Posts
روس ها «ایران زیبا» را می بینند

روس ها «ایران زیبا» را می بینند

نمایشگاه ایران زیبا, آثار باستانی و میراث فرهنگی , روسیه
نمایشگاه «ایران زیبا» در برگیرنده معرفی تصویری 25 ویژگی طبیعی و همچنین آثار باستانی و میراث فرهنگی از یادگار های برجای مانده دوران کهن در موزه اقوام شهر سن پترزبورگ روسیه گشایش یافت.

این نمایشگاه که تا سه شنبه هفته آینده میزبان بازدید کنندگان است، در مراسمی با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و جمعی از شخصیت های علمی و فرهنگی شهر سن پترزبورگ با هدف معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی گشایش یافت.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با ارزشمند خواندن این اقدام، گفت: در نمایشگاه تلاش شده است، گوشه هایی از زیبایی های ایران به زبان تصویر برای مردم خوب کشور روسیه بیان شود که جلوه های ماندگاری از طبیعت، آثار باستانی و میراث فرهنگی سرزمین کهن ایران است.
مشاور رئیس جمهوری ادامه داد: برگزاری چنین برنامه هایی نشانه اهمیت روسیه برای ایران و ایرانیان است. توسعه روابط فرهنگی افق های روشن تری را پیش رو قرار می دهد، زیرا هر دو کشور دارای تمدن و فرهنگ غنی هستند، دوستی بسیار ژرف و دیرینه ای هم دارند و همکاری ها در عرصه فرهنگ نیز به ارتقای مناسبات در زمینه های مختلف یاری می کند.
رضا ملکی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این مراسم سن پترزبورگ را به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه بهترین مکان برای نمایش فرهنگ و تمدن ایرانی برشمرد و پیشینه ایران شناسی به ویژه در این شهر را زمینه مناسبی برای نمایش و معرفی زیبایی ها و ویژگی های ایران اعلام کرد.
نمایشگاه ایران زیبا تصاویر برگرفته از طبیعت،تاریخ و جاذبه های ایران است که در 25 تابلو با طراحی کتابخانه ملی و همکاری رایزنی فرهنگی در موزه اقوام سن پترزبورگ برای علاقمندان به معرض نمایش گذاشته شد.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راس یک هیات فرهنگی برای شرکت در کنفرانس بین المللی ایران شناسان اوراسیا و مذاکره با مقام های فرهنگی و همتایان خود به روسیه سفر کرده است.

1

منبع: ایرنا

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments