Posts
بهمن آزموده آثارش را به صبا می‌آورد

بهمن آزموده آثارش را به صبا می‌آورد

نمایشگاه مجسمه , بهمن آزموده , موسسه فرهنگی هنری صبا
نمایشگاه «نقش آهوانی از عشق» شامل آثاری از «بهمن آزموده» و شاگردانش روز سه‌شنبه 18 آبان در مؤسسه فرهنگی - هنری صبا گشایش می‌یابد.

نمایشگاهی از تندیس‌های چوبی بهمن آزموده و شاگردانش با عنوان «نقش آهوانی از عشق» در موسسه فرهنگی- هنری صبا برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل 21 اثر حجم و مجسمه از بهمن آزموده است که به همراه تعدادی از آثار شاگردانش در گالری‌های فرشچیان و لرزاده به نمایش گذاشته می‌شود.

آیین گشایش این نمایشگاه روز سه‌شنبه 18 آبان، ساعت 16 برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه، می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18، به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125مراجعه نمایند. این نمایشگاه تا 29 آبان میزبان نگاه گرم دوست‌داران هنر است.

بهمن آزموده، هنرمند مجسمه ساز در 21 تیرماه سال 1327 در شهرستان ملایر چشم به جهان گشود. داشتن پدری اهل ذوق، هنر و ادب، شاعر پیشه و خوشنویس و وجود طبیعت بکر و زنده و از همه مهم‌تر برخورداری از فرصت کافی برای جست و جو و اندیشه، چشم این هنرمند را برای دیدن طبیعت آماده و دست او را با چوب و خمیر و گل آشنا کرد و بدون آنکه از محضر استادی بهره‌ ببرد، آثارش را خلق کرد و برای نخستین بار در نگارخانه سعدآباد در سال1374 به نمایش گذاشت.

تماشا و بررسی آثار موزه‌ای همچون مفرغ‌های لرستان و سفالینه‌های موزه ایران باستان طی روزهای متوالی، چندان تأثیری روی وی گذاشت که راه خود را پیدا کرد و دست به طراحی و ساخت غزال‌هایی با پاهایی کشیده و شاخ‌های نازک درهم پیچیده‌ای زد که در نوع خود منحصر به فرد است. این هنرمند با الهـام از مفرغ‌های لرستان، غزلیات حافظ و مولانا و هنر مینیاتور موضوع غزال را با گرایش مدرن و گاه تحت تأثیر نقوش کهن توسط چوب به مجسمه در آورده است.

بهمن آزموده مدرس دانشگاه الزهرا(س) و عضو انجمن مجسمه سازان است که تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری از آثارش را در خارج و داخل کشور برگزار کرده است.

منبع: هنرآنلاین

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments