Posts
فرایند فروش عکس و راه هایی برای جذب بازار عکس

فرایند فروش عکس و راه هایی برای جذب بازار عکس

فروش اثار عکاسی علی خاتم ساز, سایت عکس, خرید عکس ,فروش عکس, خرید و فروش عکس, بازار عکس ,بازار عکاسی
بازار هنر برای عکاسی چالش‌های فراوانی دارد و گاه رسیدن به موفقیت در بازار عکاسی به سختی صورت می‌پذیرد. در اینجا سعی داریم نکاتی را برای به دست‌آوردن یک درآمد جانبی با دوربین عکاسی شما ارائه دهیم.

بازار هنر برای عکاسی چالش‌های فراوانی دارد و گاه رسیدن به موفقیت در بازار عکاسی به سختی صورت می‌پذیرد. در اینجا سعی داریم نکاتی را برای به دست‌آوردن یک درآمد جانبی با دوربین عکاسی شما ارائه دهیم. 

آثار هنرمندان عکاس در آرتیبیشن

درواقع اولین گام برای فروش عکس‌های شما از کامپیوتر شما و زمانی آغاز خواهد شد که به آپلودکردن آنها در وب سایت و یا شبکه‌های اجتماعی خود اقدام کنید. باید بدانید قبل از آپلود عکس‌هایتان و اشتراک آنها به صورت آنلاین باید خریداران بالقوه را پیدا کنید؛ این بدین معناست که کلماتی برای اسم و عنوان عکس‌های خود برگزینید که به وسیلۀ خریداران عکاسی قابل جستجو باشد. همچنین توضیحات عکستان به همان اندازۀ تصویر و هنر شما مهم است. چرا که موتورهای جستجو عکس‌های شما را به عنوان عکس و یا تصاویر زیبا نمی‌بینند، آنها عکس‌های شما را چیزی غیر از صفر و یک نمی‌بینند.

حراج عکس پگاه قدیری

پگاه قدیری

شما نیز هنگام وارد کردن عکس‌ها آنچه مشاهده می‌کنید نام فایل، شرح و توصیف عکس‌هایتان است. عکس‌هایتان را با ذکر تمام توضیحات آپلود ‌کنید؛ فایل شما که ممکن است به‌عنوان مثال با نام MG_0816.dng ماهیت پیدا کرده باشد، اکنون در موتورهای جستجو به‌عنوان یک عکس با نام و موضوعی مشخص برای کاربران دیگر قابل تشخیص است و هنر شما برای دیده‌شدن توسط هنردوستان سهل‌الوصول‌تر شده است. توصیفات و توضیحات و تمامی اطلاعات عکس و تصویر را طوری گزینش کنید و کلمات را به گونه‌ای بچینید که گویا عکس را برای شخص نابینایی توصیف می‌کنید. از رسانه‌های اجتماعی خود و شبکه‌های مختلف برای به اشتراک گذاشتن عکس‌های خود استفاده کنید. صفحه‌های اینستاگرام و فیس‌بوک گزینه‌های کم هزینه‌ای برای منتشرکردن و به انتشارگذاشتن عکس‌های شماست.

 هدیه گمینی

هدیه گمینی

اما چالش اصلی زمانی است که شما بخواهید از طریق بلاگ خود شروع به فروش عکس‌هایتان کنید. چرا که با سایت‌های عکاسی زیادی مواجه می‌شوید و احساس لنگ بودن سایت شما در مقابل آنها ناامیدتان خواهد کرد. ترفندهای زیادی وجود دارد تا به مردم کمک کنید راه خود را به سمت سایت شما بیابند. یکی از این مسیرها استفاده از سئو (SEO) و بازاریابی رسانه‌ای است. برای انجام این کار برای بلاگ خود تعداد زیادی محتوا را از خود و حرفه و عکاسی‌تان تهیه کنید. یکی از بهترین محتواهایی که می‌توانید برای سایت خود و در کنار آپلود عکس‌هایتان انجام دهید این است که در مورد زندگی روزمرۀ یک عکاس و کسب و کار عکاسی و یا هر مطلبی که امکانش هست، تصاویر خود را ارائه کنید. فروش آنلاین نه تنها راهی عالی برای فروش و کسب درآمد بی‌هزینه است بلکه مواجهۀ افراد با نام و تجاری و کسب و کار شما می‌تواند مسیرهای بزرگتری را پیش‌روی شما بگشاید.

سامان اکبری

سامان اکبری

اما اگر به دوش کشیدن این کار را خارج از تاب خود می‌دانید، میتوانید برای راحت‌کردن مسیر فروش عکس‌هایتان از سایت‌های خارجی مانند  microstock و یا sellmedia و یا با وبلاگ‌ها و گالری‌های آنلاین ایرانی فروش آثارهنری Arthibition و در قسمت عکاسی آن به عنوان هنرمند عکاس بدون پرداخت هزینه‌ای ثبت‌نام کنید و نمایشگاه مجازی خود را راه‌اندازی و یا در حراج‌ها و نمایشگاه‌های آرتیبیشن شرکت کنید. کلیۀ مراحل این ثبت‌نام، تبلیغ، بازاریابی برای آثار شما رایگان است.

عکس های امین نجاری

امین نجاری

برای ثبت‌نام در این وب سایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی خود و یا هر فضای آنلاین و گالری‌های آنلاین، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس درست است و آسانترین و ساده‌ترین مسیر ممکن برای ارتباط با خود را قرار دهید. بهترین گزینه برای برقراری ارتباط با مخاطبانتان پست الکترونیک یا شمارۀ تماستان است. باید در نظر داشته باشید برای فروش آثار خود در وبسایت‌ها اشکالات زیادی وجود دارد از جمله اینکه برای هر تصویری که می‌فروشید مبلغ زیادی را ممکن است برای ثبت‌نام بپردازید. اگرچه این هزینه بین سایت‌های مختلف متفاوت است و ممکن است بین 20 درصد تا 60 درصد برای هر فروش عکس از عکاس هزینه کسر شود.

فروش آثار شورش مباشری

شورش مباشری

هنگام گزینش عکس‌هایتان شما باید بدترین منتقد و سخت‌گیرترین نقدها را به خود داشته باشید. شما می‌توانید  از عکس‌های ضعیف‌تر و متوسط خود در نمایشگاه‌های صنایع دستی استفاده کنید و راهی عالی برای فروش آثارتان پیدا کنید، اما هنگام نمایش آنلاین آثار خود بهترین آثار خود را برای معرفی خود قرار دهید. عکس‌های درجۀ دومو ضعیف‌تر خود را در نمایشگاه‌های صنای دستی و با قیمت‌های نازل‌تر به فروش خواهند رسید. اگرچه زمان، انرژی و هزینۀ بیشتری را نسبت به نمایش مجازی خواهد گرفت و یا ردیف کردن عکس‌هایی با موضوعات مشابه کمی سخت و وقت‌گیر خواهد بود، اما نتیجه گرفتن یک غرفۀ عکس در یک نمایشگاه صنایع دستی و یا هنری، خریداران و دوستداران دائمی را برای شما درپی خواهد داشت، اما این ارتباطات و پیداکردن مخاطب و طرفدار به میزان هزینه متحمل شده برای خرید چادر و یا ایجاد غرفه خواهد چربید. عکس‌های خود را در نمایشگاه‌های محلی با قاب‌های مناسب تزیین نمایید، به یاد داشته باشید تابلوهای عکاسی معمولا ساده و فاقد زرق و برق اضافی مانند تابلوهای نقاشی هستند. حتی‌المقدور قاب‌های خود را ساده والبته شیک انتخاب کنید.

فروش آثار عکاسی بابک حقی

بابک حقی

علاوه بر این نمایشگاه‌های صنایع دستی و نمایشگاه‌های محلی شما می‌توانید عکس‌هایتان را با امضای خود در کافه‌ها و یا حتی در قهوه‌خانه‌ها قرار دهید، مزیتی که اینکار برای شما دارد این است که مجبور نیستید یک مجموعه عکس داشته باشید و یا موضوعات یکسان برای نمایش آنها انتخاب کنید، می‌توانید دو یا چند اثر کاملا متفاوت را برای شناساندن خود در این مکان‌های عمومی در معرض نمایش قرار دهید. از درخواست خود از کافه‌داران خجالت نکشید نیمی از آنها هنر بر دیوارشان آویزان است و بسیار علاقمند خواهند بود که هنر شما را به دیوارهایشان آویزان کنند. برخی از آنها حتی به شما اجازۀ فروش بدون اعمال هزینه‌های کلی را می‌دهند.

فروش آثار سعید گادیاری

سعید گادیاری

 اگر در این مکان‌ها چیدمان‌ را با دقت لام انجام دهید و یا قاب‌های مات اما رنگی برگزینید، افراد ساکن در کافی‌شاپ را جذب خواهید کرد و کسانی از اشتیاق شما به عکاسی به وجد می‌آیند، با انجام این عمل حتی اگر به فروش منجر نشوید، در هر صورت عناصر احتمالی خرید را حدس زده‌اید و در جهت آن گام برداشته‌اید و متوجه خواهید شد مخاطبان، عکس‌های شما را دوست داشته‌اند یا خیر.


مقاله مرتبط: چگونه در فروش و ارائۀ آثار عکاسی، پرفورمنس، اینستالیشن و ویدئوآرت موفق عمل کنیم


با مجله‌های محلی تماس بگیرید و ارتباط خود را با آنها حفظ کنید تا اغلب مجلات داخلی و منطقه‌ای شما دائما برای مطالب خود به عکس‌ نیازمندند، آنها را در جریان مجموعه عکس‌های خود قرار دهید و بگویید علاقمند در شرکت در پروژه‌های آنها هستید. اگر آنها بودجه‌ای را برای عکاسی در نظر نگرفته باشند، با قیمت‌های نازل‌تر شروع به فعالیت در پروژه‌های آنها کنید. از آنجا که بسیاری از عکاسان آماتور مایل به سقوط به این تله هستند و عکس‌های خود را مجانی در اختیار آنها قرار می‌دهند اما باید بدانید عکس‌های شما ارزش دارند و افرادی که عکس‌های معتبر ارائه و چاپ می‌کنند باید این را بدانند.

عکس‌های خود را با امضای مخصوص خود می‌توانید به تولیدکننده‌های کالاها و طراحان و صاحبان کسب و کار و یا نویسندگان بلاگ‌ها پیشنهاد دهید. برای این هدف نیز عکس‌های متوسط خود را برای چاپ بر روی لیوان‌، جلد کتاب‌های الکترونیکی و وبلاگ‌ها آماده کنید.

فروش آثار عکاسی ساجد حق شناس

ساجد حق شناس

شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کنید که اگر کسی نیازمند به کارت پستال است در خدمت آنها هستید و یا برای جلسات آموزشی در دسترس آنهایید.

درنظر داشته باشید که با اینکه شما امکان چاپ نسخه‌های بی‌پایان از عکس‌هایتان دارید، اما این بدین معنی نیست که مجازید این کار را انجام دهید، اگر شما اثرتان را به عنوان هنر عرضه می‌کنید باید تعداد آن را محدود کنید. هرچه تعداد عکس‌هایی که شما چاپ می‌کنید محدود کنید تصاویر خلق شدۀ شما به میزان قابل ملاحظه‌ای ارزش بیشتری خواهد داشت. اگرچه عکاسان می‌توانند هر تعداد نسخه‌ای از 1 تا 1000 و حتی بیشتر را برای چاپ انتخاب کنند، اما تعداد پایین‌تر هر تصویر با ارزش‌تر است. می‌توانید وقتی نسخه‌های قبلی را به فروش رساندید، قیمت را برای نسخه‌های باقیمانده افزایش دهید. اگرچه این به شخصیت شما بستگی دارد که آیا می‌خواهید تعداد انگشت‌شمار و گرانتری داده باشید و یا تعداد نامحدودی ادیشن از یک نسخه داشته باشید و با قیمت‌های ناچیز در اختیار مردم قرار دهید؛ در هر حال انتخاب این دو مسیر به سلیقه و سبک زندگی شما نیز برمی‌گردد.

اثار عکاسی بابک ازاد بخت

بابک آزاد بخت

در آخر در نظر داشته باشید فرصت‌های بی‌پایان برای فروش عکس وجود دارد، مجلات، ناشران کتاب، ناشران تقویم، مجموعه‌های خصوصی، موزه ها، آژانس‌های عکس‌برداری، گالری‌های هنری مجازی، نمایشگاه‌های هنری، مجوز فروشندگان و آژانس‌های تبلیغاتی و غیره...

آرتیبیشن راه فروش آثار شما را بدون دریافت هزینه ثبت‌نام و با کمیسون 20 درصد به‌راحتی امکان‌پذیر کرده است برای فروش آثار خود می‌توانید برای ثبت نام کلیک کنید. بعد از ثبت‌‍نام شما خواهید توانست به‌طور مداوم آثار خود را آپلود نمایید و مجموعه‌های جدید خود را نیز برای ارائه به مشتریان خود قرار دهید. آرتیبیشن با شناخت کافی که بر روی مشتریان و خریداران دارد ریسک و خطر فروش آثارتان را به شدت کاهش می‌دهد و باعث خواهد شد سفارشات خود را بر اساس تقاضا به مرحلۀ چاپ برسانید و از هزینه‌های اضافی خودداری کنید، آرتیبیشن همچنین برند تجاری مناسبی برای کسب وکار شما خواهد شد.

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments