Posts
شفاف‌ سازی بازار هنر آنلاین

شفاف‌ سازی بازار هنر آنلاین

آرتیبیشن,شفاف سازی بازار هنر آنلاین,ارزشیابی بازار هنر,
در دنیای معاصر، به‌خاطر افزایش تعداد هنرمندان و هنردوستان، چالش‌های گوناگونی بر سر راه عرضه و خرید و فروش آثار هنری وجود دارد.آرتیبیشن با نمایش و فروش آنلاین آثار هنری، همکاری و شرکت در حراجی‌های هنری و موفقیت در فروش آثار در این رویدادها، راه را برای وصل شدن هنرمندان به هنردوستان، خریداران و مجموعه داران جهانی هموار کرده است.بازار فروش آنلاین آثار هنری که امروزه در جهان رو به رشد است، علاوه بر حمایت از هنرمند در فروش بهتر اثر و معرفی و شناخت هنرمند تأثیر به سزایی دارد.

در دنیای معاصر، به‌خاطر افزایش تعداد هنرمندان و هنردوستان، چالش‌های گوناگونی بر سر راه عرضه و خرید و فروش آثار هنری وجود دارد. نمایشگاه و بازار آنلاین هنرهای تجسمی آرتیبیشن با هدف برطرف کردن این مشکلات فعالیت می‌کند و توانسته است در بازار هنر اعتماد بسیاری از هنرمندان و خریداران آثار هنری را به خود جلب کند. آرتیبیشن با نمایش و فروش آنلاین آثار هنری، همکاری و شرکت در حراجی‌های هنری و موفقیت در فروش آثار در این رویدادها، راه را برای وصل شدن هنرمندان به هنردوستان، خریداران و مجموعه داران جهانی هموار کرده است.

شفاف سازی بازار هنر آنلاین

بازار فروش آنلاین آثار هنری که امروزه در جهان رو به رشد است، علاوه بر حمایت از هنرمند در فروش بهتر اثر و معرفی و شناخت هنرمند تأثیر به سزایی دارد.

این بازار با وجود کند شدن بازار جهانی هنر در سال 2015، همچنان با قدرت به رشد خود ادامه داده است (24درصد رشد تا 3.2 میلیارد).

 در جدیدترین ارزشیابی آنلاین 2016، Sotheby و Christie (دو حراجی سنتی) حضور خوبی داشته‌اند، اما آیا تلاش آنها کافی بوده است یا همچنان درگیر پیچ وتاب زمان هستند؟

درواقع، نمایندگی‌های روش سنتی، در تکاپوی مقابله با رقابت آنلاین هستند؛ اما از این واقعیت که شیوه سنتی از ریسک کمتری برخوردار است غافل‌اند. به بیان دیگر می‌توان گفت از اینجا مانده و از آنجا رانده شده‌اند.

در دنیای آنلاین هنر، تلفن‌های همراه در حال تبدیل به سلاح مورد علاقه هستند و رسانه اجتماعی به سرعت و با قدرت، در حال متقاعد کردن به اینکه " روش‌های جدید بهتر از روش‌های سنتی است."

بازار آنلاین هنر در سال گذشته، تقریباً 24 درصد رشد داشته که نشان می‌دهد سطح پایین‌تر بازار در برابر کند شدن رشد فروش، قدرت انعطاف بیشتری در مقایسه با سطوح میانی و بالایی قیمتی بازار دارد.

الگوی رشد، در سطوح مختلف بازار آنلاین هنر متنوع است. مراکز حراج آنلاین مانند Auctionata و Paddle8، تعداد مشتریان خود را افزایش داده و فروششان را در 2015 دو برابر کردند. شرکت حراجی Invaluable نیز که به تازگی گسترش فروش خود در بخش "قیمت مقطوع" را اعلام کرده بود، فروشش را تا 60 درصد افزایش داد.

 همچنین به نظر می‌رسد حراجی‌های سنتی نیز در حال یافتن جایگاهی برای خود در این فضا هستند. به طوری که Sotheby در گزارش خود به 100 میلیون دلار فروش آنلاین در 2016 اشاره کرده است. Christie فروش آنلاین خود را در 2015، مبلغ 162 میلیون اعلام کرد و حراجی مرکزی Heritage Auction، از سردمداران مراکز حراجی آنلاین، فروش خود را در سال 2015 به 342 میلیون رساند که مبلغ ناچیزی کمتر از فروش 357 میلیونی 2014 آن است.

از 92 درصد خریدار آنلاین، انتظار می‌رود که خریدی بیشتر یا مشابه 12 ماه آینده داشته باشند. 48 درصد از خریداران اعلام کرده‌اند که طی 12 ماه آینده، آثار هنری و کلکسیونی بیشتری را نسبت به 12 ماه گذشته، خریداری خواهند کرد. 44 درصد بیان کردند که خریدی مشابه سال گذشته خواهند داشت و 8 درصد اذعان داشتند که خرید خود را کاهش می‌دهند.

مشتریان کنونی فروش آنلاین، در حال خرید بیشتر هستند، اما همچنان 51 درصد از هنر دوستان و خریداران برای استفاده از فروش آنلاین، مقاومت می‌کنند.

 حدود نیمی از شرکت کنندگان در یک نظر سنجی اعلام کرده‌‌اند که شخصاً و به طور مستقیم خرید آنلاین آثار هنری داشته‌‌اند که نتایجی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد (اما بیشتر از 39 درصد در سال 2014).

شفاف سازی بازار هنر آنلاین

بازیکنان سنتی علیه تازه واردان بازار هنر

درجه بندی مجله هنری آنلاینHiscox  در سال 2016 نشان می‌دهد که خریداران هنر هنوز برای مراکز سنتی حراجی ارزش زیادی قائل هستند، به گونه‌ای که با وجود مراکز حراجی رو به رشد آنلاینی مانند Artnet ،Artsy ، paddle8 وauctionata ، پلتفورم آنلاین Christie در رده اول و Sotheby در رده چهارم قرار دارند.

در این رده بندی، 28 درصد از گالری‌ها بیان کرده‌‌اند که در حال حاضر، به مشتریان خود حق انتخاب برای خرید و پرداخت آنلاین نیز داده‌‌اند که نسبت به آخرین مصاحبه در 2013 رشد 22 درصدی را نشان می‌دهد. هر چند هنوز مقاومت و عدم پذیرشی میان روش سنتی گالری/دلال و روش کلیک/خرید آنلاین؛ که در آن هیچ گونه برخوردی بین خریدار و فروشنده وجود ندارد، احساس می‌شود. در همین راستا، 41 درصد از گالری‌ها مانند 1stdibs، Artnet،artsy و  Ocula بیان کرده‌‌اند که از طریق شخص سومی اقدام به فروش در بازار آنلاین کرده‌‌اند و 28 درصد دیگر نیز اعلام کرده‌‌اند که در آینده‌ای نزدیک اقدام به مشارکت با یک شرکت تجاری اینترنتی خواهند کرد ( بیشتر از 15 درصد در 2015). اگرچه 39 درصد از گالری‌های مورد مصاحبه اذعان داشتند که در حال حاضر هیچ استراتژی خاصی برای ورود به بازار الکترونیک ندارند.

فروش بازار آنلاین هنر 3.27 میلیارد در 2015، بیشتر از 24 درصد در 2014

بازار آنلاین هنر در سال گذشته 24 درصد رشد داشته که رشد بالای پلتفورم‌های هنری آنلاین، تأثیر انکار ناپذیری در آن داشته است. با وجود افزایش عدم ثبات اقتصادی و گزارش رکود فروش در بازار کلی هنر در 2015، به نظر می‌رسد که بازار آنلاین هنر؛ که نمایانگر سطح پایینی بازار هنر است، همچنان در سلامت کامل به سر می‌برد و می‌تواند به معنای مقاومت بیشتر این بازار در برابر رکود فروش آثار به نسبت سطوح میانی و بالایی بازار هنر باشد.

براساس این خط سیر می‌توان انتظار ارزش 9.58 میلیاردی را برای این بازار تا سال 2020 داشت

بر مبنای سرعت بالای رشد مراکز هنری آنلاین، قرار است نرخ رشد سالیانه بازار آنلاین هنر از 19 درصد به 24 درصد ارتقا داده شود. این آمار، با نرخ رشد سالیانه در بازار آنلاین اجناس لوکس که از سال 2009 تا 2014 هرسال با 27 درصد رشد مواجه بوده است (بر اساس گزارش Mckinsey Altagamma در جولای 2015)، هماهنگ‌تر است. بازار آنلاین هنر، براساس رشد 24 درصد سالیانه، تا سال 2020 ارزشی برابر با 9.58 میلیارد خواهد داشت.

شفاف سازی بازار هنر آنلاین

 

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments