Posts
نقاشی یک هنرمند در خانه هنرمندان به‌نمایش درآمد

نقاشی یک هنرمند در خانه هنرمندان به‌نمایش درآمد

یک نقاشی اثر علیرضا مجابی، به خانه هنرمندان ایران منتقل شد.

این هنرمند اعلام کرد که تابلو نقاشی‌اش که روی بومی دایره‌ای‌شکل به قطر ۲۵۰ سانتی‌متر و با تکنیک اکریلیک روی بوم خلق شده، از تالار وحدت به خانه‌ هنرمندان ایران منتقل شده است.

مجابی همچنین در یادداشتی یادآوری کرده است که دومین پرفورمنس رنگاهنگ، اول خرداد ۹۴ توسط من در تالار وحدت برگزار شد. این‌بار از دوست گرامی‌ام، نوازنده چیره‌دست تار، کیوان ساکت دعوت کردم تا به هماورد خلق بداهه رویارو با نقاشی بپیوندد.

او در این مطلب گفته است: بعد از انجام پرفورمنس که با استقبال حداکثری مخاطبان صورت پذیرفت، من مانده بودم و تابلویی که مخلوق این پرفورمنس بداهه بود. بومی دایره‌ای شکل به قطر ۵ / ۲ متر که از در هیچ جایی داخل نمیشد. نه در خانه امکان نگهداری‌اش بود و نه در آتلیه‌ام. از طرفی می‌دانستم وعده خرید و حمایت رودکی هم چیزی نیست که بتوانم جدی‌اش بگیرم. نتیجه آن شد که تابلوی من که همه هنرمندان می‌دانند هر اثری که آفریده می‌شود چون پاره‌ای از تن و جان  خالقش است، نزدیک ۱۵ ماه بلاتکلیف و معلق در ارتفاع ۱۰ - ۱۲ متری پشت صحنه تالار وحدت آویزان مانده بود.

 مجابی در ادامه افزوده است: با محبت و توجه بانو مزینانی، از مسئولان خانه هنرمندان، مجاب شدم تا به ریاست خانه هنرمندان نامه‌ای بنویسم و شرح ماوقع دهم. در پایان نامه نوشتم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و همین شد. با حمایت جناب رجبی‌معمار مدیریت خانه هنرمندان، امروز اثر من که ماحصل حادثه‌ای منحصربه‌فرد در تاریخ هنر ایران (دوئت بداهه نقاشی و موسیقی در تالار وحدت) است، در لابی خانه هنرمندان و کنار درختان عباس کیارستمی عزیز جا خوش کرده است تا بی‌واسطه در مقابل دیدگان مخاطبان اصلی خود که مردم سرزمینم هستند، قرار گیرد.

 مجابی قیمت این اثر را ۳۸۰ میلیون ریال اعلام کرده است.

1

منبع: ایسنا