Posts
تعاملات هنری هنرمندان ایرانی و افغانستانی در نیمروز

تعاملات هنری هنرمندان ایرانی و افغانستانی در نیمروز

ورکشاپ هنرمندان ایران و افغانستان, هنر افغانستان, مریم کوهستانی,
هنرمندان ایرانی و هنرمندان افغانستانی ورکشاپی که از بخش‌های جنبی نمایشگاه هنرهای تجسمی افغانستان نیمروز است که از ۱۲ تا ۲۶ آبان در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری ست.

هنرمندان افغانستانی که برای شرکت در نمایشگاه نیمروز به تهران سفر کرده اند صبح یکشنبه چهاردهم آبان همراه با هنرمندان ایرانی ورکشاپ مشترک برگزار کردند. این برنامه از ساعت ۱۰صبح در پردیس ملت شروع شد و تا ساعت ۲۰ ادامه داشت.
بهنام کامرانی، ترانه صادقیان، علی ذاکری، داریوش حسینی هنرمندان ایرانی و الیاس علوی، مشتری هلال، محسن تاشه، ضیاء فروغ هنرمندان افغانستانی شرکت کننده در این ورکشاپ بودند که با حضور علیرضا جدی و وحید چمانی با هماهنگی و گردانندگی کاوه کاووسی برگزار شد.
آثار خلق شده در این نمایشگاه به نفع کودکان کار به حراج گذاشته خواهد شد.

ورکشاپ هنرمندان ایرانی و افغانستانی
این برنامه از بخش‌های جنبی نمایشگاه هنرهای تجسمی افغانستان نیمروز است که از ۱۲ تا ۲۶ آبان در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری ست.
همچنین دومین روز همکاری مشترک هنرمندان ایران و افغانستان دوشنبه پانزده آبان، با عنوان "نشست تخصصی عکاسی" از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مرکز فرهنگی تیرافکن واقع در خرمند، اعرابی۲ پلاک ۸ برگزار شد.
در این برنامه مرتضی هراتی، نصیر ترکمنی، محمدشهاب اسلامی از افغانستان و مهدی رحیمیان، امیر علی قاسمیان، مهرداد افسری از ایران شرکت دارند. سید حسین حسینی معاون وزیر مهاجرت افغانستان نیز  که به تهران سفر کرده در این نشست حضور یافت.

ورکشاپ هنرمندان ایرانی و افغانستانی

همچنین سید عباس سجادی ریاست فرهنگسرای نیاوران در شامگاه یکشنبه 14آبان ماه در ضیافت شامی میزبان هنرمندان افغانستانی شرکت‌کننده در نمایشگاه هنرهای تجسمی نیمروز بود، در این ضیافت پانزده نفر از هنرمندان نیمروز حضور داشتند، هنرمندانی چون علی بابا اورنگ، الیاس علوی، محسن تاشه، مشتری هلال، نصیر ترکمنی و...
سید عباس سجادی در این مراسم از مریم کوهستانی و تیم برگزاری نیمروز قدردانی کرد و نمایشگاه نیمروز را بهترین روز دوران چهارساله مدیریتش بر فرهنگسرای نیاوران عنوان کرد.
در پایان این مراسم هدایایی در کنار گواهینامه (Certificat) و کتاب نمایشگاه به هنرمندان نیمروز اهدا شد.

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments