Posts
خبرنگاران فرانسوی از "نگار مکتب‌خانه" بازدید کردند

خبرنگاران فرانسوی از "نگار مکتب‌خانه" بازدید کردند

نگار مکتب‌خانه
گروهی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فرانسوی با حضور در مجتمع سرچشمه از نمایشگاه دائمی آثار هنری نگار مکتب‌خانه بازید کردند.

گروهی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فرانسوی که به دعوت یکی از خبرگزاری‌های داخلی برای تهیه گزارش به ایران سفر کرده‌­اند، میهمان گالری "نگار مکتب خانه" بودند.

بر اساس این گزارش، این گروه در روزهای اخیر از بناهای تاریخی، مراکز فرهنگی تهران از جمله نمایشگاه نگار مکتب خانه بازدید کرده اند.

تاکنون علاوه بر بازدید بیش از 7 هزار دانش آموز تهرانی که مخاطب اصلی این نمایشگاه هستند، اقشار مختلف از مسئولان بلندپایه کشور گرفته تا دانشجویان، طلاب، شهروندان تهرانی از گالری آثار هنری شاخص گالری سرچشمه دیدن کرده­اند.

نمایشگاه دائمی آثار هنری با عنوان ابداعی "نگار مکتب‌خانه" (schoollery) ویژه دانش‌آموزان تهرانی افتتاح شده است

در این نمایشگاه که به همت کتابشهر ایران و با همکاری مجتمع سرچشمه برپا شده، تاکنون هزار اثر هنری نقاشی، نقاشی‌خط و خوشنویسی از ۷۰ هنرمند شاخص به‌نمایش درآمده که از جمله‌ی آن‌ها می­‌توان به هنرمندانی مانند جلیل رسولی، نصرالله افجه­‌ای، سهراب سپهری، محمدعلی ترقی‌جاه، کامبیز درم­بخش احمد وثوق احمدی، هادی روشن‌ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمید غبرانژاد، محمد جوادزاده، محمود زنده‌رودی، شمس­‌الدین غازی، عطاءالله ذی‌نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمدسعید نقاشیان اشاره کرد.

نمایشگاه نگار مکتب­خانه شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۹ به نشانی میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی­پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی پذیرای علاقه‌مندان و دانش‌آموزان است.

علاقه‌مندان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره‌ی این نمایشگاه می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این موسسه به نشانی www.ketabshahr.com مراجعه کنند.

منبع: هنرآنلاین

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments