Posts
بازار آثارهنری ایران از ابتدا تا ورود به تجارت آنلاین هنر در کاتالوگ آرتیبیشن

بازار آثارهنری ایران از ابتدا تا ورود به تجارت آنلاین هنر در کاتالوگ آرتیبیشن

بروشور, آرتیبیشن, بازار هنر ایران, تاریخ بازا آثار هنر ایران,
گالری آنلاین آرتیبیشن در بروشوری که منتشر کرده است، حول بازار آثارهنری ایران از ابتدا و روند رشد آن در فضای آنلاین شرح مختصری را ارائه داده است.

در کاتالوگی که آرتیبیشن به‌مناسبت آغاز نهمین دورۀ حراج تهران به مخاطبان خود تقدیم کرده، ضمن معرفیِ فشردۀ گردانندگان بازار هنر ایران مروری بر ادوار مختلف فروش آثارهنری در ایران داشته است.

در این کاتالوگ به بدو توجه جهان به هنر شرق و خروج تدریجی آثار هنری از ایران پرداخته و معتقد است به‌موجب این خروجِ تلخ اما موثر، ورود محققان و تاریخ‌نگاران به ایران را سبب شده و در نتیجۀ آن نگاه جهانیان به هنر شرق به‌ویژه هنر ایران معطوف‌شده است و این را امری برای شروع رشد بازار هنر ایران دانسته است.

 این روند در کاتالوگ ادامه پیدا می‌کند تا به دورانی می‌رسد که آثار ایرانی در حراج‌های بین‌المللی شروع به چکش خوردن می‌کنند و نهایتا رکوردزنی هنر ایران در مقابل هنر مصر و ترکیه و عراق را به رخ می‌کشد.همچنین اهمیت فروش اینترنتی و روند پیش‌روی آن تا امروز و شیوع بازارهای هنری در فضای آنلاین و حراج‌های آنلاین آثار هنری را شرح داده است.

پس از این سیر فشرده، آنچه مورد توجه نویسندگان کاتالوگ قرارگرفته است تحول حراج‌ها از فضای آفلاین به فضای آنلاین است که با الحاق آمارهایی معتبر از گزارشات جهانی ارائه شده است.

 

تاریخ بازار هنر ایران در بروشور آرتیبیشن

در بخشی از این کاتالوگ آمده است:

حراج‌های جهانی کریستیز، ساتبیز، هریتیج و بونامز همگی کسب و کارهای سنتی و هنری‌ای بودند که اکنون فضایی برای خرید و فروش اینترنتی و حراجی‌های آنلاین دارند. آمارها نشان می‌دهد بازارهای سنتی هنر در حال رقابت با رقبای آنلاین خود هستند. گزارش هیسکاس نشان می‌دهد فروش آنلاین بازار هنر در سال 2016 به 3.75 میلیارد رسیده است که این مورد نشانگر افزایش 15 درصدی فروش آنلاین است. اما دلالان و معامله‌گران هنوز در مقابل بازار آنلاین مقاومت می‌کنند، شاید به این دلیل که آنها درجای دیگری به‌اندازۀ کافی رشد می‌کنند...

 در انتهای این کاتالوگ راه‌هایی برای همکاری با آرتیبیشن برای همۀ اقشار هنری از هنرمندان، و خریداران آثارهنری و همچنین گالری‌ها و مجموعه‌داران ارائه شده است.

متن این کاتالوگ برای علاقمندان و دنبال‌کنندگان آریبیشن را در مجلۀ هنری آرتیبیشن قرار دادیم تا دوستان و علاقمندانی که به ما و کاتالوگ کاغذی دسترسی ندارند بتوانند از آن استفاده و بهره ببرند.

نسخۀ کامل این کاتالوگ هم‌اکنون دراختیار علاقمندان قرار دارد و به‌صورت پی‌دی‌اف با کلیک بر روی تصویر پی‌دی‌اف زیر قابل دانلود است.

دانلود بروشور آرتیبیشن به مناسبت نهمین حراج تهران

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments