Posts
جشن ملی تولید صنایع دستی برگزار می‌شود

جشن ملی تولید صنایع دستی برگزار می‌شود

جشن ملی تولید صنایع دستی , فریدون میرزالو
دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور به منظور رشد و توسعه صنایع دستی ایرانی، جشن ملی تولید را در موزه ملی ایران برگزار می‌کند.

فریدون میرزالو - مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور - با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به تولید صنایع دستی گفت: هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران نشان‌دهنده ویژگی‌ها و میراث هنری و سنتی مردم ایران است که تمام یا قسمتی از مراحل تولید آن با دست انجام می‌شود و به تعبیر دقیق‌تر، جزیی از فرهنگ ملی کشور و یادگار ارزشمندی از نیاکان ماست و یکی از ریشه‌دارترین ارزش‌های ملی ایران اسلامی است، هویت‌پذیری نسل‌های گذشته و آینده کشور به اتکای میراث گران‌بهایی است که در عرصه‌های مختلف از جمله هنر شکل می‌گیرد و به همین دلیل، جایگاه هنرهای دستی به‌عنوان یکی از نقاط اتکا باید منزلتی بیش از بیش بیابد و زمینه رشد و توسعه آن فراهم آید.

او ادامه داد: به همین منظور، در راستای رشد و توسعه این هنر صنعت باید تولیدکنندگان صنایع دستی ضمن تشکیل انجمن‌های تخصصی و دریافت مشوق‌های لازم، از حمایت‌های دولتی و غیردولتی بهره‌مند شوند و راهکارهای حمایتی پیش روی صنایع دستی قرار گیرد. با توجه به این امر، این اداره کل در نظر دارد جشن ملی تولیدکنندگان صنایع دستی را هر سال با حضور تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران این حوزه با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار کند.

میرزالو درباره ضرورت اجرای طرح جشن ملی تولید صنایع دستی نیز بیان کرد: این طرح با توجه به ضرورت ایجاد هماهنگی و توسعه صنایع دستی در زمینه تعامل تولیدکنندگان کشور و تبادل اطلاعات تخصصی و ایجاد انجمن‌های تخصصی، هم‌اندیشی برای دستیابی به تولید با کیفیت و مطابق استاندارد، بهبود وضعیت تولید صنایع دستی توسط برقراری ارتباط بین عوامل تولید، ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات و تسهیل در روند تولید صنایع دستی، انتخاب برترین تولیدکننده سال برنامه‌ریزی و طراحی شده است.

وی تاکید کرد: این جشن با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته روز دوشنبه ۱۵ آذرماه ۱۳۹۵ از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ در موزه ملی ایران برگزار می‌شود. همچنین رونمایی از لوح گواهی کیفیت کارگاهی صنایع دستی، تجلیل از ۱۰ تولیدکننده برتر سراسر کشور با اعطای طاووس نقره‌کوب از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این مراسم است.

همزمان با این جشن، نمایشگاه هزار دستان با  شرکت یک‌هزار اثر برتر صنایع دستی کشور از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه در موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments