Posts
دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران افتتاح شد

دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران افتتاح شد

یک استادخوشنویسی در افتتاحیه چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران تأکید کرد: هر هنرمندی در راهش باید استاد راهنما داشته باشد، چون داشتن الگو در هر حوزه‌ای لازم و ضروری است.

نمایشگاه آثار خوشنویسان با حضور فریدون همتی - استاندار قزوین -، آیت‌الله علی محمدی تاکندی - نماینده اسبق مردم قزوین در مجلس خبرگان -، اعضای شورای شهر، مدیران فرهنگی استان و جمعی از هنرمندان در سرای سعدالسلطنه برگزار شد.

غلامحسین امیرخانی - استاد رشته خوشنویسی - در این مراسم با اشاره به رنجی که یک هنرمند برای خلق یک اثر متحمل می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری و همت مسؤولان و دستگاه‌های مربوط، دوسالانه خوشنویسی هر دوربه با کیفیت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

او همچنین گفت: امیدواریم الگوهای بد در جامعه به هنرمندان معرفی نشوند، چون در عرصه هنر، الگو خاصیت بسیار ویژه‌تری پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که خاصیت در هر اثر هنری موجب جذابیت، زیبایی و جذب مخاطب می‌شود، ادامه داد: از این طریق، راهی روی هنرمندانی که در این مسیر قرار گرفته‌اند، باز خواهد شد.

امیرخانی با تأکید بر این‌که رشته‌های هنری در طول تاریخ با هم آشتی دارند، یادآوری کرد: هنرها در کنار هم مورد ستایش قرار می‌گیرند و کمال و جلوه‌ای که می‌تواند روح ما را نوازش کند در آثار هنری وجود دارد.

این استاد خوشنویسی با تشکر از مسؤولان که هر سال برای برگزاری هرچه بهتر دوسالانه خوشنویسی تلاش می‌کنند، اظهار کرد: ذوق بی‌نظیر ایرانی در طول تاریخ در هر حوزه‌ای یک دستاورد جدید به‌وجود آورده است.

او با بیان این‌که خط تعلیق، با سلیقه و هنر ایرانی بسیار نزدیک است، افزود: این خط سرشار از ذوق است و با فضایی که روی کاغذ ایجاد می‌کند، خط را از حالت خشکی دور می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدوارم به برکت برگزاری دوسالانه‌های خوشنویسی در استان قزوین، بتوانیم در راستای تحقق و احیای مکتب خوشنویسی گام برداریم.

اکبر اسکندری‌نژاد بیان کرد: امیدواریم به برکت برگزاری دوسالانه‌های خوشنویسی در استان قزوین، بتوانیم در راستای احیای مکتب خوشنویسی گام برداریم.

او ادامه داد: از اواخر فروردین‌ماه امسال، شورای سیاستگذاری دوسالانه خوشنویسی آغاز به کار کرد و خوشبختانه حضور معنوی خوشنویسان این استان و استاد امیرخانی را همراه داشتیم و بیش از این‌که از این استاد برجسته، هنر خوشنویسی بیاموزیم، اخلاق آموخته‌ایم.

اسکندری‌نژاد با بیان این‌که تقارن برگزاری چهارمین دوسالانه خوشنویسی با روز قزوین و اجلاس راه ابریشم، یک فرصت است، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی روز قزوین و برگزاری برنامه‌های متنوع این روز در سرای سعدالسلطنه تصمیم گرفتیم که افتتاحیه دوسالانه خوشنویسی و برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان را در این بازه زمانی و در این فضا داشته باشیم تا به این واسطه، خوشنویسی را بیشتر به مردم معرفی کنیم.

دبیر برگزاری چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی افزود: قزوین از ۱۰۲ تا ۱۵ شهریورماه میزبان یازدهمین اجلاس شهرداران راه ابریشم خواهد بود. این برنامه، فرصتی است تا در حاشیه این‌گونه مراسم، توانمندی و قابلیت‌های استان قزوین و کشور را در حوزه هنر، بویژه هنر خوشنویسی به جهان معرفی کنیم.

منبع: ایسنا