Posts
جشنواره بین‌المللی "دسترسی محدود هفت" با همکاری گالری آران، عمارت روبرو و سفارت لهستان در ایران برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی "دسترسی محدود هفت" با همکاری گالری آران، عمارت روبرو و سفارت لهستان در ایران برگزار می‌شود.

 جشنواره تصویرمتحرک، دسترسی محدد هفت،  عمارت روبرو، سفارت لهستان، گالری آران،
"دسترسی محدود هفت" جشنواره‌ بین‌المللی برای تصویر متحرک، صدا و اجرا هجدهم فروردین تا بیست و سه فروردین نود و سه برگزار خواهد شد.

ده سال پیش از این، پارکینگالری، یک فضای تجربی در تهران، جشنواره‌ مستقلی برای ارائه ویدیو، صدا و اجرا پایه نهاد: دسترسی محدود از سال هشتاد و شش، میزبان بسیاری از هنرمندان معاصر ایران و جهان بوده است. این پروژه با دعوت از کیوریتورهای مهمان و با همکاری با موسسات و آرشیوهای معتبر در برلین، استکهلم، هلسینکی، قاهره لوبلیانا، پاریس، تورنتو، سانفرانسیکو، وین، ورشو، مونترال، لاهه و دوبلین در شش دوره‌ گذشته برای کاهش فاصله بین عرصه‌های  مختلف و ترویج نگاه بینارشته‌ای تلاش کرده است.

جشنواره بین‌المللی
مجمع دسترسی محدود چون دوره های قبل ترکیبی از آثار تازه رسیده و آثار آرشیوی خواهد بود، این برنامه از دوره ی دوم همواره قسمت اصلی جشنواره را تشکیل می‌داده است و با عناوینی چون جزایر سرگردانی و مجمع الجزایر، مجمع در تلاش است سکویی باشد برای کار دیدن و تبادل ایده در جایی که شرایط اجتماعی و آموزشی بیش از پیش به رفتار فردی ارج می نهاده و صحنۀ هنری و فاصله‌های جغرافیایی همواره ما را به جزیره جزیره شدن سوق می‌دهد با دعوت از شش کیوریتور مهمان از شهرهای تهران، کراکف، شیکاگو، پاریس، برلین و لاهه برنامه‌های نمایش ویدیو، فیلم مستند، فیلم مقاله، صدا، انیمیشن و اجرا، برنامه‌های بخش بین‌المللی دسترسی محدود هفت را تشکیل می‌دهند و در برنامه‌های جداگانه به مفاهیمی چون شهر و حق به شهر، زندگی روزمره، بازنمایی از طریق صفحه نمایش و مبحث فضا در آثار صوتی به گستردن مرزهای تعریف شده می‌پردازند. در این بین گالری آران (خردمند شمالی)  و عمارت روبرو میزبان برنامه نمایش ویدیو خواهند بود و پروژه های آران به نمایشگاه موازی اختصاص خواهد داشت که به عکاسی به عنوان نقطه ی عزیمت نگاه می کند، و امتداد آن را از «عکس- شی» تا «رسانه ای زمان مند» دنبال می‌کند. برای هفتمین دوره دسترسی محدود پروژه های نیومدیا میزبان دو برنامه پژوهشی درباره هنر ویدیو در ایران خواهد بود با عنوان «باز-دید» و «بازگشت به خانه، از راه دور «فصل دوم». بنیاد پژمان در ساختمان کندوان، میزبان «قاب‌های درهم شکسته» خواهد بود که پیش از این در موزۀ کارنگی شهر پیتسزبورگ به نمایش درآمده و برای اولین بار به ایران آمده است. علاوه بر اجرا‌ها و برنامه‌های دیداری شنیداری، هر ساله دسترسی محدود با مجموعه ای از نشست‌ها و کارگاه‌هایی همراه خواهد بود. دسترسی محدود هفت، در روز جمعه بیست و پنجم فروردین با اجراهای متنوع صدا و تصویر، در عمارت روبرو به کار خود پایان می‌دهد.

جشنواره بین‌المللی

مکان های برگزاری: پروژه‌های نیومدیا، گالری آران (خردمند)، پروژه‌های آران (نوفل لوشاتو) و عمارت روبرو

برنامه موازی: جمعه هجدهم فروردین - ساعت پنج و شش بنیاد پژمان - ساختمان کندوان

کیوریتورها
رامبد والا (شیکاگو)، پویان عباسیان (پاریس)، مگدالنا زولکوفسکا (کراکف)، پوریا جهانشاد (تهران)، امیرعلی قاسمی( تهران)، لئونی روسلر (لاهه)، دافنه ناروائز (برلین)، سهراب کاشانی (تهران)

تاریخ
هجدهم تا بیست و سوم فروردین نود و شش

ساعت‌های کاری

گالری آران:

افتتاحیه : ساعت چهار تا هشت  و روزهای عادی: ساعت سه تا هفت عصر

پروژه‌های آران: یک تا هفت عصر

پروژه‌های نیومدیا: چهار تا هفت عصر

عمارت روبرو

افتتاحیه 4 تا 9 شب روزهای عادی ساعت 2 – 9 شب

جشنواره بین‌المللی

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments