Posts
بیان دوگانه تصویری با شکستن فضای مینیاتور

بیان دوگانه تصویری با شکستن فضای مینیاتور

محمدهادی فدوی, بهنام دهش‌پور,نمایشگاه نقاشی , نمایشگاه خیریه
محمد هادی فدوی گفت: من چون در بیشتر آثارم از مینیاتور اقتباس می‌کنم احساس کردم با ایجاد این فضای دوگانه تصویری در آثارم می‌توانم در شیوه اصلی خود بیان جدیدی را داشته باشم که با اهداف ذهنی من سازگار است.

محمدهادی فدوی که نمایشگاه آثارش در گالری بنیاد خیریه بهنام دهش‌پور برپاست گفت: تلاش کردم در این تابلوها ارزش‌ها و در کل وجود موجودات بر روی تابلو به گونه‌ای متمایز از یکدیگر مطرح نشود و همه چیز در تابلوها شکلی یکسان داشته باشند.

او ادامه داد: در این آثار به عنوان مثال هیچ‌گاه یک خروس خود را در مقابل یا برجسته‌تر از یک اسب نشان نمی‌دهد و این دو به واسطه تصویرهای تو در تویی که از خود به نمایش گذاشته‌اند همزمان و توامان با یکدیگر خوانش می‌شوند.

این هنرمند نقاش گفت: این اتفاق از لحاظ محتوایی نیز در آثار بیان تازه‌ای را در پی دارد به گونه‌ای که شما در تابلویی که برگرفته از شاهنامه بایسنقری است و یا در تابلویی که لیلی در چادری که طراحی شده به گونه‌ای نشسته است که مجنون او را نمی‌بیند اما ما به عنوان مخاطب بیننده هر دوی آن‌ها هستند.

فدوی اظهار داشت: در مینیاتور فضا همواره شکسته می‌شود و این ذهنیت است که اهمیت دارد و من چون در بیشتر آثارم از مینیاتور اقتباس می‌کنم، احساس کردم با ایجاد این فضای دوگانه تصویری در آثارم، در شیوه اصلی خود می‌توانم بیان جدیدیداشته باشم که با اهداف ذهنی من سازگار است.

او افزود: من در رنگ‌گذاری این آثار هم نسبت به آثار قبلی خود کمی متفاوت‌تر عمل کرده‌ام و رنگ‌ها در این آثار کمی درخشان‌تر است  و به صورت تاش و لکه‌هایی در هر تابلو کار شده است.

این هنرمند نقاش گفت: این اتفاق در راستای خود طرح‌ها شکل گرفت و از لحاظ اجرای رنگ تنها از یک متریال بهره نمی‌برند بلکه ترکیب مواد هستند و از چند ماده مختلف به دست آمده‌اند.

فدوی گفت: من در ارائه آثارم به مخاطبین نگاه می‌کنم و دوست ندارم زیاد از مردم فاصله بگیرم. من دوست دارم به گونه‌ای اثر خلق کنم که مخاطب آن را به راحتی درک کنند.

او گفت: من اعتقاد دارم یک اثر باید همراه با یک رمز و راز از اطناب و زوائد خالی باشد و ما نمی‌توانیم بی‌جهت مسائل را پیچیده کنیم. من دوست ندارم به عنوان یک نقاش بخواهم آثارم را به مخاطبم توضیح بدهم و خوشبختانه مردم هم آثار مرا دوست دارند و در بسیاری از نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌کنم، آثارم به راحتی به فروش می‌رسند و فکر می‌کنم که مردم نقاشی‌هایم را دوست دارند.

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments