Posts
نقوش قالی‌های قشقایی در تابلوهای نقاشی

نقوش قالی‌های قشقایی در تابلوهای نقاشی

˝فراموش‌خانه˝ عنوان نمایشگاهی است كه در آن گوشه‌ای از فرهنگ و خاطرات نقوش قشقائی به تصویر کشیده شده است.

ندا اعظمی، هنرمند عرصه تجسمی درباره برپایی نمایشگاه "فراموش خانه " گفت: این نمایشگاه از روز گذشته 29 مرداد در نگارخانه "ویستا" افتتاح شد و تا 8 شهریور ادامه دارد. در این نمایشگاه تابلوهایی از نقاشی قالی‌های قشقایی با پرتره‌های امروزی در آمیخته و یادآور فرش‌های تصویری است كه در گذشته بافته می‌شدند.

اعظمی در ادامه تصریح کرد: تحصیلات دانشگاهی‌ام را در رشته طراحی فرش پشت سر گذاشته‌ام اما از پیشترها به شکل جدی نقاشی می‌کردم و این بار در نمایشگاه "فراموش‌خانه" سعی‌ام بر این بود که این دو هنر را به شکل تلفیقی در کنار هم قرار دهم.

این هنرمند تجسمی درباره اهداف خود از برپایی این نمایشگاه بیان کرد: قصد داشتم که با توجه به خرده فرهنگ‌هایی همچون طراحی فرش قشقائی و نقوش ایرانی، تابلوهای این نمایشگاه را ارائه کنم و پرتره‌هایی را هم که روی آن‌ها به تصویر کشیده‌ام چهره‌هایی انتزاعی از زنان جامعه امروز است.

اعظمی افزود: پرتره‌های به نمایش درآمده در وسط تصاویر درحکم ترنج‌های روز قالی هستند و در این آثار بر هرچه پررنگ‌تر بودن تابلوها تأکید داشته‌ام.

این نقاش در توضیح بیشتر درباره نمایشگاه خود گفت: "فراموش‌خانه "عنوان نمایشگاهی است كه در آن سعی كردم گوشه‌ای از فرهنگ و خاطرات فراموش شده را به تصویر بكشم. با توجه به شناختی كه روی طرح‌های فرش ایرانی داشتم، نقوش قالی‌های قشقایی را برگزیدم تا نگاه امروز را به دیروز معطوف كنم. در این میان این نقوش با پرتره‌های امروزی در آمیخته تا گذشته را به اكنون گره زند و برای انسان مدرن تصویری باشد كه گذشته و حال را به هم پیوند می‌دهد.

نمایشگاه "فراموش‌خانه" از 29 مرداد تا 8 شهریور در نگارخانه "ویستا" به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک11 برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 16 تا 20 بجز روزهای شنبه از نمایشگاه دیدن کنند.

منبع: هنرآنلاین