Posts
فرش "صلح جهانی" در تبریز بافته می‌شود

فرش "صلح جهانی" در تبریز بافته می‌شود

صنایع دستی , فرش صلح و دوستی ,  سفیر صلح ایران , تبریز
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از بافت فرش صلح و دوستی جهانی به عنوان سفیر صلح ایران در تبریز خبر داد.

مرتضی آبدار در این‌باره گفت: این فرش با ایده مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و با هدف ترغیب ملت‌ها به صلح و دوستی بافته می‌شود.

وی افزود: این فرش تمام ابریشم با هدف ترویج گفتمان صلح، افزایش تعاملات و ارتباطات نزدیک با ملل با شعار صلح و دوستی در حال بافت است و در طراحی آن از نمادهای پنج قاره همچون پرندگان اساطیری و درخت طوبی استفاده شده است.

«آبدار» با اشاره به این‌که فرش فقط یک هنر ساده نیست، گفت: فرش هزاران پیام مختلف در دل خود دارد و می‌تواند به صلح و دوستی بین ملت ها منجر شود.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی و تبریز مهد هنر فرش است؛ جایی که در آن آمیزه‌ای از نخ‌های پشمی و ابریشمی بر تار و پود فرش‌هایی دستباف با پیام صلح جهانی به رقص درمی‌آیند و جلوه‌های فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی را در قاب فرش به تصویر می‌کشند.

وی اظهار کرد: طرح "فرش صلح جهانی" به سفارش سازمان میراث فرهنگی کشور و تحت نظارت نامور مطلق، معاون محترم صنایع دستی سازمان و همت استاد حمید کاظم نیار، هنرمند پیشکوست کشور در حال بافت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان "شهر جهانی فرش دستباف" افزود: فرش بافته شده توسط استاد کاظم نیا مهرماه سال جاری در 'هجدهمین اجلاس بین المللی شورای جهانی صنایع دستی' در اصفهان، رونمایی خواهد شد و هر کدام از سران مذهبی، ملی و سیاسی شرکت کننده در اجلاس گره ای نمادین بر آن خواهند زد.

منبع: ایسنا

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments