Posts
جذب خریداران آثار هنری و کلکسیونرهای هنری در شبکه های اجتماعی

جذب خریداران آثار هنری و کلکسیونرهای هنری در شبکه های اجتماعی

خریداران هنری آنلاین، فروش اثر هنری در شبکه های مجازی، فروش در اینستاگرام، هنرمندان اینستاگرام، هنر شبکه های اجتماعی، جذب مشتری اینترنتی، آثار هنری در شبکه های مجازی،
براساس مقاله‌ای که در سال 2015 چاپ شد، بیش از نیمی از کلکسیونرها از هنرمندانی که در اینستاگرام با آنها آشنا شده‌اند خریداری کرده‌اند. پس تنها کاری که شما باید بکنید این است که همواره فعال باشید، آثار خود را در معرض دید این کلکسیونرها قرار دهید و...

در مقاله قبل اشاره کردیم، هنگامی که آثار خود را به صورت آنلاین به نمایش می‌گذارید نباید انتظار داشته باشید که تمامی بینندگان آثار شما خواستار خرید باشند. از بین هزاران بیننده ممکن است فقط تعداد محدودی کلکسیونر و مجموعه‌دار حرفه‌ای و یا خریدار جدی باشند که حتی از میان همین افراد کم نیز احتمال عده‌ای خواستار خرید کردن نباشند.

اما براساس مقاله‌ای که در سال 2015 چاپ شد، بیش از نیمی از کلکسیونرها از هنرمندانیکه در اینستاگرام با آنها آشنا شده‌اند خریداری کرده‌اند. پس تنها کاری که شما باید بکنید این است که همواره فعال باشید، آثار خود را در معرض دید این کلکسیونرها قرار دهید و چهرۀ هنری خوبی از خود به نمایش بگذارد.

حال سوال این است: از چه طریق و چگونه آثار ما توسط کلکسیونرها دیده می‌شود؟

ساده‌ترین کار برای موفقیت در این امر گذاشتن عکس آثارهنری در فضای مجازیست. احتمالا هیچ کلکسیونری در همان وهلۀ اول جذب کار شما نخواهد شد، اما همین که عکس‌های شما به مرور در اینترنت پخش‌شده و تعداد طرفداران شما افزایش یابد می‌توانید امیدوار باشید که خریدارها کم‌کم به سراغ آثار شما بیایند. برای این کار همواره صفحۀ خود را به‌روز نگه دارید. حتی اگر اثر جدیدی خلق نکرده‌اید با طرفداران خود عکس گالری‌ها و نمایشگاه‌هایی که خواهید رفت و یا کارهای دیگری که در راستای هنرتان انجام می‌دهید به اشتراک بگذارید.

خریداران آثار هنری و کلکسیونرهای هنری را در شبکه های اجتماعی بیابیم.

دومین راه هشت‌گذاری درست در هنگام به اشتراک گذاشتن آثار هنری شماست، برای این کار باید با قوانین هشتگ‌گذاری در اینترنت آشنا شوید: در فیسبوک هشتگ‌ها محبوبیت زیادی ندارند اما هشتگ (#) در اینستاگرام بسیار محبوب و کارایی بالایی دارد. هشتگ یک کلمه و یا عبارت کوتاه است که بلافاصله بعد از علامت (#) قرار می‌گیرد. مثال (#آسمان) درست است اما (# آسمان) صحیح نیست. با استفاده از هشتگ‌های محبوب و مرتبط به اثر و یا سبک خود به‌راحتی می‌توانید تعداد زیادی بیننده و طرفدار را جذب صفحۀ خود کنید. اگر این کار را انجام دهید متوجه تاثیر معجزه‌آسای هشتگ می‌شوید. در مقاله‌ای مجزا به تفضیل طریقۀ صحیح استفاده از این امکانات را شرح خواهیم داد.

عضو اجتماعات، گروه‌ها و یا کمپین‌های مرتبطِ موجود شوید. اگرچه اینستاگرام چنین گزینه‌ای در خود ندارد اما گروه‌ها و اجتماعاتی که جایگاه ویژه‌ای هم دارند در فیسبوک وجود دارد. شما با عضوشدن در این گروه‌ها می‌توانید آثار خود را برای افراد بیشتری به اشتراک بگذارید. با کمی جست‌وجو نیز می‌توانید گروه‌های موجود برای هنردوستان و یا کلکسیونرها را بیابید.

فیسبوک گزینه‌های بسیار زیادی برای تبلیغات کارها و آثار شما دارد وقتی شما تبلیغ آثار خود را در بخش تبلیغات فیسبوک قرار می‌دهید، هزاران نفر آثار شما را مشاهده می‌کنند و حتی ممکن است یک خریدار و یا یک کلکسیونر حرفه‌ای نیز جذب کار شما شود. شما در این بخش می‌توانید جنسیت، سن و حیطۀ علاقۀ کسانی که تبلیغ شما را می‌بینند را مشخص کنید. البته احتمال اینکه در همان اولین تبلیغ، آثار شما به‌فروش برود کم است اما این هزینه‌کردن که البته چندان هزینه‌ای هم در پی ندارد و حتی ارزان هم محسوب می‌شود، می‌تواند فضای جدیدی برای شما ایجاد کند.

خریداران آثار هنری و کلکسیونرهای هنری را در شبکه های اجتماعی بیابیم.

با کاربران و هنرمندان پرنفوذ و حرفه‌ای که توانسته‌اند خود را در این شبکه‌ها تثبیت کنند، ارتباط برقرار کنید، همچنین ببینید با چه کسانی در ارتباطند سعی کنید این افراد فعال را شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کنید؛ حتی می‌توانید بعد از مدتی از آنها بخواهید یکی از آثار شما را در صفحۀ خود گذاشته و صفحۀ شما را برای طرفداران خود پیشنهاد بدهند. البته شما هم می‌توانید آثار این اشخاص را در صفحۀ خود قرار دهید. این نوع از بازاریابی کار جدیدی نیست. بسیاری از هنرمندان از همین طریق به مرور صاحب طرفداران زیادی شده‌اند.

به یاد داشته باشید که هر کاربری که آثار خود را به اشتراک می‌گذارد حتما قصد فروش آنها را ندارد. شما با نوشتن قیمت و یا عبارت "برای فروش" می‌توانید مخاطب را مطلع سازید که آثار شما برای فروش به اشتراک گذاشته شده‌اند.

خریداران آثار هنری و کلکسیونرهای هنری را در شبکه های اجتماعی بیابیم.

روند خرید را برای خریدار راحت کنید. در فیسبوک بخشی به نام "همین حالا خرید کنید" وجود دارد که شما با قراردادن لینک آن در صفحۀ خود به خریدار امکان خریدکردن را می‌دهید. هنگامی که اثر جدیدی پست می‌کنید با گذاشتن لینک خرید و اطلاعات اثر و... خریدار را به بخش خرید راهنمایی کنید. اینخا بخشی از استفاده بهینه از فضای فیس بوک بود. در اینستاگرام امکان گذاشتن لینک مستقیم که قابل کلیک‌کردن باشد وجود ندارد البته شما در بخش بیوگرافی می توانید آدرس وب سایت خود را قرار دهید و اگر کسی قصد خرید اثر شما را داشت اطلاعات کامل را در وب سایت خود به او بدهید. همچنین در بخش توضیحات تصویر حتما به فروشی بودن آن اثر اشاره کنید.

همزمان با تولید کارهای جدیدتان طرفدارانتان را با خود همراه کنید. در مسیر خلق یک اثر از آنها سوال بپرسید و برای بهبود کارتان نظر خواهی کنید. از آنها بخواهید دوستانشان را نیز دعوت کنند.

هنگام اظهار نظر آنها پاسخ آنها را بدهید، با این کار فضای ایجاد شده صمیمی‌تر می‌شود و مخاطب شما حس مفیدبودن را خواهد داشت. این روشی خوب برای ایجاد تعامل بین شما و مخاطبان و طرفدارنتان است.

پیام خصوصی بفرستید. هم فیسبوک و هم اینستاگرام امکان فرستادن پیام مستقیم به یک کاربر را در اختیار ما قرار می‌دهد. با این کار می‌توانید با کلکسیونرها مستقیما در ارتباط باشید. برخی از افراد علاقه‌ای ندارند که در فضای عمومی و جلوی دید همگان کار تجارت انجام دهند، بنابراین دادن پیام مستقیم و خصوصی بهترین راه برای انجام این تجارت است.

برای فرستادن پیام مستقیم ابتدا زیر آثارتان بین همدیگر نظراتتان را ردوبدل کنید. اینگونه می‌توانید مکالمۀ خود را در پیغام خصوصی ادامه دهید. البته در این حالت شما نباید اصراری بر ارسال پیام داشته باشید، پیام بیش از حد نفرستید چرا که به احتمال زیاد با تکرار این کار مخاطب شما مشتاق ادامۀ مراوده با شما نباشد.

خریداران آثار هنری و کلکسیونرهای هنری را در شبکه های اجتماعی بیابیم.

صفحه‌ای هنری داشته باشید. صفحۀ شما باید نشانگر حرفه و هنر شما باشد. هنگامی که یک کلکسیونر علاقمند به اثر شما می‌شود حتما کل صفحۀ شما را بررسی خواهد کرد، پس از گذاشتن عکس و مطالب بی‌ربط به کار خود، عکس‌های بی‌کیفیت، عنوان‌های غیر جذاب و ناپخته خودداری کنید. اگر دقت لازم برای این موضوع نداشته باشید احتمال اینکه مشتری شما از خرید منصرف شود بسیار زیاد خواهد بود.

گالری آرتیبیشن منابع و زمان بسیاری را در راستای کمک به هنرمندان و راهنمایی آنها در شبکه‌های اجتماعی صرف کرده است. اگر شما سوال خاصی در این راستا دارید با آرتیبیشن در تماس باشید.

به یاد داشته باشید فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صرفا برای هنرمندان تازه‌کار نیست بلکه بسیاری از هنرمندان بزرگ نیز در این شبکه فعالند. لیستی از نام کاربری این هنرمندان که د رآتریبیشن صفحۀ مخصوص به خود را دارند را ببینید و آثار آنها برای فروش را مشاهده کنید:

علی اکبر صادقی، منوچهر معتبر، رضا حسینی، حسین محجوبی، محمد هادی فدوی، رضا هدایت و...

و در آخر اینکه می‌توانید صفحۀ گالری آنلاین آرتیبیشن را در اینستاگرام، تلگرام و  یا با ثبت نام در سایت دنبال کنید و با استفاده از بلاگ ما از دیگر مطالب ما استفاده کنید.

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments