Posts
افتتاح نمایشگاه آثار دیورامای مسلم علم‌زاده و تصویرسازی‌های حسن روح‌الامین

افتتاح نمایشگاه آثار دیورامای مسلم علم‌زاده و تصویرسازی‌های حسن روح‌الامین

نمایشگاه, آثار دیوراما, مسلم علم زاده, حسن روح الامین, Diorama, باغ‌موزه هنر ایرانی,
نمایشگاه خواب در مرداب آثار دیورامای مسلم علم‌زاده و تصویرسازی‌های حسن روح‌الامین برگزار می‌شود

نمایشگاه «خواب در مرداب»، با آثار دیورامای «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌هایی از «حسن روح‌الامین»، در باغ‌موزه هنر ایرانی تهران برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه که اولین نمایشگاه آثار دیوراما در ایران از مسلم علم‌زاده و اولین نمایشگاه آبرنگ حسن روح‌الامین به‌شمار می‌رود، ۲۲ اثر در قالب دیوراما و ۱۳ اثر تصویرسازی با تکنیک آبرنگ به نمایش درمی‌آید.

گفتنی است؛ دیوراما (Diorama) یا ژرفانما، ساخت ماکت‌هایی سه‌بعدی در اندازه‌های واقعی یا به‌صورت نمونه‌های مینیاتوری است که در هنر امروز، با هدف آموزش و سرگرمی، چشم‌اندازهایی از رویدادهای تاریخی، منظره‌های طبیعی و نماهای شهری را به نمایش می‌گذارند. این آثار، گاه در محفظه‌های شیشه‌ای در موزه‌ها به نمایش درمی‌آیند و گاه در اندازه‌های کوچک‌تر توسط مدل‌سازها و علاقه‌مندان در منازل یا مجموعه‌های شخصی نگه‌داری می‌شوند.

نمایشگاه مسلم علم زاده و حسن روح الامین در باغ موزه هنر ایرانی

تجربیات انسان در زمان شکل می گیرد و از طرفی، دگرگونی در پدیده ها و تبدیل در صور و طبیعت نیز در بستر زمان است؛ هنرمندان مجموعة «خواب در مرداب» با یک آگاهی درونی از زمان، در تلاشند تا به بازتعریف رویدادهایی از گذشته بپردازند؛ از این‌رو، مجموعة پیش‌رو دلالت بر رویدادهایی در گذشته دارد اما بقایای آن در اکنون و آیندة افزون همچنان قابل مشاهده است. به همین دلیل هم صورتی از رویدادها بر ما نمایان می شود که دال بر عدم پایداری اجسام و تأثیر زمان بر آن است.

آثار نمایشگاه «خواب در مرداب» در فضایی خلاقانه، با محوریت جنگ جهانی دوم و درواقع در نکوهش جنگ و میراث مخرب آن خلق شده‌اند.

نمایشگاه «خواب در مرداب»، با آثار دیورامای «مسلم علم‌زاده» و تصویرسازی‌های «حسن روح‌الامین»، از ساعت ١۶الی ٢٠ روز جمعه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ گشایش می‌یابد و تا دوم دی‌ماه دایر خواهد بود.
علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند هرروز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نگارخانه پردیس باغ‌موزه هنر ایرانی، به نشانی: خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی سر بزنند.

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments