضا آستانه، بهنوش فروتن و دیگران.

نقاشی بهنوش فروتن 

اثر بهنوش فروتن در هشتمین حراج تهران

به گفتۀ مجریان حراج تهران در این مجموعۀ جدید، حراج تهران منتخبی است از آثار هنر معاصر ایران را که از جهت مفهوم و ساختار هنری تجربه‌ای متفاوت از هنر مدرن را رقم زده‌ و راهکارهایی متفاوت با قواعد هنر مدرن را دنبال کرده‌اند، ارائه داده است  به گفتۀ آنها این هنرمندان معاصر، امروز خارج از تجربۀ مدرنیستی در هنر ایران و در ذیل عنوان کلی هنر معاصر و پسامدرن به نمایش درمی‌آیند. اگرچه معاصر بودن این آثار نه به معنای متاخر بودن آنها بلکه به تلقی متفاوت این هنرمندانش با مفهوم مدرنیستی هنر و کاربرد عناصر پست مدرنیستی اشاره دارد. برخی از آثار این دوره نیز در یک دهۀ اخیر خلق شده‌اند و شماری نیز تا نیم قرن گذشته بازمی‌گردند. در این راستا هنرمندانی که مدرنیسم ناب و انتزاع مطلق را در پیش گرفته‌اند دراین حراج دیده نمی‌شوند، هنرمندانی چون سهراب سپهری، مسعود عربشاهی، بهجت صدر، ناصر عصار و دیگران...

اثر علیرضا آستانه در حراج تهران

اثر علیرضا آستانه در هشتمین دوره حراج تهران

در هشتمین دوره طبق آنچه که انتظار می‌رفت، نزدیکی هنرمندان و تعداد بالای آثار شباهت زیادی به حراج ششم دارد. در این دورۀ حراج از 120 هنرمند 50 هنرمند با حراج ششم مشترک است. هنرمندانی چون احمد مرشدلو، افشین پیرهاشمی، امیر مسعود اخوان جم، امیر موبد، بهمن جلالی، پروانه اعتمادی، پرویز کلانتری، پری‌یوش گنجی، حامد رشتیان، حسین زنده رودی، حسین صدری، خسرو حسن زاده، رضا خدادادی، رضا درخشانی، رضا رینه ای، ژازه تباتبایی، سعید صادقی، شهریار احمدی، شهلا حبیبی، صداقت جباری، عباس کیارستمی، علی شیرازی، علیرضا آستانه، عین الدین صادق زاده، فرح سیدابوالقاسم، فرهاد مشیری، فریدون امیدی، فریده لاشایی، فلورا فیض بخش، قاسم حاجی زاده، کامبیز شریف، کامبیز صبری، کوروش شیشه گران، کوروش گلناری، گیزلا وارگا سینایی، مجید کورنگ بهشتی، محمد حسین عماد، محمدعلی ترقی جاه، محمدبزرگی، مریم سالور، منصور قندریز، منوچهر یکتایی، منیر فرمانفرماییان، مهدی سحابی، ناصر اویسی، واحد خاکدان، هادی جمالی، همایون سلیمی و یعقوب امدادیان هنرمندانی هستند که در این دو حراج حضور داشتند. اما باید دید در 22 دی چه تغییری در فروش این آثار را خواهیم داشت و شاهد چه دستاوردهای جدیدی از حراج تهران خواهیم بود.

با رویدادهای پیش‌روی هنرمندان و هنر معاصر ایران درهشتمین حراج تهران، با آرتیبیشن و مجلۀ هنری آن همراه باشید.

اثر خسرو حسن زاده در حراج تهران

اثر خسرو حسن زاده

چاپ و کلیشه منصور قندریز در حراج تهران

اثر منصور قندریز

اثر کوروش شیشه گران

اثر کوروش شیشه گران

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments