Posts
مشکلات مالی تصویرگری را زمین‌گیر کرده

مشکلات مالی تصویرگری را زمین‌گیر کرده

مدیرعامل انجمن تصویرگران,کمال طباطبائی ,
مدیرعامل انجمن تصویرگران با بیان اینکه امکان امرار معاش برای تصویرگر با مبالغ اندک حاصل از کار تصویرگری وجود ندارد، گفت: حرفه‌ای نشدن انجمن‌ها یکی از مواردی است که مانع صنفی شدن آنها می‌شود.

مدیرعامل انجمن تصویرگران با بیان اینکه امکان امرار معاش برای تصویرگر با مبالغ اندک حاصل از کار تصویرگری وجود ندارد، گفت: حرفه‌ای نشدن انجمن‌ها یکی از مواردی است که مانع صنفی شدن آنها می‌شود.

کمال طباطبائی درباره برنامه‌های این انجمن اظهار کرد: نمایشگاه یادبود به همراه نشستی با حضور اعضای صاحب‌نام انجمن در اول مرداد ماه برای زنده‌یاد کلانتری برگزار شود.

او ادامه داد: از دیگر برنامه‌های انجمن، برگزاری دو نشست با عنوان اتاق روشن است که موضوعات مختلفی در آن بررسی می‌شود. همچنین برنامه افطار برای اعضای انجمن را داریم که ابتدا با حضور اعضای انجمن مشکلات تصویرگری را بررسی می‌کنیم و سپس مراسم افطاری است.

او به برگزاری نمایشگاهی در اوایل مهرماه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در هفته تصویرگری در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. علاوه بر این؛ برنامه‌های مختلفی نیز در خود انجمن برگزار خواهد شد.

مدیرعامل انجمن تصویرگران در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: انجمن تصویرگران ازجمله انجمن‌های فرهنگی و هنری است که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته است.

طباطبایی با بیان اینکه در انجمن‌های صنفی حق و حقوق و مطالبات صنفی را بهتر می‌توان پیگیری کرد، افزود: در انجمن‌های صنفی مواردی مانند دعاوی بین کارفرما که معمولا در بخش تصویرگری ناشر است و تصویرگر را بهتر می‌توان پیگیری کرد کما اینکه در حال حاضر نیز این مطالبات پیگیری می‌شود.

او حرفه‌ای نشدن انجمن را یکی از دلایل عدم صنفی شدن انجمن دانست و توضیح داد: موضوع حرفه‌ای نشدن نه فقط مربوط به صنف تصویرگری است بلکه تمام حوزه‌های هنری را دربرمی‌گیرد چراکه تنها راه درآمد تصویرگر از راه تصویرگری نمی‌تواند باشد و با مبالغ بسیار کمی که از تصویرگری به دست می‌آید امکان امرار معاش وجود ندارد.

مدیرعامل انجمن تصویرگران با بیان اینکه این مشکل درباره نویسندگان کتاب و بخش کلان حوزه هنر است، ادامه داد: قطعا با صنفی شدن شرایط هنرمندان نیز بهبود می‌یابد امامتاسفانه با این زیرساخت‌ها ممکن نیست.

طباطبایی با بیان اینکه انجمن تمایل به صنفی شدن را دارد، خاطرنشان کرد: ما پیگیر این مسئله هستیم اماهمانطور که گفتم یکی از مواردی که مانع می‌شود این است که اعضا به عنوان یک تصویرگر بخش اعظمی از درآمدشان را از این طریق بدست نمی‌آورند.

مدیرعامل انجمن تصویرگران ادامه داد: تصویرگران ما اگر مانند تصویرگران خارج از کشور که تنها از راه تصویرگری امرار معاش می‌کنند، می‌کردند قطعا شرایط برای صنفی شدن راحت تر فراهم می‌شد اما این مسئله نیز باعث نمی‌شود به دنبال ساز و کارهای لازم برای صنفی شدن نباشیم باشد.

منبع:ایلنا

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments