Posts
بازار آنلاین هنر و رقابت جهانی

بازار آنلاین هنر و رقابت جهانی

بازار آنلاین هنر,رقابت جهانی,نمایشگاه و گالری آنلاین,آرتیبیشن
امروزه بازار مکانی است که در آن ارزش کالا تعیین می‌شود. در جهان مدرن، هنر تجارتی بزرگ است، اما مانند کالاهای دیگر نیست که بتوان آن را با قیمت و سودی قابل پیش‌بینی خرید و فروش کرد. بازارهای آنلاین هنری با فراهم آوردن امکان دسترسی به اندیشه‌ها و تولیدات هنری خلاقانه، بعد جدیدی را وارد بازار هنر کرده‌اند.

امروزه بازار مکانی است که در آن ارزش کالا تعیین می‌شود. در جهان مدرن، هنر تجارتی بزرگ است، اما مانند کالاهای دیگر نیست که بتوان آن را با قیمت و سودی قابل پیش‌بینی خرید و فروش کرد. فرایند خرید و فروش موفق زمانی شکل می‌گیرد که مراحل تولید، تبلیغ و فروش، نظام یافته باشد و در دنیای معاصر، اینترنت ابزاری است که به کامل شدن این فرایند کمک می‌کند. بازارهای آنلاین هنری با فراهم آوردن امکان دسترسی به اندیشه‌ها و تولیدات هنری خلاقانه، بعد جدیدی را وارد بازار هنر کرده‌اند. در دنیای معاصر که می‌توان اثر هنری را از طریق اینترنت خرید، فروخت یا حتی به مزایده گذاشت، نقش گالری‌ها و بازارهای آنلاین هنری بسیار پر‌رنگ جلوه می‌کند. نمایشگاه و بازار آنلاین هنرهای تجسمی آرتیبیشن نیز با این رویکرد، در این زمینه فعالیت می‌کند. بازارهای هنری در سراسر جهان، از جمله آرتیبیشن روند رو به رشدی را سیر می‌کنند و نیز برای موفقیت بیشتر با یکدیگر در رقابت هستند. برای رشد هر چه بیشتر در این زمینه، همواره امکانات و ابزارهای مختلف به کار گرفته می‌شود و از این رو خریداران آنلاین آثار هنری رو به افزایش هستند.

بازار آنلاین هنر و رقابت جهانی

 

بنابر نظرسنجی انجام شده، حدود نیمی از خریداران آنلاین هنر قصد خرید بیشتری نسبت به سال گذشته دارند که البته نسبت به آمار 2015، کمتر است. 44 درصد گفتند میزان خرید مشابه پارسال خواهند داشت و تنها 8 درصد بیان کردند که میزان خرید خود در 12 ماه آینده را کاهش می‌دهند.

حدود نیمی از شرکت کنندگان در نظر سنجی اعلام کرده‌اند که شخصاً و به طور مستقیم، خرید آنلاین آثار هنری داشته‌اند که نتایجی مشابه سال پیش نشان می‌دهد. 

بازار آنلاین هنر و رقابت جهانی

 

بازار آنلاین هنر تحت تأثیر افزایش عدم ثبات اقتصادی و رکود بالقوه در بازار کلی هنر قرار می‌گیرد؟

مراکز آنلاین هنر به سرعت در حال افزایش تعداد خریداران جدید و گسترش کلکسیونرها هستند. براساس آمار جدید، 19 درصد از افراد زیر 35 سال گفته‌اند که اولین اثر هنری خود را به صورت آنلاین خریداری کردند که بیشتر از آمار 15 درصدی سال 2015 است. هر چند اکثر خریداران کنونی بازار آنلاین هنر، این بازار را صرفاً کانالی دیگر برای دستیابی به آثار هنری می‌دانند تا جایگزینی برای کانال‌های سنتی. وقوع رکود کلی در بازار فروش، تأثیر مستقیمی بر بازار فروش آنلاین نیز خواهد داشت.

Christie، کاهش 5 درصد فروش کلی خود در 2015 را اعلام کرده است. اگرچه فروش آنلاین 11 درصد رشد داشته است، به طور چشمگیری کمتر از آمار 69 درصد نرخ رشد سالیانه‌ای است که در 2014 مشاهده شده است.

حراجیheritage ، مبلغ 344 میلیون دلار فروش برای سال 2015 اعلام کرده است که از 356.9 میلیون دلار در سال 2014 کمتر است.

این آمار به معنی تأثیر رکود بازار کلی هنر بر رشد بازار آنلاین هنر است. هرچند حراجی‌های تمام اینترنتی مانند Auctionata و  Paddle8 با دوبرابر فروش آنلاین در سال 2015 مواجه شدند و همچنان در حال جذب خریداران جدید هستند.

سرعت بالای رشد پلتفورم‌های خرید آنلاین هنر مانند Invaluable که 60 درصد رشد را در 2015 گزارش کرده‌اند، بر این مطلب تأکید می‌کند که حراجی‌های سنتی به‌سرعت در حال تغییر رویه به سمت آنلاین شدن توسط این مراکز هستند که برای عرصه هنر و کلکسیون جهانی، خبر خوبی است و دریچه‌ای جدید به سوی گروه خریداران آنلاین باز می‌کند.

بازار آنلاین هنر و رقابت جهانی

 

لحظات كلیدی در سال 2015

آوریل 2015

NeonMob به عنوان یکی از اولین مراکز تولید و بازار كالا‌های دیجیتال، تیتر‌های خبری را به خود اختصاص داد: "کاربران می‌توانند نسخه‌های آثار را به صورت آنلاین خریداری كنند." این شرکت برای اولین بار، مفهوم كمیابی دیجیتال كه ایده نسخه برداری از آثار دیجیتال را در خود دارد، معرفی كرد. این شرکت تا كنون 2 میلیون دلار سرمایه جذب كرده است.

می 2015

Bernard Arnault، بخشی از سهام سایت حراج آنلاین Auctionata را خریداری كرد و كل مبلغ سرمایه گذاری شده را به 96 میلیون دلار رساند.

ژوئن 2015

وب‌سایت Art:i:curate، كه به كاربران خود اجازه می‌دهد به یک پروژه خاص كمك مالی كنند و در سود فروش آن سهیم شوند، نسخه بتای خود را ارائه كرد. كاربران می‌توانند كل یا بخشی از هزینه یك پروژه را، كه مستلزم 40 درصد از قیمت خرید آن است، پرداخت كنند. 2000 اثر از 150 هنرمند در این سایت قرار دارد كه بین 300 تا 15000 دلار قیمتگذاری شده‌اند.

ژوئن 2015

وب‌سایت Ascribe دو میلیون دلار برای اطمینان هنرمندان از دریافت اعتبار برای اثر خود جمع آوری كرد. این وب‌سایت، كه محلی برای مالکیت معنوی و آثار خلاق به شمار می‌رود، به سازندگان دیجیتال كمك می‌كند تا آثار دیجیتال خود را به اشتراك بگذارند.

آگوست 2015

وب‌سایت Invaluable اعلام كرد كه شریك اصلی تكنولوژی حراجی Sotheby's در مناقصه‌های آنلاین است. با این مشاركت، تعداد مجموعه دارانی كه در حراجی‌های آنلاین شركت می‌كنند، حدود 55 درصد افزایش و در نتیجه 35 درصد رشد در میزان خرید را به همراه داشته است.

سپتامبر 2015

 میزان مراجعه به كانال Sotheby's در eBay، در نیمه اول سال 2015 در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2014،  55 درصد افزایش داشت.

سپتامبر 2015

Auctionata ،(VMS) ValueMyStuff  را خریداری کرد که یک شرکت خدماتی ارزش گذاری مستقر در لندن است و در زمینه تخصصی قیمت گذاری آثار هنری و عتیقه جات، در بازار پیشرو است و 400 هزار مشتری دارد.

اکتبر 2015

Sotheby's اولین حراجی خود با همکاری Artsy را با نام «ورودی، خروجی» ارائه کرد. فروش شامل 25 اثر بود و بر عصر دیجیتال و هنرمندان تثبیت شده و نوظهور تمرکز داشت.

نوامبر 2015

Unseen Art، پروژه‌ای غیر انتفاعی به منظور ایجاد سایت برای فهرست کردن و پرینت آثار هنری سه بعدی به طور رایگان، کمپینی برای جمع آوری سرمایه توسط Indiegogo راه اندازی کرد. این شرکت در نظر دارد آثار هنری بزرگ را بدون هیچ هزینه‌ای در دسترس همگان قرار دهد.

دسامبر 2015

دیوید زویرنر روی Paddle8، بازار و حراجی آنلاین، سرمایه گذاری کرد. تا به امروز، این شرکت 44 میلیون دلار درآمد داشته و اعلام کرده تا اوایل سال 2017 به سود دهی خواهد رسید.

ژانویه 2016

Rhizome، سازمانی مستقر در نیویورک که بر روی محافظت و ترویج هنر دیجیتال فعالیت می‌کند، برای پروژه Webrecorder خود 600 هزار دلار کمک هزینه دریافت کرد. این پروژه امکان آرشیو کردن هر قسمت از وب‌سایت‌ها را به صورت دیجیتال فراهم خواهد کرد، به ویژه بخش‌هایی که با استفاده از نرم افزار‌های پیچیده تحت جاوا طراحی شده‌اند.

ژانویه 2016

شرکت سرمایه گذاری جمعی هنر Arthena شروع به فعالیت کرد. این شرکت برای سرمایه گذاران خود امکان بررسی مجموعه داران، مشارکت در سرمایه دیگران و سرمایه گذاری در آثار هنری منتخب را فراهم می‌آورد. این شرکت در نظر دارد روند جمع آوری آثار برای مجموعه داران تازه کار را با خدماتی مانند نگهداری و بیمه تسهیل بخشد و مجموعه‌های مشهور جهان را در دسترس آنان قرار دهد.

فوریه 2016

وب‌سایت Curioos، بازاری را برای پایگاه هنر‌های دیجیتال خود راه‌اندازی کرد که مکانی است برای عرضه آثار بسیاری از هنرمندان.

فوریه 2016

The Curator’s Eye، شركت آمریكایی بازاریابی دیجیتال برای دلالان هنری و گالری‌ها، از برگزاری حراجی‌های مجازی خبر داد. این شركت از سه ماهه دوم سال 2016 میزبان حراجی‌های زنده دیجیتالی بوده است.

مارس 2016

Verisart روشی جدید برای تصدیق به موقع اصالت آثار هنری و مورد علاقه مجموعه داران ارائه كرد. این شركت با استفاده از فن آوری distributed ledger كه توسط distributed blockchain تهیه شده، سعی دارد تا دفتری دائمی، غیر متمركز و ناشناس برای هنر جهان بسازد.

مارس 2016

وب‌سایت Invaluable اعلام كرد كه با اضافه كردن گالری‌ها و دلالان به فهرست مشتریانش، در صدد گسترش خود است و اقدام به ارائه گزینه‌های قیمت ثابت خواهد كرد.

آوریل 2016

Everledger، فن آوری نوظهور خود Blockchain را با Vastari اجرا کرد. این فن آوری امکان پیگیری سوابق اصالت اثر و نیز ایمن سازی آثار هنری برای قرض دهندگان را فراهم می‌آورد.

آوریل 2016

Artrunners، نسخه بتای پلتفرم لجستیک جدیدش را راه‌اندازی کرد که لجستیک آثار هنری را برای مشتریان و خدمات دهندگان تا حد زیادی تسهیل می‌کند.

بازار آنلاین هنر و رقابت جهانی

 

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments