Posts
افتتاح نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در انزلی

افتتاح نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در انزلی

نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، مقامات کشوری و استانی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی، بهمن نامورمطلق در افتتاحیه این نمایشگاه، با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری گیلان، بر لزوم ایجاد پردیس گردشگری در این استان تأکید کرد و گفت: با این اقدام، صنایع دستی استان احیا می‌شود.

او با بیان این‌که گیلان افتخارهای فرهنگی بسیاری در پیشینه فعالیت‌هایش دارد، ادامه داد: برپایی نمایشگاه سراسری صنایع دستی در گیلان، مهر تأییدی بر درخشش فرهنگی - هنری این استان است.

وی سرمایه اصلی گیلان را وجود نیروی انسانی و مردمی فرهنگی، مومن و خلاق دانست و افزود: گیلان تاریخی چند هزار ساله دارد و خیزش سلسله‌های بزرگی مانند آل بویه، نماد تاریخ این دیار است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور بر ضرورت توجه بیشتر مسوولان کشوری به این استان تأکید و اظهار کرد: انتظار می‌رود گیلان در حوزه‌های گوناگون از جمله اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد.

نامورمطلق  اقتصاد مقاومتی را اقتصادی نوآور دانست و بیان کرد: شرایط ایجاب می‌کند که به بخش خصوصی و اقتصاد خُرد و برون‌گرا توجه ویژه شود.

او ثبت شهر رشت به‌عنوان «شهر خلاق غذا» را اقدامی بزرگ دانست و گفت: گیلان استانی غنی است، از این نظر انتظار می‌رود صنایع دستی در این خطه سرسبز نقش خاص خود را ایفا کند، زیرا در راستای اقتصاد مقاومتی باید توجه ویژه‌ای به صنایع دستی شود.

وی افزود: با ایجاد پردیس گردشگری در گیلان، صنایع دستی استان احیا می‌شود و منطقه آزاد انزلی به‌عنوان فرصتی مغتنم دریچه‌ای برای حضور هنرمندان صنایع دستی در کشورهای منطقه خواهد بود.

منبع: ایسنا