Posts
دومین رویداد هنری "بهارستان" تهران را به استقبال بهار می‌برد.

دومین رویداد هنری "بهارستان" تهران را به استقبال بهار می‌برد.

سازمان زیباسازی شهر تهران طرح بهارستان
دکتر عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری دومین رویداد هنری «بهارستان» همزمان با نوروز سال 1396 خبر داد.

به گزارش آرتیبیشن سازمان زیباسازی شهر تهران، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: استفاده از المان‌های شهری ویژه ایام عید نوروز، خلق آثار هنری محیطی و ترسیم و ترمیم نقاشی‌های دیواری پایتخت و... بخشی از وظایفی است که هرساله سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب طرح پیشواز بهار اجرا می‌کرد و از سال گذشته به شکلی منسجم و با برنامه‌ریزی برای ایجاد نشاط شهروندی؛ طرح رویداد هنری بهارستان از سوی سازمان اجرا شد که مورد توجه شهروندان تهرانی و میهمانان نوروزی شهر تهران قرار گرفت.

دکتر علیزاده افزود: امسال نیز بر اساس تجربه‌های سال گذشته اقدام به برگزاری دومین دوره رویداد بهارستان گرفته شده و با انتشار فراخوان این رویداد در ماه‌های گذشته، رویداد بهارستان با استقبال هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی روبرو شد. تاکنون آثاری بسیاری برای اجرا در آستانه نوروز سال 96 از سوی شورای هنری این رویداد هنری انتخاب و برای اجرا در ایام نوروز در نظر گرفته شده است که از اسفندماه این آثار بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد.

وی درباره رویکردهای این رویداد هنری گفت: در بخش‌های مختلفی رویداد بهارستان اعم از حوزه‌های نقاشی دیواری، مجسمه‌های شهری، گرافیک، تصویرسازی، هنرهای محیطی، مبلمان شهری و...  اجرا خواهد شد تا با خلاقیت هنرمندان چهره جدیدی از پایتخت را به تهرانی‌ها نشان دهیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران فرا رسیدن فصل بهار و ایام عید نوروز را فرصت و فضای مناسب به منظور حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری از طریق آفرینش هنری دانست و درباره اهداف این رویداد هنری گفت: هم‌گامی هنرمندان با شهروندان در پیشواز بهار، ایجاد نشاط و پویایی در محیط شهری، امکان بروز و اجرای ایده‌ها و آثار هنری با شیوه‌های بیانی مختلف، اجرا و نمایش فرآیند آفرینش‌های هنری متناسب با محیط شهری و ایجاد فرصت آشنایی شهروندان با فرآیند خلق اثر هنری در حین اجرا از اهداف این رویداد سالانه بهارستان است.

وی با اشاره به تفاوت‌های دومین رویداد سالانه بهارستان گفت: سال گذشته بخش‌های نقاشی دیواری و گرافیک رویداد بهارستان در مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا شد و بخش مجسمه‌های شهری و هنرهای محیطی در خیابان ولیعصر، بلوار کشاورز و خیابان انقلاب اجرا شد که امسال با توجه به درخواست‌هایی که از سوی مدیران شهری و شهروندان داشتیم، بخش مجسمه‌های شهری و هنرهای محیطی نیز در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا می شود.

دکتر علیزاده در پایان تصریح کرد: در سالانه بهارستان برای ورودی‌های شهر تهران نیز با توجه به حجم مسافران نوروزی، اجرای آثار مختلفی در نظر گرفته شده است.

دومین رویداد هنری

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments