Posts
گفتگوی خبری آرتیبیشن با مینا نادری، مسئول شورای مدیریت نمایشگاه‌ها درباره نحوه عملکرد فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران در سال 1395

گفتگوی خبری آرتیبیشن با مینا نادری، مسئول شورای مدیریت نمایشگاه‌ها درباره نحوه عملکرد فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران در سال 1395

مصاحبه انجمن هنرمندان نقاش ایران مینا نادری فروش سالانه
آرتیبیشن پیرو همکاری‌های گذشته‌اش با انجمن نقاشان و برگزاری نمایشگاه مجازی کارنماهای پیشین و حراج سالانه (1395) مصاحبه‌ای را با خانم نادری تدارک دیده است که انعکاس نظرات ایشان را برای مخاطبان بازگو می‌کند

خانم مینا نادری خود نقاش است و 14 سال در کمیته‌های آموزش، پژوهش و نمایشگاه‌ها فعالیت کرده است. در دو دوره اخیر مسئول شورای مدیریت کمیته نمایشگاه‌ها بوده است در طول سه دوره برگزاری فروش سالانه انجمن وظیفه مدیریت اجرایی را بر عهده داشته است. از ایشان راجع به نمایشگاه و نحوه برگزاری فروش سالانۀ سال 1395 جویا شدیم:

مصاحبه خبری آرتیبیشن با مینا نادری، مسئول شورای مدیریت نمایشگاه‌ها درباره نحوه عملکرد فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران در سال 1395

سرکار خانم نادری، ایدئولوژی و هدف شما برای برگزاری فروش سالانه چه بود و اولین حراج سالانه شما در چه سالی برگزار شد؟

هدف اصلی در بخش اقتصاد و بازار هنر و بازده مالی آن و سهیم‌کردن هنرمندان عضو این سازمان بوده است. من دقیقا در جریان اولین تاریخ برگزاری و کم و کیف آن نیستم، اما در سه دوره اخیر و در فروش سال‌های 93 و 94 و 95 افتخار همکاری با انجمن را داشته ام.

در طی سال‌های برگزاری حراج، چه سالی موفق‌تر عمل کردید؟ علت آن چه بود؟

این سوال به استراتژی اقتصادی هنر در داخل و خارج و وضعیت بازار هنر برمی‌گردد، البته در دو دوره قبل که با انجمن نقاشان همکاری داشتم، بیشترین فروش به سال 93 با رقمی حدود 350 میلیون و 94 با رقمی حدود 300 میلیون می‌رسد.

نمایشگاه چند روز دایر خواهد بود؟

نمایشگاه 15 روز دایر خواهد بود از 29 بهمن تا 14 اسفند 95.

چند نفر روی حراج متمرکز شده اند؟ با چه شرکت هایی همکاری داشته اید؟

تیم اجرایی ما متشکل از بخش‌های مختلفی است که اساسا روی تبلیغات این فروش متمرکز بوده است. 12 نفر به صورت دائم و با نظارت مستمر آقای اطمینانی و من کار می‌کنند.

به غیر از سایت آرتیبیشن با شرکتی همکاری نداشتیم، که این مجموعه بحث فروش آنلاین ما را راه‌اندازی و از شنبه 29 ام همزمان با افتتاحیه نمایشگاه به صورت مجازی فروش آنلاین خود را آغاز کرده است.

میزان استقبال هنرمندان به فراخوان فروش آخر سال نسبت به سال‌های پیشین تغییری داشته است؟ علت این امر چیست؟

استقبال در بحث فروش همیشه زیاد بوده است و کمیته نمی‌تواند پاسخگوی همۀ هنرمندان عضو باشد. به دلیل همین فشردگی کار، الویت را روی کسانی که در دوره‌های قبل بیشترین فروش را داشته و در کمیته‌ها فعال بودند قرار داده‌ایم. تا کنون 183 هنرمند با 268 اثر در این نمایشگاه شرکت کردند.

آثار چگونه قیمت گذاری شده‌اند؟

در شورایی که در کمیته داشتیم پیشنهاد هیئت مدیره مطرح و با پیشنهاد سقف 4 مییون موافقت شد اگرچه قیمت‌ها بر اساس پیشنهاد خود هنرمند بوده است.

پیش بینی شما برای میزان فروش سال 95 چقدر است؟

تا کنون حدود 120 میلیون فروش داشته‌ایم. با رایزنی‌های انجام شده خوش بین به فروش بالا هستیم.

با این مقدار تخمینی که می‌فرمایید نسبت به سال‌های قبل رشدی داشته است؟

به طور دقیق نمی‌توان تخمین زد، باید دید میزان استقبال مخاطبان و هنردوستان چقدر خواهد بود.

همانطور که در اخبار می‌بینیم فروش آنلاین بعد از نمایشگاه نیز در سایت آرتیبیشن امکان‌پذیر است، فکر می‌کنید این روش در فروش آثار تاثیری داشته باشد؟

ما خیلی امیدواریم هنر دوستانی که ایران نیستند، یا در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و تمایل به خرید دارند امکان خوبی برای آن‌ها فراهم شود تا از نمایشگاه دیدن و خرید کنند.

در صورت فروش آثار هنرمندان با اعضا تماس گرفته می‌شود تا مجددا آثار خود را به ما بسپارند.

کسانی که به نمایشگاه دسترسی ندارند از طریق سایت آرتیبیشن عمل می‌کنند؟

بله از طریق این مجموعه می‌توانند اقدام کنند، ما امسال روی تبلیغات در شبکه‌های مجازی کانال‌های تلگرامی- اینستا- دعوت از گالری‌ها و خریداران تمرکز کردیم و امیدواریم بحث اطلاع‌رسانی در تمامی جهات به خوبی انجام شده باشد.

علت همکاری شما با آرتیبیشن فقط بحث فروش انلاین بوده است؟

 خیر آرتیبیشن در کارنماهای پژوهشی انجمن همکاری و اطلاع‌رسانی خوبی با کمیته ما داشته است به همین جهت ما خوشحال خواهیم شد این همکاری ادامه پیدا کند. ما اکنون شاهد تعامل و همکاری‌ در سطوح وسیعتر با آرتیبیشن هستیم.

آیا امکان فروش بعد از اتمام نمایشگاه وجود دارد؟

بله علاقمندانی که به هر دلیل نتوانستند از نمایشگاه دیدن کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت آرتیبیشن و نمایشگاه مجازی انجمن نقاشان که در سایت آرتیبیشن دایر است اقدام به خرید نمایند.

فکر می‌کنید بعد از نمایشگاه چقدر فروش خواهید داشت؟

بنظرم می‌تواند نوعی مکمل و تکمیل کننده فروش باشد، متاسفانه هنوز خیلی جا نیفتاده است چرا که خریداران آثار هنری ترجیح می‌دهند کار را از نزدیک ببینند.

نظر شما راجع به هنر آنلاین به طور کلی و خرید و فروش اینترنتی آثار چگونه است؟

نمایشگاه‌های اینچنینی که با تعداد آثار زیادی مواجه‌اند کار اجرایی و مدیریت بسیار سخت و طاقت فرسایی دارند.

واقعا خسته نباشید امیدواریم بعد از پایان نمایشگاه با نتایج مطلوب و استقبال گرم مواجه شوید و فروش مناسبی داشته باشید که خستگی‌های ناشی از برگزاری نمایشگاه از دوشتان برداشته شود.

مصاحبه خبری آرتیبیشن با مینا نادری، مسئول شورای مدیریت نمایشگاه‌ها درباره نحوه عملکرد فروش سالانه انجمن هنرمندان نقاش ایران در سال 1395

 

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments