Posts
برپایی جشنواره‌ نقاشیخط با عنوان " نقش و مشق "

برپایی جشنواره‌ نقاشیخط با عنوان " نقش و مشق "

جشنواره‌ نقاشیخط , فرهنگسرای خاوران
فرهنگسرای خاوران با همکاری نگارخانه‌های ۹ منطقه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره‌ «نقش و مشق» را برگزار می‌کند.

رضا دوستعلی - رئیس فرهنگسرای خاوران - در این‌باره گفت: در این نمایشگاه، بیش از ۴۰۰ اثر هنری با هدف معرفی و عرضه آخرین دستاوردهای نقاشی‌خط هنرمندان منطقه ۱۵ در نگارخانه‌های منتخب سازمان، معرفی توانمندی‌های هنرمندان نقاشی‌خط منطقه ۱۵ و ایجاد امکان ارتباط و مبادله میان هنرمندان، مراکز تخصصی و علاقه‌مندان با یکدیگر، اشاعه و ترویج نقاشی‌خط به‌عنوان رویکردی نوین در عرصه فرهنگ و معارف اسلامی و سیره ائمه معصومین (ع) با زبان هنر و ایجاد زمینه‌های صادرات آثار هنرهای تجسمی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
او ادامه داد: همان‌طور که هفته‌های فرهنگی، ورزشی و ... را در پیش رو داریم، با برگزاری صحیح این‌گونه جشنواره‌ها می‌توان در راستای ایجاد هفته‌های هنری گامی مؤثر برداشت.
دوستعلی درباره فعالیت‌های جشنواره و چگونگی اجرای آن‌ها، اظهار کرد: در جشنواره «نقش و مشق» از آثار هنرمندان منطقه ۱۵ از جمله عظیم فلاح (نخستین نگارنده قرآن نقاشی‌خط)، مریم حاصلی (کارشناس گرافیک)، محسن رهبری (متخصص نقاشی‌خط)، رقیه فصیحی (تقدیرشده از سوی یونسکو و رتبه اول جشنواره سال بسم‌الله) و همچنین پیشگامان نقاشی‌خط استاد علی تن و نصرالله افجه‌ای با مضامین مذهبی، ادبی، اشعار، احادیث، روایات و... در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: نمایشگاه آثار نقاشی‌خط هنرمندان برجسته شهر تهران، با برنامه‌هایی مانند سخنرانی‌های مدیران هنرهای تجسمی، رونمایی از نخستین تندیس یادبود هفته هنر منطقه ۱۵، همایش‌ها و میزگردها و اجرای کارگاه‌های تخصصی هنرمندان با محوریت «کودکان مظلوم یمن»، عرضه و فروش آثار منتخب و اختتامیه و تقدیر از شایستگان هنر نقاشی‌خط پذیرای علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی و نقاشی خواهد بود.

افتتاحیه جشنواره نقاشی‌خط شهر تهران ۲۹ آذرماه است که با حضور مدیران ارشد شهرداری و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، مدیران فرهنگی هنری مناطق و مراکز زیرمجموعه آن‌ها، هنرمندان نقاشی‌خط ارائه‌کننده اثر، پیشگامان نقاشی‌خط و علاقه‌مندان و هنرجویان هنرهای تجسمی از ساعت ۱۵:۳۰ در فرهنگسرای خاوران گشایش می‌یابد. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ همزمان به ۹ نگارخانه در فرهنگسراهای مناطق مختلف از جمله نگارخانه ملل، آفتاب، اشراق، نور، اندیشه، مهر، رازی، بهمن و خاوران به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه‌راه هاشم‌آباد مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های مراکز ذکرشده و روابط عمومی فرهنگسرای خاوران تماس بگیرند.

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments