Posts
برپایی نمایشگاه "copy paste" با حضور هنرمندان معاصر مقیم برلین در گالری "طراحان آزاد"

برپایی نمایشگاه "copy paste" با حضور هنرمندان معاصر مقیم برلین در گالری "طراحان آزاد"

نمایشگاه نقاشی، گالری طراحان آزاد، هنرمندان معاصر،
زرتشت رحیمی نقاش و کیوریتور از برپایی نمایشگاه "copy paste" با حضور هنرمندان معاصر مقیم برلین در گالری "طراحان آزاد" خبر داد.

 به گزارش آرتیبیشن زرتشت رحیمی با اعلام خبر برپایی نمایشگاه "copy paste" به خبرنگار مهر گفت: اول اردیبهشت ماه نمایشگاهی با کیوریتوری شهرام انتخابی در گالری «طراحان آزاد» برپا خواهد شد و من نیز کوکیوریتور (دستیار کیوریتور) این نمایشگاه هستم. این نمایشگاه با حضور آثار هنرمندان برجسته بین المللی از کشورهای مختلفی چون اتریش، ایتالیا، آفریقا، آلمان و... که عموما ساکن برلین هستند و هر کدام یک بار در بی ینال ونیز پاویون کشورشان را برگزار کرده اند و یا از استادان معروف در دانشگاه های آلمان هستند، برگزار می شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه دریچه جدیدی بر هنر معاصر باز خواهد کرد و از نظر تعداد حضور هنرمندان بین المللی نیز که حدود ۱۲ تا ۱۵ نفر خواهند بود کم سابقه است.

این هنرمند نقاش درباره ایده برپایی این نمایشگاه بیان کرد: ما در کشورهای خاورمیانه که کشورهای در حال توسعه محسوب می شویم چشم اندازی که از هنر پیشرو داریم معطوف به نگاهمان به کشورهای اروپایی و آمریکایی است ولی عموما به سایت‌ها و کتاب‌های خارجی نگاه می کنیم و استنباط خودمان را از هنر معاصر با رویکردی بومی اجرا می کنیم و تحت عنوان هنر معاصر ارائه می دهیم.

به گفته وی، آثار هنرمندان بین المللی با اجازه خود آنها در این نمایشگاه عین به عین دوباره اجرا می‌شود.

رحیمی درباره امکان حضور این هنرمندان در ایران اظهار کرد: چهار نفر از این هنرمندان خودشان به ایران می آیند و باقی هنرمندان نیز در اجرای آثارشان که دقیقا کپی آثارشان خواهد بود نظارت دارند و حتی قطعه هایی از آثارشان را خودشان ساخته اند و مسئولیت اجرای بخش هایی از آن نیز به عهده ماست. ایده برپایی این نمایشگاه از این رو به ذهنمان آمد که در هنر معاصر ایده و کانسپت اهمیت دارد و از آنجا که ایده شکل مشخصی ندارد پس هنرمند می تواند ایده را با یک دستورالعمل به ما بدهد تا آن را بسازیم. در واقع این مساله به ماهیت هنر معاصر اشاره دارد که می خواهد هنر را عمومی تر و همگانی تر کند.

وی با اشاره به اینکه آثار این نمایشگاه در حوزه های پرفورمنس، ویدئو آرت، چیدمان، عکس و مدیوم‌های تلفیقی که اسم مشخصی ندارند خواهد بود، گفت: قرار است خرداد ماه نیز همین آثار را برای اجرا به اصفهان ببریم.

این کیوریتور با اشاره به دیگر فعالیتش در سال ۹۶ به برپایی نمایشگاه انفرادی نقاشی هایش در اواسط پاییز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در حال آماده کردن نقاشی هایم هستم و بیشتر وقتم را روی این کارهایم می گذارم تا برای نمایش در پاییز آماده شود.

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments