Posts
چهارمین دورۀ حراج خط و خوشنویسی باران برگزار شد

چهارمین دورۀ حراج خط و خوشنویسی باران برگزار شد

چهارمین حراج هنرهای ایرانی و اسلامی در روز جمعه 24 آبان با مجموع فروش 26 میلیارد به پایان رسید. در این حراج 94 اثر ارائه شده بود که با فروش 69 اثر از مجموع کل آن حراج به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی حراج باران، در این حراج گرانترین مجموعه 5 برگ از شاهنامۀ تیموری به خط نستعلیق با برآورد اولیۀ 500 تا 600 میلیون تومان بود که در مجموع با رقم 9 میلیارد تومان چکش خورد و گرانترین مجموعۀ این دوره از حراج باران شد. دیگر آثار گران‌قیمت این حراج به ترتیب نقاشی مینیاتور و خط چهرۀ نواب اکبری بیگم (زوجۀ پادشاه هندوستان) بود که اثر هنرمند هندی متعلق به دورۀ زندیه بود و به مبلغ 5 میلیارد و 700 میلیون تومان به فروش رسید. پس از آن تابلوی ترجمۀ منشور حقوق بشر کوروش و با خوشنویسی و فیروزه‌کوبی عقیق اثر حسین نیک‌طلب بود که ۲ تا دو و نیم میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود که سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

چهارمین اثر گران‌قیمت این حراج انگشتر آیه‌الکرسی اثر حسین یساول، با قلم‌زنی خط محمدجواد رضوی بود که ۹۰۰ میلیون تومان فروخته شد. خط نقاشی گلزار اثر حسن زرین‌قلم، با ترکیب رنگ‌های طبیعی روی کاغذ دست‌ساز به تاریخ ۱۳۲۱ هجری قمری نیز ۶۰۰ میلیون تومان چکش خورد. پس از 5 اثر فوق، 14 اثر در بازۀ 100 تا 500 میلیون تومان چکش خوردند. این 14 اثر به ترتیب نقاشیخط فرامرز پیلارام به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، شمایل حضرت علی و حسینین اثر علی ابن ابراهیم مربوط به دورۀ قاجار و تندیس فولادی علیرضا آستانه هر یک به مبلغ 380 میلیون  تومان، اثر رضا مافی به مبلغ 370 میلیون تومان، مرغ بسم‌الله عبدالحسین قزوینی به مبلغ 320 میلیون تومان، قرآن خطی به خط نسخ متعلق به سال 1280 ه.ق. 310 میلیون تومان، برگ دو رویۀ قرآن کریم بر روی پوست آهو به خط کوفی متعلق به سدۀ دوم و سوم هجری قمری به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان، نقاشی و خط اثر ناصر اویسی به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان، خط نقاشی تصویر امین‌الملک به خط حسن زرین قلم به تاریخ ۱۲۸۱ هجری قمری ۱۸۰ میلیون تومان، قطعۀ سیاه مشق اثر میرزا غلامرضا اصفهانی به تاریخ ۱۲۹۸ هجری قمری ۱۷۰ میلیون تومان، قرآن نفیس غبارنویسی همراه با بازوبند نقره منسوب به مسیح طالقانی و متعلق به دورۀ قاجار ۱۶۰ میلیون تومان، غبارنویسی آیات قرآن اثر محمد جعفر تبریزی، به تاریخ ۱۱۰۳ هجری قمری ۱۵۰ میلیون تومان، غبارنویسی تصویر معراج حضرت رسول(ص) اثر محمد ابراهیم زرین‌قلم مربوط به سدۀ ۱۳ هجری قمری به مبلغ 110 میلیون تومان، مثنوی شیرین و فرهاد به خط محمدرضا ابن ضیاءالدین مربوط به سال ۱۲۲۷ ه.ق. به مبلغ 100 میلیون تومان چکش خوردند.
همچنین50 اثر دیگر در این حراج در بازۀ قیمتی بین 12 تا 100 میلیون تومان فروخته شدند و 25 اثر به فروش نرسیدند.

در آرتیبیشن آثاری از خوشنویسی‌های کلاسیک، عقدنامه‌های قاجاری، و نسخ خطی و همچنین آثاری از رضا مافی، محمود زنده‌رودی، عین‌الدین صادق‌زاده برای فروش موجود است شما می‌توانید برای هماهنگی بیشتر و بازدید از آثار با تلفن 02122922538ارتباط برقرار کنید.

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments