Posts
دیوارهای دوست داشتنی

دیوارهای دوست داشتنی

دکوراسیون دکوراسیون دیوارهای منزل تابلوهای دکوراتیو تزیین منزل
با تابلوهای دکوراتیو می‌توانید فصل‌ها را میهمان خانه‌ها کنید و همزمان که از وجود اثر هنری در منزل لذت می‌برید آرامش را به خود و میمهمانانتان هدیه بدهید.

علاقمندی به دلنشین‌کردن اتاق‌های نشیمن و تنوع در اصلی‌ترین قسمت ساختمان باعث به وجودآمدن ترفندهای زیادی برای تزئین این بخش از منزل شده است از جمله استفاده از کاغذهای دیواری، رنگ‌آمیزی‌های مدرن و چندتکه، استفاده از فرش و گلدان‌های دیواری و یا نورپردازی‌های مختلف روی دیوارها و الخ اما تابلوهای نقاشی بیشتر از هر چیزی تزیین داخلی خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهند آن‌ها ساده‌ترین و شگفت‌انگیزترین وسایل برای تزئیین دیوارها هستند.

با تابلوهای نقاشی به استقبال بهار بروید:

با تابلوهای دکوراتیو می‌توانید فصل‌ها را میهمان خانه‌ها کنید و همزمان که از وجود اثر هنری در منزل لذت می‌برید آرامش را به  خود و میمهمانانتان هدیه بدهید. به عنوان مثال می‌توان برای فصل بهار از رنگ‌های بهاری شاد و لذت‌بخش برای تزئین دیوارها استفاده کرد رنگ‌هایی که شادی و طراوات بهار را تداعی کنند و یا احساسی تازه در شما بی‌انگیزند. فصل بهار فصل رنگ‌های شاد و ملایم است. رنگ‌های سبز ملایم، صورتی ملایم، نیلی و... . می‌توان رنگ‌آمیزی دیوارها را  با این رنگ‌ها انجام داد و یا عکس‌ها یا تابلوهای گرافیکی و نقاشی‌های آبستره با ترکیب این رنگ‌ها استفاده کرد.

برای فصل تابستان از رنگ‌های تازه، تند و غلیظ‌تر استفاده کنید بخشی از وسایل را به رنگ‌های تند در بیاورید. تابلوهای پر جنب و جوش بهترین آثار هنری برای جذاب کردن این نوع دکوراسیون هستند. می‌توانید از تابلوهای اکسپرسیون برای این منظور بهره ببرید.

دیوارهای دوست داشتنی

در نهایت برای فصل زمستان، رنگ‌های گرمتر مثل نارنجی، قرمز، زرشکی، خردلی، قهوه‌ایست که می‌تواند به خانه شما گرمی بدهد، استفاده از خطوط خوشنویسی، نقاشیخط و یا مینیاتورهایی با رنگ‌های گرم در این فضا بسیار دلنشین خواهد بود.

تابلوهای نقاشیخط و خوشنویسی:

برای تبدیل اتاق نشیمن به فضایی سنتی وجود یک تابلوی خوشنویسی کمک شایانی خواهد کرد، اگر به صنایع دستی هنر ایرانی علاقه‌مندید و یا فضای منزل شما ایرانی است، مطمئنا همنشینی آنها با یک تابلوی خوشنویسی فضای سنتی ایرانی منزل شما را بسیار دلنشین خواهد کرد. اما گاهی تصور بر این است که برای وجود یک تابلوی خوشنویسی لزوما همه وسایل را باید با فضای سنتی و وسایل دکوراتیو سنتی و گلیم‌فرش‌های سنتی تزئین کنیم!

گرچه ترکیب وسایل سنتی و فرش‌هایی با رنگ‌های گرم بیشتر و رومیزی‌های پرنقش و نگارتر و چند تکه بسیار مناسب است، اما نیازی نیست همه دکوراسیون داخلی منزل و یا محل کار شما برای استفاده از تابلوهای خوشنویسی فضایی سنتی داشته باشد، شما به راحتی می‌توانید با هماهنگی رنگی میان وسایل منزل و تابلوی خوشنویسی، فضایی مدرن و غیر سنتی را ایجاد کنید، یا با الهام‌گرفتن از نشانه‌ها و نمادهای ایرانی در سایر وسایل، دکوراسیونی منحصر به فرد به وجود آورید. اما در انتخاب آثار نقاشیخط و خوشنویسی دقت داشته باشید رنگ آن را حتما متناسب با محیط انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر جوهر قلم به کار رفته رنگی مشخص دارد، دیوارها و یا مبلمان را در طیفی نزدیک به رنگ تابلوی خوشنویسی استفاده کنید، همچنین طیف رنگ وسایل را سعی کنید روشنتر از خطوط قلم خوشنویسی انتخاب کنید تا تاکید بر خطوط خوشنویسی بیشتر شود.

دیوارهای دوست داشتنی

ترفند دیگر اینکه رنگ قلم جوهر را با رنگ‌هایی از وسایل دکوری اتاق هماهنگ کنید. به عنوان مثال اگر خط به کار رفته تیره و یا روشن است می‌توان از آن الهام گرفت و کوسن‌های مبلمان خانه را همرنگ برگزید و باقی اجزا را نزدیک‌تر و شفاف‌تر انتخاب کرد.

تابلوهای نقاشی مدرن و انتزاعی:

تابلوهای مدرن از مهمترین تابلوها برای تغییر دکوراسیونند، این تابلوهای انتزاعی به علت معناگریز بودن، علاقمندان زیادی را جذب خود می‌کند که البته انتخاب به جای آنها لذت بودن در منزل را دو چندان می‌کند. انتخاب درست تابلوی مدرن دیواری به خاطر وفور طرح‌های زیاد ممکن است دشوار باشد اما با محدود کردن جستجوی خود در بین آثار دکوراتیو و اصل می‌توانید انتخاب خوبی داشته باشید. تابلوهای نقاشی اصل اگرچه ممکن است از دیگر دکوری‌های دیواری مقداری گرانتر باشد اما نمایش آن صد چندان از وسایل دیگر چهره منزل را عوض خواهد کرد.

دیوارهای دوست داشتنی

عکاسی و تزئین اتاق‌ها:

اگر به دنبال دکور دیوار برای اتاق خواب هستید می‌توانید از عکس‌های کوچک و مجموعه‌ای از عکس‌های حرفه در کنار هم استفاده کنید. این کار نه تنها برای اتاق‌های خواب، آشپزخانه و راهروها مناسب است که چیدمان و قراردادن عکس‌های کوچک و بزرگ و غیر هم‌سایز در کنار یکدیگر و بر روی دیوار اصلی نشیمن فضای دلنشین و صمیمانه‌ای را برای اتاق‌های پذیرایی و نشیمن برای شما ایجاد خواهد کرد.

برای اتاق‌های خواب همچنین می‌توانید از تابلوهای کوچک انتزاعی با رنگ‌های کرم، شکلاتی و سبز و قهوه‌ای و آبی استفاده کنید، دراین مورد شما از تابلوهای مدرن آرامش‌بخش که با رنگ‌های ملایم کارشده‌اند بهره ببرید.

دیوارهای دوست داشتنی

اما برای راهروها می‌توانید نقاشی‌های برجسته و جسورانه‌‌تر فتوریسم و اکسپرسیونیسم را انتخاب کنید که با رنگ‌های خام و تند استفاده شده باشند.

در هر حال برای انتخاب تم و زمینه تابلوهای نقاشی متناسب با وسایل منزل تصمیم‌گیری کنید، حتما ترکیب رنگ‌های مکمل را به کار گیرید اگر تابلوهای انتزاعی تیره را با زمینه‌های تیره انتخاب می‌کنید، در کنار آن از بعضی وسایل و مبلمان را روشن‌تر برگزینید تا چیدمان آن‌ها در کنار هم یکدیگر را تکمیل کنند. اگر تابلوی شما رنگ ملایم دارد در کنار آن از هیچ وسیلۀ رنگی دکوری دیگر در کنار آن تابلو استفاد نکنید که باعث کمرنگ شدن و محو شدن اثر هنری شما شود. ترجیحا فضای اطراف تابلو را خالی و دست نخورده قرار دهید زیرا هر اثر، خود به تنهایی مزین کل دیوار و محیط اطراف آن است.           

چیدن تابلوها بر دیوارهای منزل:

برای چیدمان تابلوها برروی دیوار منزلتان نکات زیر می‌تواند برجستگی تابلوهای شما را دو چندان کند:

  • نورِ خانه را با تابلوها تنظیم و هماهنگ کنید، نورپردازی می‌تواند به سادگی تابلوهای نصب شده بر دیوار را درخشنده‌تر کنند.
  • در قسمت‌های مختلف منزل سعی کنید که تابلوهای هماهنگ و در یک سبک استفاده کنید، قرار دادن تابلو کلاسیک، در کنار اکسپرسیون و یا تابلوهای انتزاعی در کنار خوشنویسی باعث محو شدن یکی از دو اثر خواهدشد. اگرچه بعضا تابلوهای نقاشیخط ایرانی هماهنگی خوبی با تابلوهای انتزاعی خواهد داشت؛ اما در هر حال توازن و هماهنگی موضوع را در چیدمان آثار به کار بگیرید.
  • ترجیجا قابهای آثار هنری را هماهنگ با مبلمان خود انتخاب کنید.
  • برای چیدن چندین تابلو در کنار هم ارجحیت بر این است که تابلوهای رنگ روشن‌تر بالا و تابلوهای تیره رنگ پایین‌تر قرار بگیرند.
  • دیوارهای اصلی بهتر است با یک اثر بزرگ تزیین شوند. مناسب ترین مکان برای تابلوهای بزرگ شما دیوارهای اصلی هستند.

برای تزیین دیوارهای خود می‌توانید به مجموعۀ آرتیبیشن مراجعه کنید و دیوارهایی دوست‌داشتنی و شگفت‌انگیز بسازید.

دیوارهای دوست داشتنی

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments