Posts
اثری دیده‌نشده از پرویز کلانتری رونمایی می‌شود

اثری دیده‌نشده از پرویز کلانتری رونمایی می‌شود

نقاشی درویش به‌عنوان یکی از نخستین کارهای پرویز کلانتری، در مراسم بزرگداشت این هنرمند رونمایی می‌شود.

وحید ملک - مدیر مجموعه آرت‌سنتر - درباره‌ی برگزاری بزرگداشت کلانتری و نمایشگاه آثار این هنرمند، اظهار کرد: «آرت‌سنتر» از بدو تأسیس، برگزاری برنامه‌ای را با عنوان «مروری بر آثار پیشگامان هنر مدرن ایران» در دستور کار داشته است. در این راستا بزرگداشت‌هایی برای هنرمندانی مانند جعفر روحبخش، فرامرز پیلارام، مارکو گریگوریان، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، جمال بخش‌پور و ... برگزار شده است.

او ادامه داد: در برنامه‌ی بزرگداشت هانیبال الخاص اعلام شد که بزرگداشت بعدی برای پرویز کلانتری که یکی از سخنرانان مراسم بود، برگزار خواهد شد؛ اما متاسفانه بیماری و کسالت او باعث شد این برنامه عقب بیفتد. از آنجا که مرحوم کلانتری همیشه سرزنده بود، این بزرگداشت نیز با فرض زنده و ناظر بودن این هنرمند برگزار می‌شود.

ملک درباره‌ی برپایی نمایشگاهی از آثار کلانتری نیز توضیح داد: آثاری از دهه‌های مختلف کاری کلانتری از دهه‌ی ۳۰ تا ۹۰ در این نمایشگاه ارائه می‌شود. این آثار از سوی خانواده‌ی او، مجموعه‌داران و مجموعه‌ی آرت‌سنتر برای این نمایشگاه جمع‌آوری شده است.

وی افزود: در این بزرگداشت قرار است یکی از نخستین نقاشی‌های کلانتری که تا کنون دیده نشده، رونمایی شود. سخنرانانی از حوزه‌های مختلف هنری از جمله سینما، تجسمی، معماری و مسؤولان ارشاد نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.

بزرگداشت پرویز کلانتری روز جمعه، ۱۵ مردادماه، از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در آرت‌سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۵، انجمن خوشنویسان ایران برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا